boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, May 20, 2013

Pereka fesyen Calvin Thoo memeluk Islam pun secara Racist..

Alhamdulillah, selepas PRU 13, apabila kaum Cina diasak oleh perdana menteri sendiri, "Kaum Cina nak apa?" , maka hari ini satu berita yang agak racist lagi.. 

Apa puak-puak umno nak kata...


Pereka fesyen terkenal masuk Islam

pada 20-05-2013 12:05 



Post Pic

KUALA LUMPUR: Pereka fesyen tanah air bertaraf antarabangsa, Calvin Thoo diberitakan telah memeluk agam Islam. Sejak semalam, nama jejaka ini menjadi bualan di laman sosial Twitter dan ramai memperkatakan tentang Calvin telah bergelar saudara baru (mualaf).
 
Di beberapa blog di internet menyebut, Calvin Thoo telah mengucap dua kalimah syahadah pada jam 3 petang semalam dengan disaksikan Ustaz Dato’ Ismail Kamus, Dato’ Dr. Asri Zainal Abidin dan YB Ust. Solihin Mokhyi.
 
Dalam sebuah blog menyebut Calvin menyatakan beliau menerima hidayah untuk memeluk islam selepas beliau mendapat satu mimpi dan dalam mimpi itu beliau bersyahadah.
 
Calvin sudah berkecimpung dalam dunia industri rekaan dan fesyen sejak lebih 17 tahun. Beliau mempunyai label jenama sendiri dan butik yang terletak di tingkat 4, pusat membeli belah Lot 10. Calvin juga sering menjadi pereka fesyen untuk artis tanah air sempena acara besar seperti ABPBH, Minggu Fesyen Kuala Lumpur, Anugerah Fesyen Antarabangsa Malaysia, Festival Fesyen Islam KL dan banyak lagi.



Kenapa aku kata Racist,, berapa banyak ustaz-uztaz yang berautority dengan majlis agama islam, di Lembah Kelang, malah tok mufti pun boleh,,tetapi kenapa dia pi cari Ustaz Dato Ismail Kamuz, YB Ust. Solihin Mokhyi dan Ust Dato Dr Asri,, Kerana ustaz-ustaz Haraki lebih mendapat kepercayaan dari Saudara Calvin... Tahniah ..


16 comments:

  1. hei manjungmari setal wal babi... kalau bershahadah dengan ustaz lain kena sebut babi ke....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha hah ha.. dah meroyan dah,,, Allah buka pintu hati saudara Calvin masuk Islam,, dan Allah jua yang buka hati Calvin pi cari Ustaz Ismail Kamus..jangan jeoulus... ,

      Delete
    2. HOI BABI MANJUNG MARI ORG NAK PELUK ISLAM NAK POLITIK SEMPIT PAS JUGA,,,CELKA PUNYA MANJUNG MARI,,,SIAL LU

      Delete
    3. celaka lu manjung, nak berpolitik ada tempatnya

      Delete
    4. Alhamdulillah......Calvin telah memilih jalan yg betul melalui petunjuk daripada Allah...tentulah ada sebab dia pilih Dato' Ismail Kamus bukan Dato' Hassan Ali ketua jati yg lebih Melayu drp Islam...Calvin nak peluk agama Islam bukan nak jadi Melayu mcm si Riduan Tee..

      Delete
    5. Siapa yang celakanya,,, Umno dan lu orang yang jadi pencacainyalah celaka.... Ko orang sedar atau tidak,, Allah beri petunjuk kepada kita semua,, melalu Kelvin masuk Islam,, kenapa ia pi cari Ustaz Ismail kamus,,, sendiri mau fahamlah...susah sangat ker nak faham

      Delete
    6. Sabar manjungmari sabar. Jangan dipulangkan makian celaka dari org kpd kita. Biar dia sorang2 kena celaka kerana memaki tuan.

      Begitulah org buta hati. Dia lebih buta dari org yg buta mata.

      Delete
    7. mangkok ayun punya machai umno. cuba tanye cina dap tu. dia masuk Islam sebab MELAYU ke sebab ISLAM?

      ke sebab rosmah tu islam? kahkahkah

      Delete
    8. AnonymousMay 20, 2013 at 3:56 PM woi! Islam kamu suku suku. tu pasal kamu suruh politik bertempat. lemah punya minda.

      Delete
    9. SABO je MM.....jgn balas komen sakit hati drp wakil umno....mereka ingat Islam ni umno yg punya.....sebab tu terus tak mau faham...

      Delete
    10. Orang masuk islam kita patut ucap tahniah. Bukan buat isu politik. Dia tentu mendapat hidayah dari Allah. Kita sekarang ni tak tentu lagi dapat hidayah dari Allah. Kerana sentiasa bertelagah.
      Kita sekarang memberi contoh tak baik kepada orang muda dan bukan islam kerana masing masing mendakwa tetlebih islam.
      Allah sendiri telah memberitahu bahawa islamnya seseorang ditentukan oleh Allah sendiri. Bukanya secara zahir sahaja. Yang mustahak adalah keikhlasan seseorang disisi Allah.

      Delete
    11. Zalim betul manjung mari ini. Isu masuk Islam dengan Ustaz Ismail Kamus pun jadi bahan didalam blog dia. Bertaubatlah sebelum terlambat. Kita semua akan mati. Kita semua akan disoal bila kita mati nanti. Siksa kubur itu benar. Syurga dan neraka itu benar. Kalau nak kritik hendaklah berpegang secara Islam. ALLAH LEBIH MENGETAHUI

      Delete
  2. sebab ustaz lain tak akan beritahu dan terangkan perkara-perkara yang membatalkan syahadah sebab diorang lebih takutkan umno dari tuhan., tak payah nak maki tak tentu hala sebab "berapa ramai manusia yang dicampak ke neraka kerana lidah (percakapan) mereka " dan jangan sampai orang lain nampak kebodohan kerana kita terlalu pandai bercakap

    ReplyDelete
  3. umno pulak lebih takutkan anwar brahim dari tuhan
    hahaha hihihi huhuhu

    ReplyDelete
  4. Ustaz lain mungkin akan bagitau... lepas nie terus pergi potong... saya pernah dengar ceramah Ustak Ismail Kamus pasal masalah mengislamkan orang nie... ramai ustaz akan menyuruh kawan tu bersunat cepat-cepat, macamlah bersunat itu adalah perkata yang paling utama, sampai takut kawan tu...

    COBOL

    ReplyDelete
  5. Rasa dia nak khawin 4 isteri ke???

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari