boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, November 18, 2011

Muhyiddin Yassin mensabotaj Najib sedikit demi sedikit secara senyap.

Transformasi Najib disabotaj?

Oleh Amin Iskandar




Semenjak menjadi perdana menteri, Najib Razak tidak habis-habis bercakap soal transformasi. Transformasi politik, ekonomi dan pelbagai lagi yang boleh ditansformasikan. Diantara program transformasi politik yang cuba dijalankan adalah pemansuhan ISA dan udang-undang yang sewaktu dengannya.

Semasa berucap sempena Hari Malaysia pada 16 September 2011, Najib mengejutkan negara dengan pengumuman untuk memansuhkan ISA dan undang-undang draconian yang lain. Hari ini lain pula yang jadi. 13 orang ditahan ISA di Sabah dengan tuduhan terlibat dengan Jemaah Islamiyah (JI). Klik disini.

Tindakan penahanan 13 orang dibawah ISA ini boleh dilihat usaha-usaha dari dalam kerajaan untuk mensabotaj Najib Razak. Umum mengetahui ramai yang tidak berpuas hati dengan pengumuman untuk memansuhkan ISA yang dilakukan oleh perdana menteri.

Semakin hari semakin jelas pertembungan dalaman yang berlaku dalam Umno. Muhyiddin Yassin mengepakkan sayap sedikit demi sedikit, tetapi dengan cara yang tidak begitu menonjol. Ini adalah diantara sebab mengapa Najib perlu memanggil pilihanraya dengan lebih awal. Penting untuk survival politiknya.

Sumber : aminiskandar.


komen ... Kalau diantara Najib dengan Muhyiddin yang mana aku nak pilih,, secara terus terang aku akan pilih N.......,,, oiii bukan Najib lah,,, aku akan pilih Nik Aziz......



1 comment:

  1. memangsah la kau ni memang bodoh abang mm. soalan dari kau sendiri pun kalau salah jawab. bangang + barghal la kau ni... tak pe tak pe ,,, aku tolong bagi jawapan untuk kau... jawabnya ialah Najib......la amacam abang kaki sudah ok ke? kau masuk besi di spital mana? spital nizar ke? cissssssssss bedebah la kau ni....

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari