boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, March 16, 2012

Tentera Malaysia dan bekas tentera Malaysia...

Baru beberapa hari yang lepas, aku tulis bab bekas tentera, hari ini timbul satu lagi kes melibatkan bekas tentera...


TERKINI

Hantar SMS ugutan kepada ibu Dirang: Bekas tentera diberkas

16/03/2012 6:18pm

KOTA BHARU 16 Mac - Polis Kelantan menahan seorang bekas tentera di rumahnya di Kampung Belukar, Pulai Chondong, Machang di sini kira-kira pukul 3 pagi tadi selepas suspek disyaki sebagai individu yang menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan pada 8 Mac lalu kepada Roselyn Alan, ibu kepada kanak-kanak yang dibunuh kejam, Nurul Nadirah Abdullah di Johor Bahru.

Dalam serbuan tersebut, polis turut merampas tiga telefon bimbit termasuk salah satunya yang digunakan suspek ketika menghantar sms tersebut kepada Roselyn.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, suspek direman selama tiga hari Ahad depan dan akan diserahkan kepada polis Johor hari ini bagi membantu siasatan berhubung kes pembunuhan tersebut. - UTUSAN


Kenapa boleh berlaku perkara seperti diatas, ini bukan kali pertama, dah beratus kali dengan bermacam-macam cerita..., Apa sebab,,, sebabnya seperti dibawah.. Ini sebahagian kecil apa yang berlaku dalam suasana kehidupan atau budaya tentera peninggalan warisan penjajah yang masih diguna pakai .... I


Dimana peranan Kor KAGAT, apa nak dikata,, kalau Bekas Pengarah KAGAT bila jadi Menteri UMNO tibai duit zakat..... Nak harap lagi ka pada UMNO.






9 comments:

  1. Assalam shbt MM.
    Lu buat gua rasa ngilu tenguk gambar tu..he he he

    ReplyDelete
  2. Gambar di atas ialah gambar tentera Al Masih Dajjal. Tentera Al Masih Dajjal sudah berada di negara ini. Mereka sedang menunggu-nunggu arahan untuk membantai umat Islam di Malaysia. Mereka itulah yang bakal berperang dengan tentera Imamul Mahdi pada masa depan.

    ReplyDelete
  3. apa kes hang masa berkhidmat dgn ATM dulu encik mat desa?kah kah kah

    ReplyDelete
  4. En desa kita ni xnk naik kapal. Mabuk laut katanya.

    ReplyDelete
  5. Ini maruah sesama insan dan makhluk Allah. Meskipun saya ni tidak terlibat secara langsung, tetapi sebagai ingat mengingati sesama umat islam bahawa kita tidak seharusnya membuka aib saudara kita sendiri meskipun sebagai tatapan lawak. Disamping itu, saya lihat kita sesama islam tidak boleh bersatu, kutuk mengutuk dan jatuh menjatuhkan menyebabkan kita umat islam akan menjadi lemah dan membuka ruang untuk pihak kafir musyrikin menentang islam bermaharajalela sesuka hatinya. Insaflah umat seagama denganku. Jangan kita terus lalai dalam mengejar keduniaan sehingga kita lupa kewajipan sebenar kita. Yang tersalah dan tersilap cepat-cepatlah bertaubat dan pulang kejalan yang urus. Muhasabah la wahai teman seperjuangan di alam maya ini.

    ReplyDelete
  6. sahabat jika pada hari ini,sahabat kaitkan dengan PBTM dan politik adalah tidak wajar kerana masa sahabat lahir PBTM sudah bertapak. Baiknya sahabat kaitkan dengan ISU lain sebab saya PBTM tahu apa sebenarnya,jika sahabat bukan pbtm tolong jangan sebut atau cerita sebab bukan sahabat tahu apa !

    ReplyDelete
  7. besarnya fitnah...jenuh nk cari kt Masyar nanti ni...Menulis ikut nafsu syaitan..

    ReplyDelete
  8. x der langsung tentera/bekas tentera yg terlibat dgn pembunuhan dirang tu..

    ReplyDelete
  9. kalau siar gambar tu lagi la dosa tolong jawab...apa punya manusia nasihat org sendiri buat tak sedar keee

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari