boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, March 23, 2012

Nasib aku sekejap tadi kurang baik sikit....

Seperti biasa hari hari jumaat ada ketikanya aku solat jumaat di sebuah masjid di sini,,,
Waktu aku sampai masih lagi awal, belum jam 1.00 tgh, masih lagi banyak ruang kosong, yang ada di saf depan sekali, seorang sahabat duduk depan jam besar dan seorang lagi penghulu pencen duduk depan dengan mimbar masjid...

Pergh, aku jadi tak ketahuan bila tengok ruang kosong belakang masih belum berisi,, jadi dengan rela hati,, aku tinggalkan pahala sunat seperti yang dijanjikan apabila datang awal ke masjid rebut tempat depan,, tetapi aku pi rebut kat tiang belakang masjid... air cond pun tak berapa kena,, jadi tak lah sejuk sangat,, sesuai dengan aku yang baru kebah dari demam....

Selesai azan, solat sunat, kemudian tok bilal masih lagi dok ingatkan makmum jangan berkata-kata yang datang dari hadis sanad Abu Hurairah,, tetapi apa yang aku dok belajaq berpuloh tahun dah,, yang itu hadis dhaif,,, tak payahlah nak disebutkan.... kalau tak silap Tuan Syeikh Mohd Nor bekas Imam Besar sendiri yang bagi tau dalam kuliahnya di Titi Gantung tahun 1986 dahulu...

Selesai tugas tok bilal, tok khatib naik atas mimbar,, baguih nampaknya bersemangat,, sampai saja atas member nsmpak dia check apa yang patut, microphone,,, dah selesai baru ucap salam,,, Tok bilal azan lagi sekali....

Semangat lagi aku dok menunggu,, selesai tok khatib terus mula membaca apa yang sepatutnya, selawat, tasyahud dan seterusnya sehingga selesai,,, sehinggalah tok bilal menyebut mimbar jumaat hari ini sempena dengan hari polis yang ke 205 tahun kut,,, tudia....purhhhh...

Aku mampu dengar,,, dengar,,dengar,, dan aku sendiri tak paham dah,, sesuai dengan aku dapat bersandar kat tiang menyebabkan .......

1 comment:

  1. haha..masjid yg samala kita td,dgr tajuk ja trus tlena aku..!smpai mcmtue umnongok nk kempen!!pertahankn negara pa?sapa yg bt haru biru mlysia nie smpai nk lingkup harta yg hgpa punah,anak2 pemimpin hgpa joli sakan ngn duit rakyat...last skali aku dgr tok khatib tue baca ayat yg slalu nizar baca.."jgnlah km sokong wlau sdikit pn kpd pemimpin yg zalim,kelak km akn disambar api neraka" xkan pemimpin2 mcmtue nk pertahankn kot,pelik aku tok imang nie...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari