boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, May 30, 2013

Apakah mantan MB Umno ini orang yang kedua dalam sejarah negeri yang sama ?

Siapa ingat dengan kes mantan MB Selangor, arwah Dato Harun Idris,,, ke penjara disabitkan dengan perlawanan tinju lagenda dunia Mohamad Ali dengan Joe Bugner, tahun 1975,, waktu tu aku masih sekolah lagi...






Banyak cerita yang aku masih ingat, pemergiannya nya ke penjara telah dihalang oleh beratus penyokongnya,, namun atas budi bicara beliau sendiri secara sukarela, beliau telah merengkok ke penjara... satu bahan sejarah...

Hari ini seorang lagi mantan MB umno dari Selangor,, ikut dari segi hukum, sebelah kakinya dah ke penjara, tinggal sebelah kaki aja lagi peluang yang ada... 

Termenung panjang beb .... apa yang dikenang ni...


PUTRAJAYA, 30 Mei -- Bekas Menteri Besar Selangor Dr Mohamad Khir Toyo (kiri) bersama isterinya, Zahrah Kechik di Mahkamah Rayuan di Istana Kehakiman di sini, hari ini.
Mahkamah Rayuan hari ini mengekalkan hukuman penjara 12 bulan terhadap bekas Menteri Besar Selangor itu atas tuduhan mendapatkan untuk dirinya dan isteri dua lot tanah dan sebuah banglo di Seksyen 7, Shah Alam empat tahun lepas.
Mahkamah juga mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 23 Dis 2011 lalu yang telah memerintahkan agar tertuduh dilucutkan hak ke atas hartanah yang dimiliki itu dan diserahkan kepada kerajaan.
-- fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA


He he he he,,, bukan senang oi,, nak tinggal bini,, kalau boleh bawa bini sekali ke dalam penjara Ok ler,, boleh bulan madu dalam penjara...

Bini sajalah yang menangisi pemergiannya ke penjara, berbanding dengan arwah Dato Harun Idris, berjuang untuk kepentingan orang melayu, namun ada pihak dalam umno juga yang iri hati dalam perjuangannya sokongan yang beliau dapat,, menyebabkan arwah teraniya diatas kesalahan secara teknikal..

Mungkin ada orang-orang lama umno tahu kisah cerita sebenar...






9 comments:

  1. cakap nak tolong bangsa tapi kumpul harta untuk sendiri itu lah motto pimpinan umno.Kau ambil lah harta dunia dengan menipu, rasuah dan fitnah, tak takutke Allah kalau rakyat tak ampun u orang.Kau guna kata keramat " hidup Melayu" untuk kaut hak bangsa sekenyang kenyang nya. Teladani lah pimpinan Tuan Guru Nik Aziz akhlak mulia, sholat tak tinggal dan hidup sederhana alhamdulillah.

    ReplyDelete
  2. ish!! hehehe tak sayang ke tinggalkan rumah yg berjuta2 tu.

    ReplyDelete
  3. Salam Manjungmari

    Yong ingat dulu ada segerombolan artis hisdustan dibawa masuk ke Malaysia buat show. Sapa tanggung perbelanjaannya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak tau cerita kisah tu,,, best juga tu...kalau dapat bongkar...

      Delete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. Tak yah nak rayu2 lagi.dah sah memang patut Anak TOYOL ni masuk Penjara.tlg bgi Penyapu buat dia bersihkan Sel tidur dia tu...ALLAH HU AKBAR.aku doakan harap2 lebih ramai lagi Pemimpin Umngok yg lain ikut Jejak anak Toyol ni, Insyallah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.doakan sekali pr dapat memerintah negara.nanti penjara sungai buloh dapat jadikan penjara 1 malaysia

      Delete
  6. Oiiiiioiiiii Juragan 69 diam yang tu baru sorang macam mana MB Perak OK ka Kalau ok tak pa, Kalau tak ok aku Tak halal dari dunia sampai akhirat.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari