boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, May 31, 2013

Tahniah FAM - Pandai tipu peminat bola cari duit..

Apakah eksiden terlebih penonton semasa perlawanan bola di Stadium DM Kuantan disebab jualan tiket lebih atau tiket palsu tidak dapat dipastikan., atau pun memang sengaja di rancang,, Wallah hu Ak lam....

Namun apa yang pasti, ...



FAM peruntuk 80,000 tiket

Ahmad Fuad Daud
PETALING JAYA - Pertembungan Pahang dan Johor Darul Takzim di Stadium Nasional Bukit Jalil, esok bagaikan aksi akhir Piala FA apabila Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) memberikan peruntukan sebanyak 80,000 tiket.
Menurut Penolong Setiausaha Agung FAM, Datuk Ahmad Fuad Daud, jumlah itu paling maksimum yang mampu diberikan selepas mengambil kira faktor keselamatan antara kedua-dua penyokong semasa perlawanan berlangsung.
Daripada jumlah itu, Pahang selaku tuan rumah akan mendapat 60,000 tiket sementara baki 20,000 akan dijual di perkarangan Stadium Nasional mulai pukul 9 pagi, hari ini.
''Setelah diputuskan, hanya 80,000 sahaja tiket akan dikeluarkan dan 8,000 tempat duduk akan dijadikan zon penampan sebagai langkah pengasingan penonton.
''Selaku tuan rumah, Pahang akan mendapat perolehan tiket sebanyak 60,000 manakala selebihnya 20,000 lagi tiket akan dijual pada esok (hari ini) di Stadium Nasional mulai 9 pagi.
''Johor sebagai pasukan lawan boleh meminta peruntukkan daripada Pahang dan jika ada tiket yang diberikan ada lebihan, tiket itu akan dijual di Stadium Nasional pada hari perlawanan," katanya pada sidang akhbar jawatankuasa Pengelola Perlawanan Separuh Akhir Piala FA di Wisma FAM, semalam.
Pengumuman itu disambut baik oleh Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Pahang (PBNP), Datuk Akbar VV Abu yang meletakkan sasaran sekurang-kurangnya 50,000 penonton setia Tok Gajah akan hadir memberikan sokongan kepada Pahang.
''Semua tiket ini akan dijual di dua tempat iaitu di Stadium Darul Makmur, Kuantan dan Stadium Mini Temerloh pada esok pagi (hari ini).
''Saya harap insiden yang lepas tidak akan lagi berlaku dan menaruh sepenuh kepercayaan kepada para penyokong Pahang kerana mereka sebelum ini belum pernah melakukan masalah sedemikian," katanya.
Sementara itu, Setiausaha Kehormat Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Mohd. Fahmi Yahya, berkata, mereka telah meminta peruntukan tiket sebanyak 40,000 daripada PBNP bagi penyokong Johor.
''Soal mereka mahu berikan itu ia adalah luar bidang kuasa tetapi PBNJ telah membuat permohonan rasmi kepada PBNP.
''Jumlah 40,000 itu adalah berdasarkan sambutan peminat negeri Johor yang semakin menggalakkan semenjak kebelakangan ini," katanya.

  
Eksiden malam kelmarin tiket yang dah dibeli kira hangus ajalah,, tak dapat digunakan lagi rasanya.... berapa banyak FAM dah pungut duit,,, 

Malam esok pungut lagi....80 ribu tiket,,,  ko orang nampak tak... 

Penonton juga yang tertipu...keputusan siapa yang menang silap-silap dah pun diketahui...Sukan di Malaysia..

Cukuplah aku tertipu dengan kes permainan badminton antara Misbun Sidek dengan Lim Swee King dalam kejohanan Piala Dunia,, Misbun dah mendahului 20 - 1. alih-alih bila Misbun tukar reket,,, terus tak menjadi dan kalah,,Lim See King sendiri hairan macam tak percaya dia boleh menang.. Tahun aku tak ingat,, 83 ke 84 macam itu lah.

Tak lama lepas tu, ada seorang manusia mai peluk Misbun.... sejarah sukan beb...




15 comments:

  1. zaman Misbun mana ada point sampai 20..ko biar betul...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betui ke manjungmari?..bukan badminton dlu point smpai 15je ke?..

      Delete
    2. Hahaha...bhai MM apa pun blh bhai...

      Delete
    3. kalo kurang arif tentang sukan tak payah bagi kenyataan bodoh.jangan pandai nak tokok tambah.bangang punya mm.

      Delete
    4. X cerdik mana pun..bg panas line cerdik la mm ini..

      Delete
  2. kalu mendahului 14-1 mungkin betui....

    ReplyDelete
  3. mm...sapa yg dah beli tiket ori depa datang tukar je yg baru. x perlu beli baru. sapa yg kene tipu tu yg kene beli baru...tu je...lainlah org komplen tiket ori pon fam kata tipu...tu baru betul ada kes..

    ReplyDelete
  4. Manjungmari ni mmg Babi. Pagi min Babi.tghari min Babi,mom min pepek Babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai 11.16...klu marah macamana pun jgn kita hilang pertimbangan dgn tutur kata kita bhai...jgn sesekali menyamakn muslim lain dgn haiwan yg hina...bnykkn bersabar dlm brtutur....sory bhai klu lu tak blh terima dgn ckp aku...

      Delete
    2. sian mm.kan dah kena.mm ni pernah tengok tiket untuk kejohanan liga m ke.

      Delete
    3. pergile tengok bola, sah membebel lagi.

      Delete
  5. BOIKOT BOLA, BOIKOT FAM, semuanya dah diatur, org pahang jangan diperbodohkan lagi oleh mereka yang kaki mabuk dan giler kuasa, BOIKOT FAM

    ReplyDelete
  6. Masa itu Misbun main badminton ke main Black Jack?

    ReplyDelete
  7. tersilap ltak angka kiraan 20 je pun...dl 15.. pastu tkar jd 8....pastu tukar lg jd 21..mcm takraw jgk..asyik tukar2 je kiraannya...takyah maki2 org

    ReplyDelete
  8. Haha nampak sgt MM ni pandai buat cerita. Ramai la yg duk percaya apa yg dia duk tulis dalam ni

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari