boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, November 8, 2011

Menteri di JPM Jamil Khir Baharom meninggal dunia di Mekah?

Bila aku terbaca berita yang Najib dah selesai kerja haji, terdetik juga hati ku, ish, betui ka ni, tapi oleh kerana malah nak layan perasan tu, aku biar begitu sahaja, sehingga malam tadi aku terbaca berita kenyataan dari Mufti Perlis DI SINI

Tahniah buat Dr Juanda, walaupun kenyataan anda itu silap-silap boleh mengundang padah, namun tugas anda sebagai orang yang berautoriti tertunai sudah...

Aku tak mau nak pertikai kenapa perkara sebegini boleh jadi begitu, kita sedia maklum yang PM 1malaysia memang gila nak glamour, serba serbi dia nak glamour, jadi apa yang dia hajatkan tu aku rasa Allah dah makbulkan,,, bukankah glamour sekarang PM 1Malaysia,

Cuma apa yang aku rasa ralat, mana pergi Jamil Khir, selaku Menteri yang menjaga hal ehwal agama, sepatutnya beliau mesti berada di sisi PM sewaktu PM berada di Mekah dan Madinah, itu tugas dia, bukannya lama mana pun, sekadar 4-5 hari sahaja... ,

Sepatutnya dia kena ingat, Najib dah pungut dia bagi jawatan Senator, kemudian lantik jadi Menteri Penuh, masa nilah dia nak kena membuktikan kewibawaannya sebagaimana menteri agama...susah sangat ka, nak bersama dengan Najib, tak kan nak suruh Noh Gadut penasihat Agama Johor atau Dato Hassan Ahmad Mufti Pulau Pinang uruskan Najib, mereka dipertanggung jawabkan oleh Tabung Haji untuk menjaga jemaah haji Malaysia..,

Najib tak boleh dipersalahkan dalam hal ini, biasalah, masa mana ia nak pi kursus haji kat Malaysia ni, orang yang pi kursus berapa belas kali pun masih tak faham nak buat kerja haji, tambah pula macam Najib sendiri....

Kenapa dibiarkan Najib dengan Mutawaftif Arab yang dok jaga dan iringi Najib sewaktu mengerjakan haji, apa yang mutawaftif tu tau segala-galanya, fahamkan ia bahasa Inggeris atau Bahasa Malaysia....

Kenapa Jamil Khir selaku Menteri di Jabatan Perdana Menteri boleh membiarkan Perdana Menteri Malaysia jadi begini, amat memalukan...

Ko orang boleh lihat sendiri, di mana Jamil Khir sewaktu di Mekah,,


Beliau sendiri mahu diraikan seolah-olah seperti PM juga, nampaknya beliau diringi oleh Pengurus Besar Tabung Haji....




Lu orang perati tengok, kiri kanan kamera man ambik gambar dia dok melontar jamrah, betui la apa yang aku dok dengar, mangkok ni pun gila glamer macam PM 1 Malaysia....

Padan muka ko Najib,, ambik ko,, nak haji sangat,, dah dapat haji maggi,,, cepat dimasak sedap dimakan cepat pula dibuang...



6 comments:

  1. Awar depa dalam gambaq tu pakat pakai tutup mulut macam doktor? Tak caya kuasa Allah kah?

    ReplyDelete
  2. Salam bro.... Gua suka dengan ayat lu 'dah dapat haji maggi,,, cepat dimasak sedap dimakan cepat pula dibuang...', bravo. Kali nih Najib/Rosmah dapat banyak haji, 'Haji Kepong' 'Haji Maggi' dan 'Haji ManBeruk'.

    ReplyDelete
  3. Yong, depa takut penyakit berjangkit, memang bila musiam haji, keadaan seperti itu berlaku,
    Waktu saya buat haji dulu 2007, dengan tok imam Masjidilharam pun kena batuk, bila dia jadi imam, tengah sembahyang koh,koh batuk, termasuk saya sendiri pun kena..sampai balik ke Malaysia berpa minggu baru lega...

    2 tahun lepas tu Dr panel tempat saya pergi haji, dia bagi tau dia tak kena wabak batuk, caranya,, bila musim batuk begitu, ia jarang duduk dalam bilik hotel sebab kawasan tertutup, bila sembahyang ia selalu duduk di tingkat atas sekali, tempat yang ruang udara terbuka...

    ReplyDelete
  4. Jangan tambah dosa la bro. Dosa kamu dah banyak. Kamu tak takut Allah ka bro?

    Tak perlu siar komen saya.

    ReplyDelete
  5. Awat jemaah silap lontar? Depa tak nampakkah bapak syetan yang sedang bergambar tu?

    ReplyDelete
  6. sakit sungguh hati puak2 kita noo..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari