boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, May 2, 2013

PRU 13 - Percubaan membuka peti undi awal di Parlimen Lumut.

Undi Pos yang ditukar undi awal, pada 30 Apr yang lalu,, kenapa tidak dikira undi sebaik sahaja habis pengundian,,, dan jumlah undi dibuktikan di borang 14,,, Kenapa nak dibiarkan sehingga 5 Mei 2013 baru nak dikira..


Rupa-rupanya ini adalah sebahagian dari talihayat pemimpin BN dan UMNo..


Sokongan dari pengundi luar terhadap calon PR terlalu memberansangkan,, menyebabkan kertas undi awal jadi taruhan..

Lihat suasana jamuan makan malam kaun Cina bersama calon PR...

Maka inilah jadinya,, kantoi,,, di IPD Manjung...

20 comments:

  1. Perkara seperti ini bukan boleh dimain-mainkan dan mereka lupa akan doa-doa orang yang beriman sesungguhnya hanya kepada Nya kami berserah kerana kami tiada kuasa seperti yang mereka miliki. Sesungguhnya perancangan jahat mereka telah ditunjukkan oleh Allah dengan bukti-buktinya. Apakah mereka masih lagi merasa cukup angkuh dengan sedikit kuasa yang diberikan dan ini adalah tanda-tanda awal yang mereka dibungkus dan diposkan ke Mongolia.

    ReplyDelete
  2. SPR NI BUKANKAH ORANG MELAYU BERAGAMA ISLAM? TAHU TAK SIFAT SIFAT ORANG MUNAFIQ? ANTARANYA ORANG YANG DIBERI AMANAH KEPADANYA MEMECAH AMANAH TERSEBUT. TAKUTLAH SIKSA DAN AZAB API NERAKA KELAK. SETARA ORANG YANG BUKAN BERAGAMA ISLAM PUN TAHU APA ERTI AMANAH. BUAT MALU BANGSA

    ReplyDelete
  3. Second attempt to cheat following the use of substandard "ink". Wake up SPR.

    ReplyDelete
  4. dah la bubuh kertas undi tu dlm kotak biasa jer..xde seal..spr jahannam macai be end..depa nk tipu manusia..tp mereka xkan berjaya menipu Pencipta manusia..

    ReplyDelete
  5. Ingat tak lampu padam, bila lampu menyala satu peti datang jadi penyelamat PR 12 dulu. kalau kaki tipu tu kali ini nak juga lagi. Jerat taklupakan pelanduk !!!!!

    ReplyDelete
  6. Pelik ...Dimanakah INTERGRITI PDRM , walhal ianya diletakan didalam lokap..Kita tidak mahu gejala2 sedemikian menjadi punca huru-hara . Siapakah yg patut disalahkan ? Arahan siapa utk melarikan peti2 undi tersebut? Rakyat perlu bangkit mengubah secara total pd 5 mei 2013.

    ReplyDelete
  7. Salam. Jgn salah sangka saudara. Peti yg diisi itu adalah peti undi yg kosong. Petugas2 yg diamanahkan oleh spr hanya mengambil utk menyelaraskan dgn no siri dll.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu cuma main agak-agak aja! Walaupun kosong ke/berisi ke kalau nak keluar dari lokap tentulah ada surat jaminan dan ada syarat tertentu baru boleh keluar. Bukan boleh keluar/masuk macam rumah sendiri aja. Apalah kau ni suruh mengaji masa kecik dulu lari, dah beso bangang nak mampos. Is! Is! Is!

      Delete
  8. ada lagi manusia yang tak bertamadun dizaman canggih

    ReplyDelete
  9. SPR ini dah biasa buat kerja tukar peti undi sejak dulu lagi tapi kali ini depa kantoi kerana rakyat dah cerodek semua tektik2 SPR telah dapat dihidu oleh skuad pemantau khas PR. Kalau BN ada risek terlateh PR juga ada. Tak yah nak tipu2 lah lakukan kerja yg diamanah oleh rakyat dengan jujur dan ikhlas. Bekerja kerana Allah bukan kerana BN.

    ReplyDelete
  10. Walau pun SPR orang Melayu Islam tetapi perangai dan tingkahlaku mereka adalah kafirin. Amanah yang dipertanggungjawabkan dibuat begitu rupa untuk menipu rakyat Malaysia yang mengundi untuk memilih kerajaan yang adil dan bertanggungjawab di Malaysia. Ini kalilah tukar jangan dibiarkan BN bermaharajalela. Kita humbankan mereka ke lembah yang paling hina. Jangan beri peluang lagi mereka meneraju kerajaan malaysia. Takbir.

    ReplyDelete
  11. MMG DASAR MUNAFIQ....KLU DAH SLALU SGT MAKAN DARI HASIL YG HARAM...HATI AKAN DIHITAMKAN....DAH TAK BOLEH NAK BEZAKAN ANTARA YANG HARAM N HALAL...YG AMANAH N ZALIM...DOSA N PAHALA...NERAKA N SYURGA...AMAN N AZAB....DIA HANYA PATUH KEPADA TUANNYA TP SANGGUP MENDERHAKA KEPADA TUHANNYA....KLU MATI SEBELUM SEMPAT BERTAUBAT N SEBELUM SEMPAT MNTK MAAF KEPADA SELURUH RAKYAT....NAUZUBILLAH MIN ZALIQ...

    ReplyDelete
  12. betulke letak dalam kotak kertas tu??

    ReplyDelete
  13. Dia orang nak tengok jumlah pengundi yang turun mengundi kot..kalau tamai yg memangkah BN.. bolehlah cover line yang kita dah menang..macam cerita " NUJUM PAK BELALANG" kita menang satu.

    ReplyDelete
  14. Hampa ni semuanya negatif sangat. Dek kerana si bangsat nizar tu buat cerita hsampa semua melatah tak tentu pasal. Hampa semua tak caya. ada pula nak suruh ambiga jaga peti undi. Lagi laa hampeeh. Sapa tu ambiga tu. Belajarlah percaya kepada pdrm dan spr. Kalau dah ada tanda nak kalah toksah lah nak buat kacau. Rakyat dah tahu dan sedar siapa tu PR yang sebenar asyik temberang rakyst. Orang macam hampa saja yang tak sedar diri llagi. Melayu dan islam apa hampa ni.

    ReplyDelete
  15. Nizar cina ni memang suka buat crita....klau nak menipu x dak negeri la jatuh ke pembangkang pru 12 dulu....crita ni dah smpai ke merata tempat dah kononnya spr penipu...ikut kau la nizar...!

    ReplyDelete
  16. Kita sepatutnya diberikan kuasa mutlak untuk menentukan kerajaan negara Malaysia. Mengapakah wujudnya unsur-unsur penipuan? Bukankah negara kita ini sepatutnya mengamalkan sistem demokrasi? Sejak kemerdekaan lagi Barisan Nasional mengawal dan memonopoli politik negara Malaysia! Cukuplah! Sudah tiba masanya untuk perubahan!

    ReplyDelete
  17. Tngok you tube la macai berita ni memang sahih.. buta mata takpa jgn buta hati bro cai umngok

    ReplyDelete
  18. jawapan kpd peristiwa peti undi dibuka awal di parlimen lumut...

    1. pd 2 hb 5 2013 sepasukan anggota spr dan polis ke ipd manjung dng tujuan utk mengambil kotak kertas undi yg akan dgunakan pd 5 hb 5 2013. kotak kertas undi tersebut perlu dibawa ke dewan mpm manjung bg tujuan semakan dan diagihkan mengikut jumlah pengundi mengikut pusat mengundi di parlimen lumut.

    2. malangnya pihak yg tidak bertanggungjawab telah menuduh pihak spr dan polis td membawa keluar peti undi pengundi awal pos......

    3. pihak yg tidak bertanggungjawab ini tidak faham antara kotak kertas undi dengan peti undi.

    4. disebabkan peristiwa tersebut proses pengagihan kertas undi untuk dikira dan disemak oleh kakitangan spr pd 3 hb 5 2013 terjejas

    5. dlm hal ini semua tuduhan terhadap spr dan anggota polis adalah fitnah dan pembohongan.

    6. janganlah mudah pecaya khabar2 angin , sms atau sebagainya.. seandainya berlaku peristiwa yg buruk seperti pergaduhan dan sebagainya semuaya sia2 hanya disebabkan satu pembohongan oleh orang yg tidak bertanggungjawab.


    ReplyDelete
  19. Peti undi ditukar!!....Kalau taknak ianya terjadi, sepatutnya undi DIKIRA dipusat pembuangan undi. Peti undi tak perlu dibawa ketempat lain untuk dikira sebab kemungkinan perkara lain berlaku sangat tinggi.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari