boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, March 25, 2012

Sah - Tongkat UMNO berpaut patah terkulai...

Semangat rakyat dah memuncak sehingga ke klimak nampaknya, amat sesuai sehingga sebulan dua lagi apabila parlimen di bubarkan...

Pembaca boleh lihat sendiri,, gambar-gambar kejadian ini tak ada dalam TV, tak ditunjuk pun, kalau nak ada hangpa pi cari surat khabar Cina esok..bagaimana seorang timbalan menteri pelajaran dihalau oleh kaumnya sendiri. klik . ka-siong-chased-out-by-hostile-rally...



Crowds mob Datuk Wee as he makes his way to the staging area at a rally  organised by the United Chinese School Committees Association in Kajang today. - Picture by Choo Choy May




Kalau puak-puak di atas halau Najib atau Muhyiddin boleh kita kata depa ni racist, tetapi yang dihalau tu sama warna kulit, sama bangsa,, kenapa... sebab mereka dah hilang kepercayaan kepada UMNO, mereka cerdik, bila Najib huloq bantuan juta-juta depa terima,, namun kesudahannya,, sendiri fikir la...

Kaum Cina Malaysia satu yang aku puji, mereka dengar cakap atau nasihat dari pertubuhan NGO Cina Dong Zong, rasanya ramai lagi masih ingat bila PRK Lunas, selepas ADUNnya Dr Xavier (MIC) mati di tembak di Kulim, calon PKR waktu tu Saifudin Nasution,, siapa undi penentu, DONG ZONG talah mengarahkan kaum Cina undi calon PKR menyebabkan calon MIC bungkus, dan dari sini UMNO Kedah gagal nak jadikan Pulau Langkawi sebahagian daripada Wilayah Persekutuan seperti Pulau Labuan, sebab tak ADUN BN Kedah dah tak cukup majority 2/3...

Apa yang yang aku harapkan semangat ini kekal berterusan sehingga PRU13,, apa macam... makin gabra lagi UMNO,,, hangpa tau ke tak,, ikut maklumat yang aku dapat, sebelum PRU12 2008 dahulu, UMNO dah pergi tengok dan tilik kat seorang bomoh siam yang popular dan tilikannya memang tepat pada kepercayaan orang UMNO..., apa yang dia tilik UMNO akan kalah 5 buah neger,,, UMNO tak percaya,,, tup-tup bila PRU12 memang betui ditakdirkan Allah kalah 5 negeri...

Terkini mereka ulang pergi lagi kepada bomoh siam tersebut,,, hangpa tau berapa buah bomoh tu tilik.... memang menakutkan,, tak percaya sebelum 2008 dah jadi kenyataan, kalau percaya adooiii.... berapa buah.. hangpa agak-agak la...
...
...
,,,
...
....
...
...
...
...
9 (sembilan) buah negeri akan jatuh ke tangan PR... tu yang Najib panas juboq tak sempat nak duduk lagi dah....

Bila suasana apa yang berlaku didalam gambar di atas agak-agak hangpa Najib boleh lelap tiduq ka... kalau kita Pakatan Rakyat rasa susah,, depa pun lagi rasa susah,, bagaimana nak mempertahankan Putrajaya,, cuma kita sebagai pejuang nakkan Islam,, kita bergantung dan mengharap bantuan Allah, tetapi UMNO perjuangan mereka mengharapkan Ringgit Malaysia... fikir-fikirlah...

Kalau nak ikutkan, apa yang aku dok tulis ni dapat apa,,, aku bukan ahli politik, aku hanya sekadar ahli jammah parti Islam,, itu sahaja,, tiada cita-cita aku nak jadi ahli politik... Ohhh tidak,, namun sekarang ni aku dah diserang sama seperti ahli politik,,, silalah wahai hamba-hamba Allah sekelian,,, setiap satu huruf yang hang buat cerita fitnah terhadap diri aku,, Insyaallah, sama-sama kita bertemu kembali di rabbul jalil... Itu permintaan aku kepada Allah..sesiapa yang nak buat cerita hal aku buatlah,, apa aku kisah...

6 comments:

  1. yg tinggal untuk BN hanya Johor, Melaka, Pahang kot!!

    ha ha ha

    mudah2an.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiseh brader, ni yg buat anak pahang marah nih, sia sia jaga solat, dekatkan diri dgn kuliah , dah rajin jemaah dan sedekah kalau masih undi parti yg galakkan maksiat. Gua anak pahang, undi tetap ABU!!

      Delete
  2. Jgn sampai pasir panjang dpt pd bn dh la bro,

    ReplyDelete
  3. Kita dlm Pas dah usaha..kita dah solat hajat..kita dah doa..maka tiba masa kita tawakal..kerana 4 pekara ni kunci kita dlm jemaah islam akan menang....amenooo dah di ujung usia bagi rakyat M'sia..seawalnya PRU 13 nanti..

    ReplyDelete
  4. perghhh.... no respect .... perghhh siapakah kamu

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari