boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, May 5, 2013

PRU 13 - Rasuah,,, Rasuah,, berlaku di Dun Pasir Panjang..

Kejadian pagi tadi... bertempat di hadapan SK Seri Manjung...










Apakah mereka mahu kemenangan dengan kerja sebegini... anda yang sokong BN,, sama-sama bertanggungjawab..


37 comments:

  1. Andainya benar...jawablah di hadapan Allah nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoii bodoh ayah aku kot yang kau fitnah tu....

      Delete
    2. jangan marah kalu terasa...sapa makan cili dah tentu rasa pedasssss

      Delete
    3. andai ianya salah, jawablah juga kamu di hadapan Allah nanti. Takut tak api neraka??

      Delete
    4. tgh bebagi duit, kalau pr dah lama hebuhnya

      Delete
  2. Salam..aku mengundi di P.073 dan N. 49 pg tadi.. Pas undi aku terus pegi basuh jari,ternampak la sorang polis tengah ckp guna walkie talkie. Kat tangannya ada kertas tulisan tangan sambil cakap guna walkie talkie tu aku curi-curi dengar dia sebut macam ni - saluran 6 2218,saluran 4 1052, saluran 3 3357 tapi yang aku taip tu contoh je.. Agak lama jgk aku dgr dia ckp macam tu guna walkie talkie..just pelik

    ReplyDelete
  3. NANTI JAWAB DIA UPAH. BUKAN RASUAH. YG PEREMPUAN TU DAH TUA TUA BEGINI, BUATLAH KERJA KERJA YANG BAIK. TAK LAMA KITA AKAN MATI JUGA. AKU DOAKAN MEREKA INI DIBERIKAN HIDAYAH.

    ReplyDelete
  4. maruah melayu ni terlalu murah.terima la akibatnya lepas umno menang lagi.kite bakal diseksa selama 5 tahun akan dtg.

    ReplyDelete
  5. DENGAN INI SECARA RASMI NYA BLOG MANJUNGMARI DITUTUP SEKIAN TERIMA KASIH.

    ReplyDelete
  6. Ada 2 Faktor yang menyebabkan Pas kalah di Pasir Panjang ialah FAKTOR CALUN POMPUAN DAN UNDI HINDU SG.WANGI.

    ReplyDelete
  7. Ada 2 Faktor yang menyebabkan Pas kalah di Pasir Panjang ialah FAKTOR CALUN POMPUAN DAN UNDI HINDU SG.WANGI.

    ReplyDelete
  8. Ada 2 Faktor yang menyebabkan Pas kalah di Pasir Panjang ialah FAKTOR CALUN POMPUAN DAN UNDI HINDU SG.WANGI.

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum..hebat betul ya anda semua MEMFITNAH ayah saya? Jika anda betul2 ISLAM yg memartabatkan kalimah Allah Taala, bukanlah caranya mengupload video ini dengan caption "Lagi rasuah PRU 13?". Bagaimana kalau saya kata, anda tiada bukti BERSUARA, SAKSI, PIHAK YANG MENERIMA dan MOTIF, layak kah saya gelarkan anda PEMFITNAH yang sejati? Beginilah saudara, saya MENASIHATKAN anda, sila remove video ini, atau saya yang akan menjadikan vdeo ini sebagai BUKTI anda dan rakan2 seperjuangan anda hanyalah sekadar MAKHLUK ALLAH TAALA yang tidak pandai sgt pun tntang hukum ALLAH TAALA, tetapi hanya menunjuk pandai dan berlagak pandai MELETAKKAN sesuatu pada hukum yang tidak pasti. Saya belajar AGAMA lagi tinggi dari saudara. Saya punya pangkat lagi tinggi dari saudara. Saya mempunyai kehidupan yang lebih bahagia dari saudara kerana saya TIDAK pandai memfitnah MAKHLUK Allah Taala yang lain tanpa bukti2 yang sahih. Kerana saya takut akan panas nya API NERAKA. Jikalau benarpun saudara dan rakan2 seperjuangan saudara membenci pihak lawan, bukan dengan cara MEMFITNAH. Kalau ISLAM dijunjung, SUNNAH Rasulullah juga harus dijunjung. Ingat, Rasul kita tidak pernah meletakkan fitnah pada musuhnya. Wallahua'lam bissawab. Sesungguhnya Janji Allah Taala itu PASTI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Saya belajar AGAMA lagi tinggi dari saudara" Ayat dari sekor ketam yg menyuruh anaknya berjalan lurus.....

      Delete
    2. Wallaua'lam. kita kembali pada Allah Taala, insyaallah yang benar akan terbukti, yang salah akan dihukumi. Jika tidak di dunia, nescaya di akhirat tidak terlepas hukumnya. Sama2 kita berdoa semoga fitnah tidak berleluasa, dosa tidak dipanjangkan. Amin Ya Rabbal Alamin.

      Delete
    3. cube beritahu sikit akan hal keadaan ini. Rasanya anda cuba menepis sesuatu yang jelas dengan penafian yang kabur. ayah anda terima wang atau terima kertas surat khabar. video ini menunjukkan sesuatu. Kalau benar bertaubatlah, kita hidup pun tak lama, akan bertemu Allah juga.

      Delete
    4. insaflah saudara.....

      Delete
    5. Sbnrnya, sy malas nk memanjangkan cerita. sbb bg saya hnya yg kurang matang saja yg akan bermain di "padang mainan kanak2" di alam maya ini. tp memndangkan FITNAH sudah berleluasa, saya cerita. Lelaki itu ayah saya. perempuan itu ibu tiri saya. kereta itu kereta ayah saya. video yg pertama, ayah sy bagi duit pd cikgu rauf iaitu rakan seperjuangan ayah saya utk membeli makanan pagi utk petugas2. dimana rasuahnya? video kedua, ibu tiri saya mengeluarkan duit minyak utk petugas2 yg menaiki motosikal dan membawa bendera. ibu tiri saya siap tulis berapa duit minyak yg sudah dibelanja sbb parti mmg dah peruntukkan bajet utk duit minyak petugas2 pada hari itu. apakah pula kesalahannya? lainlah kalau ayah saya atau ibu tiri saya menghulurkan duit pd insan2 yg x kenal, yg ntah dari mana2. beginilah saudara, saya semakin penat menerangkan kebenaran pd insan2 yg memamng tak mahu menerima kebenaran. sungguh berdosa memanjangkan fitnah. beringat2 lah. kita hidup di bumi Allah Taala. Kecil je dunia ni. Kalau benar pun mahu melemparkan kebencian, bukan dgn cara ini. Berfikir sblm bertindak. Assalamualaikum.

      Delete
    6. saya mengundi juga dan mendapat duit dari BN ... alhamdulillah. katanya duit minyak datang mengundi.. kemudian terjumpa pula kawan lama yang menyokong dan orang kuat pas. beliau juga memberi saguhati yang lebih jumlahnya dari BN. alhamdulillah, katanya duit minyak. Emmm berdosakah saya? kalau dikatakan rasuah , semua parti lah perasuah rupenya.. maaflah... minta pandangan ilmuan islam disini.

      Delete
    7. Ini pandangan saya yang satu terus dari BN yang satu Kawan lama anda bukan dari pas hanya kawan mungkin beliau terasa lebih dan ingin membantu saudara, hanya beliau orang yang anda kenali. seperti saya bila saya jumpa kawan saya suka belanja makan jika ada duit saya kasi. perbezaannya terus dari parti dan dari kawan. walau apa pun sapu saja kerana kalau orang tempatan balik mengundi biasa diberi duit sagu kerana balik mengundi.

      Delete
    8. jadilah Ikrimah walaupun ayahnya Abu jahal

      Delete
    9. Saya datang mengundi di sekolah kg sitiawan, tiba je kat pintu pagar ada lah ada lah mamat tu pegang spanduk berbunyi "inikalilah" dia ajak saya p pondok nya bagi minuman dan makanan, duit tak dapat pun. Kalau dah bagi tu tanda rasuah lah tu, suruh pangkat bulan. 2x5 ke atau 5x2 ha ha. terangnya bulan.

      Delete
    10. Anony 16 may,,,
      Kalau nak buat cerita letak bukti,, macam yang aku buat tu,, baru betoi...

      Delete
  10. Anonymous May 6, 2013 at 8:54 AM
    Kenapa takut dengan video ini?
    Yang pasti sesuatu yang tidak bersih sedang berlaku.
    Kenapa perlu hulur dari dalam kereta dalam keadaan menyorok?
    Bagi sajalah depan-depan dari luar kereta.
    Ada benda yang tak betul.
    Kalau awak rasa ada pengetahuan Islam lebih dan punya pangkat besar kenapa perlu takut dengan video ini?
    Sepatutnya Islam yang dalam itu digunkan di sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah saudara. Kita tak takut. Kita cuma sedikit ghalat dan tak sangka ulamak2 dari golongan saudara tanpa segan silu memanjangkan cerita yang tiada kesahihannya. Fitnah namanye saudara. Saudara patut belajar dengan lebih mahir lagi tentang hukum mnuduh saudara Islam lain hanya dengan melihat dgn mata, tanpa mendengar suara, memdapatkan saksi yg cukup dan motif yang ada. It is just a mere preseumption. Mere presumption and hearsay have no basis to be brought to the court to become a valid evidence. Rakan2 Shariah Lawyer saya yg lain, sila lah beri komen.

      Delete
  11. Beginilah manusia yg kononnya nak tukar kerajaan..fitnah di mana2. Cerita tak sahih, cerita bukan dr a sampai z, tp tuduhan mmg sgt mudah dilemparkan..bertaubatlah saudara. Pergi mohon maaf pada yg saudara fitnahkan itu..

    ReplyDelete
  12. Bodohh laa wee. melayu vs melayu tgok ape dh jd.. DAPig yg mnang besor..

    ReplyDelete
  13. Anom 11:31AM

    Yg buat fitnah seks lagi teruk ialah papagomo...apa pasai ko tak nasehat papagomo tu?

    ReplyDelete
  14. Salam semua, saya rasa saya tahu apa yang berlaku.... Itu duit minyak untuk pengundi2 yang balik dari luar DUN semata2 untuk mengundi... kira macam galakan untuk balik mengundi la tuh... sebab tuh dia ada borang semua...

    biarlah dia nak bagi duit, kita ambik, undi tetap rahsia...

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum...
    Wahai saudara saudara ku sekelian... sudah lah..
    Berbaik sangka sesama makhluk adalah tuntutan Agama.
    Mari lah kita semua berzikir, membaca alquraan, banyakan sembahyang sunat
    dan berdoa kepada Allah S.w.t yang Maha berkuasa.

    ReplyDelete
  16. Lain KALI la ye...nak ke PutraJaya mai saya tumpangkan...udah melePAS...terlePAS...ada bukti nyata...buat laporan...
    Jom lah solat...Insyaallah kita jumpa d Putrajaya tahun 2018 nanti...kpd pondok panas yang melePAS d Sungai Wangi dari anak ke mak yg mulut kurang ajar tu...Isthiqamah la kamu sekeluarga...bleh la sambung niage Jelly Kelapa keliling sg wangi...Wasalam...terlePAS sudah..MelePAS sudah...jom ke PutraJaya cuti skolah hujung bln nie...kami belanja!!!HamPAS...

    ReplyDelete
  17. biarlah orang tu nak menjelaskan video ni...kalau korang yang kena fitnah ape yang korang akn buat??...tk perlu nak jatuhkan org mcm tu sekali...ada akal fikir la....insaf2 la yang suka menabur fitnah ni...once terkena pada muka korang sendiri...baru tahu erti penyesalan..:)..

    ReplyDelete
  18. Nak tahu kenapa Pasir Panjang PAS kalah. kerana blog manjungmari

    ReplyDelete
  19. bodohnya yg keliru pasal x tahu polis bercakap guna w/talkie tu just nk bgtau brape jumlah pengundi yg dtg mengundi pd hari tersebut...
    kenapa kte sesama bangsa nk bertelingkah hal seperti ni?samada ianya fitnah atau benar kte tnya yg menerima habuan tersebut...mereka akan bg jawapan tepat...sedih kte sesama bangsa menjatuhkn sesama sndiri...

    ReplyDelete
  20. Sudah laa... Manjung mari blog pun sudah sudah laaa...
    Mari lah kita menambah bekalan untuk ke alam yang kekal abadan abada.

    Sekarang kita masih ada roh dalam tubuh kita...
    Kita rasa kita lah hebat..kita lah hero...

    Bila terpisah Roh dgn Jasad....bayangkan laa...
    Bertaubat laaa...

    ReplyDelete
  21. Salam semua..orang kalau dah taksub dan nak cari salah orang...sanggup buat apa apa sahaja. Jangan ambil video secara senyap senyap kemudian tak tahu hujung pangkal cerita,tiba tiba sedapje tuduh orang ambil duit rasuah undi..insaflah..kalau kita sesama islam dan sebangsa berkelahi, ada bangsa lain yang bergembira melihat telatah kita. Buka sikit mina akal fikiran tu...

    ReplyDelete
  22. rasuah tetap rasuah...orang yg bagi, org yg terima, dilaknat oleh Allah Taala.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari