boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, March 7, 2012

Anggota TLDM ditahan ketika ikuti ceramah DSAI di Marina Island Lumut?

Sekejap tadi Laksma (B)Haji Imran call aku tanya, pergi ke tak ceramah Anwar pada hari Ahad 04 Mac malam yang lepas... tahu tak ada anggota TLDM yang ditahan di sana !?

Aku jawab aku tak pergi, aku cuma sekadar pergi ke Surau Madah, itu pun kuliah tuan Sheikh Mohd Nor AlHafiz di Masjid Daerah Manjung tak ada,, jadi nak penuhi masa terluang tu, aku pergilah ke surau Madah untuk dengar tazkirah....



Kemudian Hamidun Pegawai Khas Nizar pun tanyanya, isu yang sama, menurut sampai 16 orang kena tahan oleh Cawangan Perisikan Khas,, aku tanya betui ka,, dia tanya aku balik,, mana aku tau,, aku tak pergi pun, sedang si Hamidun ni pun pergi, terbentang gambornya atas pentas...

Cuma disini timbul persoalan,, kalaulah BENAR cerita ini..... Ini arahan dari mana,, aku pun tak faham undang-undang sekarang, sedangkan waktu aku dalam service dulu,kemana kami tak pergi,, kalau setakat dalam daerah Mnajung ni jangan cerita la,, SB ka, CPK ka pun ada sama,, tapi tak ada pulak kata yang kena tahan...

Malam tadi ada program Ceramah Perdana Zambry a/l Kadiaq (Laksma Jadian) bersama Ostad Kazim (Ulama Jadian) di Stadium TLDM, boleh pulak... bila dah Laksma Jadian yang hadhir anggota TLDM terutama pelatih dah tentu kena arah pergi hadirkan diri....

Najib dok ceramah bercakap siang malam dalam TV, terutama waktu bersidang UMNO yang lalu,, disiar dalam TV,, apakah semua anggota tentera kena sumbat telinga tak boleh dengar,

Cerita-cerita politik, cerita fitnah dalam akhbar terutama Utusan apakah anggota TLDM dilarang membeli dan membacanya....

Sudahlah,, anggota tentera mungkin boleh ditahan,, tetapi lama mana,, sekadar mereka berkhidmat, mereka akan bersara juga,,, tunggu sahajalah,, yang pasti,, kalau waktu zaman aku dulu tahun 85 dahulu,, kami hanya berapa orang sahaja,,, diketuai oleh arwah Guru agama tentera Ustaz Abd Wahid Imran, daripada kumpulan usrah kami itu, lahir seorang yang agak ternama Ustaz Halim Nasir,, yang popular di Sungai Petani kedah,, tak macam sekarang era tahun 2000 ni, berapa ramai anggota TLDM yang bersara terus menjadi ahli PAS,, bukan sekadar Haji Imran seorang dari laksma,, ada lagi Laksma-laksma,, tak perlu aku sebut nama,, berapa ramai kapten TLDM, Komander dan yang lain-lain termasuk lain-lain pangkat,,,

Jadi tak payahlah, nak sekat nak halang,,, masing-masing ada hati, ada perasaan dan yang paling penting ada IMAN dan nak kepada Islam...,, , ,,,pergi jahanam kepada UMNO...

Kami bekas anggota Tentera ini sayangkan negara Malaysia,, kami tak mahu negara ini terus lingkup dan punah akibat perbuatan khianat UMNO...




39 comments:

  1. Selama ini PDRM telah diBTNkan kini ATM pula nak
    diBTNkan oleh puakx celaka ini!!!!
    Join the NAVY and run around the GALLEY!!!

    ReplyDelete
  2. Skot ,, just to let u know ,, semasda dalam navy lagu akud ah pangkat PAS,, tak turun pangkat pun ,, tak kena buang pun ,, aku bukan menentang kerajaan cuma aku tak suka MAHADHIR jer masa tu dan menyampah dgn UMNGOK ,,, hahahha tapi aku ahli umngok laaa hehehhehehehhe

    ReplyDelete
  3. Mana2 anggota tentera kalu tk silap kata kwn aku tk dbenarkn terlibat dgn politik. Kata lg kwn aku tu, ceramah politik tk dbenarkn, tujuan utk mengelakn anggota tentera berpuak-puak dn ini merbahaya utk keselamatan ng, soal samada lepas pencen join pembangkang adalah hak peribadi, taat kepada pemerintah adalah perkara yg djunjung oleh anggota tentera. Malah kalu tk silap aku segala penjawat awam juga harus begitu. Kena hormat ayah dn ibu yg menjaga kebjikan kita, yg memberi perlindungan kpd kita dsb. Fikir2kn lah, sedap mengkritik walaupn sbnrnya salah

    ReplyDelete
    Replies
    1. karim awak dgr 2 dari org yg silap ..dlm tentera ada sb politik jg tp utk UMNGOK je ...ingt UMNGOK ke byr gaji tentera 2...apa la bengap sgt ni ..khidmat ATM di bwh AGONG la lol bkn bwh UMNGOK ...pemimpin UMNGOK la doh belasah peruntukan tentera , naik madey kutty lantik adek ipar jd PANGLIMA ATM (HASHIM ALI)..bkn apa senang nk pantau dan nak songlap harta rakyat unt tentera ...mmg pemimpin UMNGOK ni kaki penyamun no wahid ...jahanam lah UMNGOK

      Delete
  4. salam. apa pulak. kalau tak silap saya PMAT 3/1970 membenarkan anggota tentera hadir ceramah politik tapi bukan waktu bertugas, bukan pakai uniform dan tak ambil bahagian dalam ceramah tu mcm pasang poster ka, jaga pa system ka dll. takat nak pi dengar saja tak jadi kesalahan. undangx mana pulak cpk ni guna. Abang boleh tolong check balik pmat ni. t kasih... bekas askara melayu tapah

    ReplyDelete
    Replies
    1. baca dulu PMAT tu smp habis...bg paham...jgn main terjah aje

      Delete
  5. Tentera dah jadi pelacur. Dari Panglima sampai ke rekrut, semua sibuk nak pertahankan parti politik.

    Setia pada parti politik yang memerintah kerajaan? Apa dah jadi ni??

    ReplyDelete
    Replies
    1. ATM ADALAH DIBAWAH YANG DIPERTUAN AGONG DAN SECARA AUTOMATIK TAAT SETIA KEPADA PEMERINTAH
      KALAU ATM TIDAK SETIA KEPADA PEMERINTAH MACAMANA ATM HENDAK PERGI BERPERANG SEKIRANYA TIDAK BERSATU HATI..SEKIRANYA PEMBANGKANG MEMERINTAH ATM SECARA AUTOMATIK JUGA DIBAWAH SIAPA YANG MEMERINTAH

      Delete
    2. Taat ATM kepada YANG DIPERTUAN AGONG bukannya kepada parti yang pemerintah....contohnya kita ambil jiran terdekat Thailand...apabila berlaku penyelewengan dan ketidakadilan Pihak Tentera telah mengambilalihkuasa...sbb tu di Thailand Angkatan Tentera dipandang tinggi...parti pemerintah tidak boleh sewenang-wenangnya mempergunakan Angkatan Tentera mengikut kehendaka mereka...

      Delete
    3. Woi azli bodo....ko pi la dok thailand tu. Ko xnk ckp ke yg pelacuran pun kena ikut thailand? sbb bakal pm ko mmg rajin dok memantat kat sana. bodoh nak mampus

      Delete
    4. yg pelik nya...mkn gaji ATM smp pencen....tu yg x tahan...ank2 semua masuk sek kerajaan....apa kes?????

      Delete
  6. tldm sekarang dah byk mengarut..panglima jilat org2 politik utk ksenangan depa....

    ReplyDelete
  7. Perintah Majlis Angkatan Tentera (PMAT) NO. 3 TAHUN 1972 yang bertajuk KEGIATAN POLITIK DAN PILIHAN RAYA, semoga ianya menjadi panduan.

    1. Seseorang anggota Angkatan Tentera tidak baleh menjadi ahli sebarang parti politik.

    2. Ia tidak bcleh membuat pengumuman atau membiarkan dirinya diumumkan sebagai seorang calon ataupun bakal calon bagi pilihan raya ke Dewan Rakyat atau ke Dewan Perundangan Negeri atau ke mana-mana Pihak Kerajaan Tempatan.

    3. Ia tidak boleh mengambil bahagian dalam hal ehwal mana-mana pertubuhan atau parti politik samada selaku ahli jawatankuasa pilihan raya bagi seseorang calon ataupun secara berucap di khalayak ramai ataupun menyiar dan menyebarkan bahan-bahan tulisan bagi memajukan tujuan-tujuan politik sebarang pertubuhan atau parti ataupun dalam apa jua cara yang lain.

    4. Ia tidak boleh menghadiri sebarang perhimpunan atau perjumpaan politik dengan memakai pakaian seragamnya melainkan jika diperintah berbuat demikian dalam menjalankan tugasnya

    5. Ia tidak boleh menyampaikan kepada orang ramai, secara sulit atau terbuka, melalui akhbar, wayerless, televisyen atau apa jua cara pun, sebarang maklumat atau pendapat-pendapat mengenai perkara-perkara politik atau soal-soal yang menjadi perbalahan atau perkara-perkara yang menyentuh Angkatan Tentera.

    6. Ia tidak boleh:

    a. Mengambil bahagian di dalam atau membenarkan kerja-kerja membantu pilihanraya, perjumpaan-perjumpaan dan perhimpunan-perhimpunan politik, merayu undi; atau

    b. Mempamirkan atau membenar dipamirkan pelekat-pelekat politik di dalam kawasan mana-mana Unit atau Pertubuhan Angkatan Tentera di dalam mana-mana kapal, kapal terbang atau kenderaan kepunyaan kerajaan.

    7. Ia BOLEH HADIR di perjumpaan-perjumpaan dan perhimpunan politik dengan syarat bahawa:

    a. Ia berbuat demikian bukannya pada masa bertugas.

    b. Ia berpakaian pereman (tidak Regimental Mufti); dan

    c. Ia tidak mengambil apa-apa bahagian dalam perjumpaan dan perhimpunan itu.

    8. Jika ianya layak mengundi, ia hendaklah memakai pakaian pereman (tidak Pegimental Mufti) apabila pergi mengundi.

    9. Apabila sahaja diumumkan bahawa pilihan raya-pilihan raya bagi Dewan Rakyat, Dewan Perundangan Negeri atau Pihak Kerajaan Tempatan akan diadakan maka perenggan I hingga 8 PMAT ini hendaklah disiarkan di dalam semua perintah-perintah biasa Unit, Pertubuhan dan Pengkalan pada tiap-tiap bulan sehingga pilihanraya tersebut selesai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaubagaimanapun semua undeng-undeng itu hanya untuk pembangkang sahaja, UMNO / B END langgar sajalah..........

      Delete
  8. Pelik sungguh NAVY nie nk p dengar ceramah isu semasa pun x boleh.... Ingat NAVY bapa dia orang punya ke ?

    ReplyDelete
  9. Peduli apa aku..kerja is kerja.politik hak mutlak peeibadi aku

    ReplyDelete
  10. Navy perlu dikemudi semula kepada trek asalnya. Kalau dibiarkan budaya umno terus menular, semakin punah navy dibuatnya. PTL pencacai no. 1 umno bukan lagi rahsia, satu navy dah tahu. Beliau bukanlah seorang yg selayaknya jadi panglima tentera laut. Sebaiknya beliau berhenti je navy, balik kg jadi ketua Bhg umno Masjid Tanah. Rasanya Ali Rustam lebih memerlukan khidmatnya di sana. Apa boleh buat, inilah bahananya bila seseorang tu naik kerana cable politik. Bila jawatan yg diidam berjaya direbut terpaksalah jadi barua kepada bos politiknya. Kesiapsiagaan kapal dikesampingkan, agenda umno didahulukan. Tugas teras lebih menjurus kepada misi menjaga kepentingan umno dgn bertopengkan agenda mempertahankan Kerajaan 1Malaysia. Anggota yg dilihat sokong parti pembangkang diugut dan ditakut takutkan. Tugas mempertahankan negara semakin diabaikan. Bercakap pasal pengabaian tugas ini, rasanyanya bukan sahaja navy. Lebih membimbangkan ialah BSPP. Diperhatikan BSPP skrg pun sedang sibuk berkerjasama rapat dgn bos umno mereka di JPM. Semakin dekat Pilihanraya, semakin tolol mereka berstrategi mencari jalan memenangkan umno. Sebagai sebuah badan perisikan, antara tugas teras BSPP sepatutnya merisik aktiviti pengancam keselamatan Negara. Duit yang rakyat bayar gaji mereka dan aset persikan yang ada lebih byk diselewengkan untuk tugas mengintip pembangkang. Hellooo BSPP, rasional apakah yg buatkan kamu fikir PAS, PKR dan DAP itu pengkhianat dan pengancam keselamatan Negara?? Hancuss!!! Tolonglah wahai sahabat ku, berhentilah jadi lembu umno. Jadilah tentera yg melihat dgn mata hati......supaya dapat membezakan antara haq dan bathil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hang ni ckp pandai... kalau pandai sgt, pi jadik CN... Kalau ada bukti penyelewengan bgtau je.. wat report.. xpa jadik barua UMNO.. jgn jadik barua yahudi.. Bukak minda tu luas2...

      Delete
  11. Dikhabarkan sempena sambutan hari TLDM 44 hujung Apr nanti, satu kejohanan golf bertaraf bintang akan dianjurkan oleh navy. Dikabarkan petugas petugas elit tldm kini sedang sibuk dgn penganjuran yang penuh berprestij ini. Kepada sesiapa yg berminat utk tahu lebih lanjut pasal kejohanan ini silalah, jgn segan2 dail talian bebas tol 20713066. Seperti tahun2 sebelum, tradisi menghantar surat kpd kontraktor2 meminta sumbangan paksarela telah pun diedar. Kepada kontraktor, jgn lupa ya? bila menyumbang tu jgn la ciput je. Kalau boleh hulur la at least 10k ke...... baru lah ada class. Pasti tersenarai sebagai kontraktor contoh yg paling byk berjasa pada navy. Tak caya tanyalah orang kanan abang Jit, anak pak lebai tu. Memandangkan kejohanan golf TLDM itu nanti cukup berprestij, apa kata kita warga TLDM bawahan di pangkalan lumut ni ramai2 ambik cuti 25, 26 Apr dan 5 Mei nanti pergi nonton. Bagi membolehkan satu Malaya berpeluang ikuti kehebatan wira2 kita beraksi, kita minta jasa baik TV3 atau astro arena ke buat live telecast. nak bagus lagi jemputlah SPRM join sekali.. sambil2 tu tinjau-tinjaulah akaun kelab golf TLDM. Cuba kenalpasti company mana yang paling banyak bagi sumbangan dan berapa banyak pulak projek tldm yg mereka dapat.. JOIN THE NAVY, PLAY WORLD CLASS GOLF LOL.....

    ReplyDelete
  12. Aku masih service lagi,tentera darat,pada aku masa zahid hamidi pegang men pertahanan..lagi kucar kacir ATM

    ReplyDelete
  13. TLDM memang dah menyeleweng jauh dari tugas sebenarnya seperti kata sahabat diatas.Laungan warga didahulukan kesiagaan diutamakan satu pembohongan yang nyata.Keutamaan bukan diberi kpd warga yang melaksanakan tugas teras dikapal menjaga perairan negara. Itulah perasaan sebenar kebanyakkan anggota LLP.Rata-rata kami anggota tetap LLP dah cukup jemu dgn permainan pemimpin TLDM hari ni.Kami sering di anaktirikan dan kebajikan kami tidak terbela.Bayangkan kami yg telah berkorban selama 18 thn dinafikan hak untuk mendapat pencen seumur hidup apabila permohonan utk menyambung ke 21 tahun tak diluluskan dengan pelbagai perkara yg remeh. Yang paling seringnya ialah BMI melebihi had. Tapi tengok sendiri perut PTL kami di portal rasmi TLDM hehe.. lucu kan.. bayangkan perasaan kami apabila perjuangan, pengorbanan serta perkhidmatan selama 18 thn tak dikenang oleh pemimpin yg kononnya mementingkan kebajikan ini..puihhhh..Hak kami dan anak isteri dinafikan.SuNgguh tidak berhati perut mereka ini. Bandingkan pula anggota kerahan sukan dan juga BAKES(BADAN KESENIAAN). Mereka ini menjadi anak emas pimpinan TLDM. Mereka diserap masuk untuk mewakili TLDM dalam sukan dan tari menari..huhh.. tugas mereka ini hanya bersukan dan menari..dan mereka diberi pelbagai keistimewaan, pengiktirafan dan peluang kenaikan pangkat. Semaklah berapa ramai anggota kerahan yang diambil utk tujuan ini semata-mata. Mereka ini jgn kata nak pergi berperang, memegang senjata dan berkawad pun tak tahu. Persoalannya siapa yang membayar gaji mereka..Duit rakyat digunakan sewenangnya utk kepentingan dan glamor seorang panglima sukan yang dibantu kadir2nya pengurus2 sukan TLDM.

    ReplyDelete
  14. Tak hairanlah 4 tahun berturut2 TLDM menjuarai sukan antara perkhidmatan. Cuba fikirkan dimana logiknya jika tentera darat yang mempunyai kekuatan anggota hampir 6 kali ganda dari TLDM tidak mampu menewaskan TLDM. PTD perlu belajar dari PTL bagaimana nak mencipta kejayan ini. Bagi kami anggota tetap TLDM memang sentiasa bernasib malang. Bayangkan kebanyakkan perjawatan di pangkalan di isi oleh anggota kerahan utk sukan dan Bakes ini. Kami terpaksa berada dikapal lebih dari yg sepatutnya. Mereka hanya sibuk bersukan. Dan bilamana kami di pangkalan pun, perjawatan di pangkalan ini disi oleh mereka dan hanya separuh lagi akan disi anggota tetap. Akibatnya kami, anggota tetap terpaksa dibebani kerja yg patut dilakukan oleh dua atau tiga org. Jika tak percaya semak lah jumlah keanggotaan anggota tetap di pusat2 kecermelangan sukan TLDM terutamanya markas bantuan. Kami anggota LLP tetap memang dah jelak dgn hal ini. Kami menyampah bilamana setiap kali ada ahli politik BN datang ke Lumut kami dikerah utk hadirkan diri. Ramai yang dah mula berani memprotes. Buktinya semasa Najib dtg ke Sitiawan utk majlis Tahun Baru China 1Mlaysia 20 buah bas yang disediakan penganjur tidak diisi oleh anggota TLDM. Bas bergerak ke Sitiawan kosong ketika itu. Tak percaya tanya kontraktor yang menyediakan bas. Bas TLDM juga kosong. Maka mengamuklah Pak Itam PangBant memarahi warga Pangkalan. Biasalah pegawai tinggi TLDM semuanya kaki bodek dan penjilat bontot Laksma Jadian. Setiap kali PTL ke Lumut kami diarah berdiri dan memberi tepukan gemuruh kpd PTL oleh Pak Itam ini kononya kami sayangkan PTL.. haha lucu.. kdg2 terasa macam budak sek kami diperlakukan.. selayaknya mereka ini menyertai maharaja lawak bersama seorg rakan LLP kami yang berjaya ke peringkat akhir MR musim ini.. hahaha... cukuplah TLDM.. Kembalilah kpd teras utama perjuangan TLDM. Kami masuk TLDM untuk berjuang mempertahankan tanahair tercinta.Kamu juga masuk TLDM utk itu. Bukan utk berpolitik, bersukan, bersuka ria dan mengumpul kekayaan. Hentikanlah permainan kotor dlm TLDM. Sedih kami melihat keadaan kapal2 TLDM yang tidak disengara dan diurus dgn betul. Sedih lagi bila berlaku sesuatu insiden kami di kapal yang dipersalahkan.Tgklah peranan kamu sebagai pemimpin tertinggi. Rakan2 kami di APMM begitu beruntung dan amat berbangga dgn perkhidmatan mereka. Sudahlah gaji mereka lebih tinggi dari kami. Mereka mempunyai lebih keistimewaan dari kami. Boleh berkhidmat sehingga umur persaran 60 tahun. Panglima mereka Datuk Amdan mudah mesra dan mengutamakan kebajikan. Cemburu kami mendengar rakan2kami di APMM bercerita.Semak lah berapa ramai yang telah dianiayai tidak diluluskan utk menyambung perkhidmatan hanya kerana nak memberi laluan dan tempat kpd anggota kerahan sukan ini. Berapa byk wang negara yg dibelanjakan utk anggota kerahan yg tidak melakukan tugas teras TLDM sebaliknya hanya bersukan. Bila menang dlm pertandingan mereka begitu angkuh dan menunjuk2 bagaimana PTL memberi insentif serta merta wang ribuan ringgit utk mereka. Banyak juga duit PTL rupanya boleh menabur begitu shj kpd mereka.Manalah PTD dan PTU mampu nak buat begitu... kah kah kah.. jgn mimpilah tentera darat dan udara nak ramas kejuaraan dari TLDM....

    ReplyDelete
  15. hmmm nampaknya hanya Laksma Hj Imran yang boleh memperjuangkan nasib warga LLP TLDM... Nak tunggu Panglima yg ada sekarang ni tak payahlah. kalau ada yang berani pun dah lama kena cantas atau berhenti.. Kita tunggu PRU ke 13.. nasib LLP TLDM dan bekas LLP yg diberhentikan dgn kejam akan terbela. Mana thua jika PR menang Hj Imran dilantik emjadi MB Perak yg baru. Beliau layak dan dihormati semua di Manjung. Mari sama2 kita buat perubahan....

    ReplyDelete
  16. Memang lawak PTL ni. Bayangkan aku ni tak leh menyambung ke 21 tahun hanya kerana aku terlibat dlm kemalangan jalanraya naik motor terbabas mengelak anjing. aku dianggap cuai. keluar kawat siawara kata aku cuai terus nama aku disenaraikan tak leh menyambung. perkhidmatan aku bertungkus lumus di 7 buah kapal disepanjang 18 tahun langsung tak diambilkira. bayangkanlah perasaan aku ketika itu. memang aku bengang sgt dgn ptl ni. macam cilakmeng. ptl sebelum ini terkenal garangnya tapi tak le secilakming ini.yang ni mcm2 polisinyer yg jadi bahan ketawa lawak jenaka anggota llp.

    ReplyDelete
  17. Memang cilakmung pun. Aku lak tak leh sambung sebab masa aku laskar muda dulu aku pernah absent 24 hari. masa tu aku teruk kena torture ngan senior kat kapal. aku tak tahan aku lari. aku dihukum dan dihantar tahanan. tapi masa tu memang hukuman itu utk jadikan pengajaran. lepas tu aku berusaha perbaiki diri aku dan laksanakan tugas dgn baik. sehinggalah aku dpt naik pangkat ke bintara kanan.sebagai anggota teknikal aku berkhidmat dibeberapakaapl canggih tldm spt korvet dan frigate. masa aku nak sambung ke 15 tahun dan 18 tahun takde masalah. bila aku nak sambung utk dpt pencen tiba2 kes 17 thn lepas yg aku telah bayar hukuman nya dijadikan alasan utk berhentikan aku. abg ipar aku tudm dan adik aku tentera darat kata dlm tudm dan tentera darat tak macam tu pun. memang navy aje yang cilakming. sejak hari tu aku benci ngan navy. aku bersumpah anak cucu aku takkan masuk navy... dan bila tgk manjong mari srg ni rupanya ramai llp yang merasai sama apa yg aku rasa. navy nampak putih bersih diuniform tapi hati pemimpin2nya karat berserabut dan hitam gelappppp... huhhh

    ReplyDelete
  18. Didalam TLDM sekarang ni manjong mari amat popular dikalangan LLP. Biarlah pegawai-pegawai dan Laksamana yang bijaksana terus membaca utusan meloya dan berita harian. Kita ramai-ramai terus baca Manjong Mari ni. Tapi hati-hati baca aja.. Jangan cakap banyak. Di base sekarang banyak talibarut yang mencari siapa yg melayari Manjong Mari. Kalau ada org tanya jawab sahaja tak tahu apa itu Manjung Mari dan tak pernah masuk. Aku ni anggota PROTELA. Jadi aku tahulah apa CSK buat dalam base ni. Kita baca senyap-senyap.. tunggu pilihanraya kita undi Laksma Hj Imran. Mana tahu PR dapat Putrajaya dia jadi menteri pertahanan.Tentu hebat...

    ReplyDelete
  19. Aku nak tambah sikit la komen kawan.. tahu tak ada antara kami kena bertugas dua hari sekali atau tiga hari sekali kerana budak-budak sukan kesayangan PTL tu tak leh diletak bertugas. Almaklumlah anak emas PTL...

    ReplyDelete
  20. Memang betullah TLDM ni mementingkan sukan dari kebajikan. Bayangkan kejohanan mini olimpik TLDM berlaku mulai 12 hingga 18 Mac. Akibatnya cuti kami dibekukan. Kan cuti sekolah sekarang ni. Sepatutnya keutamaan diberi kpd keluarga utk bersama-sama dgn keluarga dan anak2 masa cuti sekolah ini. Bayangkan ibu bapa yg ada anak bersekolah asrama tak boleh nak hantar anak ke asrama hari ahad ni kerana nak sambut PTL utk majlis penutup KMO ahad malam. Takkanlah benda mudah macam ni sebagai pemimpin no 1 tak leh nak fikir...

    ReplyDelete
  21. PTL sudah kerpringkat mengejar glamour bercita-cita nak jadi PAT , janganla dia ke PAT hancur jadinya ... PTL kaji, selidik dan perhatikan berapa banyak sistem persenjataan TLDM di kapal yg tidak berfungsi, selidik jua berapa baanyak underwater sistem tidak berfungsi... aku masih ingat lagi ketika didalam TLDM dan di MCMV , betapa bodohnnya TLDM sanggup berlakon memcari periuk api(mine hunting) walhal ketika itu secara totalnya sistem sonar MCMV (kapal yang aku menjadi HOD bhg underwater) , telah aku nasihatkan peg. memerintah tapi paham2lah peg navy dgn angkuh tidak mahu melayan.. yg tau we must complete the task dont argue phuhhhhihhhhhhhhhh ..Ketika itu TLDM terlibat dgn latihan bersama TL luar negara . Wah dgn bangga terjumpa jua mine ...hahahhaha tetapi atas maklumat penabur periuk api memberi LAT & LONG ....bangganya PM bila membuat laporan pada pihak atasan ...bila aku pikir2kan bodohnya TLDM ...sekiranya berlaku REAL WAR adakah lakonan ini akan dijalankan ...jika lakonan ini dijalankan nescaya anak-anak kapal termasuk Peg Memerintah akan mati atas kebodoahn pegawai memerintah ..so aku harap sangat2 jangan pegawai memerintah kapal2 MCMV atau kapal2 lain jgan nak nama sanggup berlakon ...We must to the real situation ...

    ReplyDelete
  22. tempat kita peroleh rezeki...ambil yg baik buang yang buruk..baru gaji halal...semoga rezeki kita semua diberkati utk membesarkan anak2...anak2 akan membesar dgn minda yg sihat..insyaAllah..

    ReplyDelete
  23. bagi saya semua yang komen kt cni byk yg kecewa dengan tldm. dan tak patut hy PTL yang dipersalahkan.Sy percaya beliau ckit pon tk tahu mengenai anda tajk hntr anak ke asrama n apa2 aja.Jgn la pnetingkan diri. Nak komen hy sebab tk boleh pergi bercuti.Ms msuk askar dulu,ptt da tau da cmne hidup dlm tentera. Ramai lg org yg ssh.Askar dulu lg trok dr skrg.Ni kena pegi tgk kmo tak dpt nk bsronok bcuti pon nk komplen.klu nk hdup snang,nk cuti je sume..nk ikut cm org awam,cuti skolah nk pegi bcuti.x pyh la jd askar.sy percaya klu kamu dpt cuti pon,org mcm kamu ni ttp memandang perkhidmatan x betul.kamu aje yg betul.semua org bodoh.mlainkan kamu semua je yg cerdik.sbb pegawai atasan kamu tk dpt nk penuhi kehendak kamu.tu je.klu org atasan kamu bg semua yg kamu nk...cuti bg je spanjang ms,nk apa semua dpt br la reti nk diam.pastu bcakap psl real war,perang apa smua.diri sdiri tu da siapkan ke utk perang.bc peta pandai tk.ataupun blarix smp 1km pon da pancit.skadar nk sembang nk tulis tp diri sdiri cm hampeh baik tk payah.Dlm hdup ni x semua yg kita nk kita dpt.tu lah kehidupan.drpd merungut dan nk myalahkan org len atas apa yg blaku pd diri kita.baiklah kita muhasabah diri.baiki diri kita biar betul dulu.klu kita da brusaha sdaya upaya tp tk dp,pecayalah rezeki kita dtg dr Allah.Jgn lah slalu mrungut,Allah da bg byk da.cuma kita mnusia ni tak penah tau bsyukur.pk2 kan lah....jgn la nk post comment yg mnampahkan anda tidak matang,ckp org tu org ni bodoh,sbnrnya andalah yg bodoh.dan tak tau bsyukur.

    ReplyDelete
  24. bg sya awk pon blom matang klu perang betol pon blum tntu awk yg pegi silap lari lintang pukang.klu nk tau kt malaysia ni suma org kaki bodek utk kesenangan diri mcm ni nk mmpertahan kan negara dgn rasuah org bwh rasuah kna tgkp kompom benti keja tp bla org ats rasuah nk kena apa??????suma wt pejam mata cth dlm tldm la suma dh nmpak lu pikirla sendiri lah broo...cermin diri sblum ckp org bodoh kaji btol2 fakta jgn asyik tgk tv 1,2.3 baca peper utusan meloya,peper berita hairan sgt sb2 la otak xberkembang.

    ReplyDelete
  25. mamat link ni mesti Pegawai AnonymousApril 3, 2012 11:09 AM..ayat mcm gampang ja..ayat tak puas hati..ni mesti penjilat telor laksamana Jadian Zambri anak Kadir jugak ni..kerana peranan pegawai yg bodoh dan tak berpengetahuan ni la yg membuat kan TLDM dh tak kredibel..

    ReplyDelete
  26. memang dalam atm(tldm amnya) tiada kebebasaan bersuara rujuk perlambangaan persekutuan..segala disekat buat salah sikit tak boleh menyambung..dah dijatuhkan hukuman..tu..

    ReplyDelete
  27. JANGAN PANDAI BANTAI ORANG JER...SETIAP ORANG PAS ADA JIN BRANDED PAS ADA IFRID DAN ADA JEMBALANG
    TOK GURU NIK AZIZ PUN ADA. TOK GURU CELOP JER.........JANGAN AGONGKAN PAS. ORANG PAS PUN KAFIR DGN ALLAH TA'ALA, ISLAM DITUNJUKAN PADA MANUSIA SAHAJA. MENGUMPAT ANTARA DOSA2 BESAR SEPERTI BUNUH ORANG TETAPI MENJADI AMALAN DAN DARAH DAGING PAS. CUBA RENONGKAN DENGAN TAFAKUR DAN ZIKIR DALAM HATI. CUBA CHEK DIRI KITA NGAN ISTERI MACAMANE HUBUNGAN DEWASA INI SETELAH BERKAHWIN DIMANA ALLAH SATUKAN DUA HATI YANG BERLAINAN KETURUNAN.SEKARANG RAMAI SUAMI KENTUT ISTERI DAN ISTERI KENTUT SUAMI.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. july 16,2012 ni mmg penjilat setia telor najib smpe xsedar dia n bini dia wt naya kt rakyat ni.mmg mkn bangkai mamat ni.knp umno tkot sgt nk wt hukum hudud?sdgkan hukum allah?lu pon sma ni bro jgn tkot bro klu xsalah.org yg salah ja yg takot bro jaga bro nti kobor berasap kot.hukum dunia leh lari kwn tp hukum allah xdan nk lari bro........pkir ye bro

      Delete
  28. citer pasal navy ni... tak bising klu la org navy ni klu pemerintah tau jaga kebajikan mereka walaupun diorg dikerah utk buat kerja kerja atua berperang sekalipun yang penting kebajikan diorg terjaga hak diorg sebagai seorg tentera dijaga sebab kena ingt navy navy ni ada anak dan bini diorg. incase klu jadi apa apa kat navy dah tentu tentu pemerintahan kejap je tunjuk muka konon bg sumbangan itu ni pastu senyap... biar la apa yang diorg terima dan penghargaan yang diterima setimpal dgn kerja diorg yang dikerah macam apa je pegawai pegawai diorg buat... tp kebajikan dan hak diorg dijaga ..tu yang penting. kat luar negara gaji tentera adalah tinggi kerana pemerintah mereka jaga hak dan kebajikan mereka.. tau pengorbanan yang diorg buat... pegawai tentera pun, klu tak de llp ni yang angkat barang barang nak ke pegawai nak angkat barang barang. contoh terdekat pernah menghadiri majlis pengembumian seorg anggota navy ... rakan rakan seperjuang llp sama sibuk uruskan jenazah pegang cangkul pegang tanah angkat jenazah turun kat liang tp pegawai hanya berdiri main smart phone sambil dgn gaya angkuh!! yg penting jagap kepentingan dan kebajikan ttentera llp ni.. walau dikerah dan disuruh macam mana pun pasti tugas dilakukan kerana itu arahan. tp pastikan kebajikan mereka terjaga dan hak mereka dijaga sebagai seorg tentera. bukan pandang sebelah mata... ambil contoh negara luar pekerjaan tentera dianggap mulia dan diberi pengikhtirafan tinggi dan gaji dan elaun yang setimpal dgn bidang tugas mereka.. kerana kesediaan mereka bertugas tak kira masa. mmg betoi mula mula dulu jadi tentera tu sign dokumen sggup buat apa jer berkorban dan demi tugas tp biarlah apa yang diorg buat tu dibayar dgn harga yang setimpal. jaga kebajikan dan hak mereka sama. bukan dianak tiri dan sambil lewa je. kena ingt klu tak de llp ni belum tentu lagi pegawai jugak nak tahan nyawa berperang dulu. setakat mengarah pandai la tu pun belum tnetu lagi arahan yg tepat. so isu nya jaga kepentingan dan kebajikan tentera ...

    ReplyDelete
  29. Saya sedih mendengar keluhan navy llp ni.Rupanya sekarang lagi teruk dari dulu.
    Saya pun bekas navy gak berhenti thun 1995 tak berpencen ((18 tahun)sebagai technician (BMTMK)Apa yg menyedihkan saya cuma dapat taraf sijil saja semasa berhenti dulu dengan gaji akhir RM1080. Bila saya dapat kerja, technician jugak tapi gaji dua kali ganda dari navy (RM 2100).Syarikat tempat saya bekerja tu baru dan pekerjanya baru dan masih kurang kepakaran.Jadi syarikat mat saleh yang menjadi vendor memerlukan orang tempatan untuk di pindahkan teknologimaka saya terpilih untuk ditemuduga.Saya terpilih untuk attach dengan mat saleh tu, dengan gaji dikira2.5 kali dengan gaji saya pada masatu.Untuk pengetahuan kengkawan penemuduga tu adalah army specialist mechanical engineer.Maka saya bekerjalah dgn engineer tu bersamanya dan seorang electronic technician dari Air Force.
    Saya rasakan mat saleh tu menghargai bekas tentera berbanding dgn negara kita.Walaupun semasa temuduga tu ramai berkelulusan yang lebih tinggi taraf dgn saya tapi tak dipilih.Apa yang difahamkan ilmu kita lebih advance.

    Boss matsaleh tu memanggil kami "three stooges" disebabkan lengkap dgn army,air force dan navy.........

    Rumusannya, Negara luar bolih menghargai tentera dan menjanga kebajikan kapada bekas tentera berbanding negara kita hanya menganggap hanya bolih kerja taraf JAGA saja.Kebanyakkan pekerja syrkt matsaleh tu adalah bekas tentera (termasuk dinegara mereka)

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari