boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, March 9, 2014

MH 370 - Macam-macam cerita ada ?

Dalam masa ada saudara kita yang menerima musibah, ada pula manusia yang nak tunjuk ia hebat dalam menangani isu tersebut... 


Kenapa isu Ketua Juruterbang sokong parti politik jadi tajuk cerita,,, 

Ini satu daripadanya ,, macai umno,, siapa yang persenda,, yang dipertikaikan kelembapan pemimpin mengendalikan isu ni,, tak perlu sebut nama,,, lembap sama macam kes Lahad Datu... 

Ketua juruterbang tu manusia cerdik dan berakal, sebab tu ia boleh jadi juruterbang,, ia tahu masaalah apa yang berlaku dalam Mas,,,  bukan macam macai ni,, cai umno,, bengong...



Ini sekoq lagi,,, title ustaz,, tapi sayang bangang seribu kali bangang.... dalam situasi ni masih nak buat andaian bodoh... ini sepatutnya ditahan polis ....


Apa pun dalam hal ini..., mari kita baca satu nukilan ni,, dan cuba fikir... aku copy paste...


SEL SEL OTAK MULA BERGABUNG!!


(1) Kenapa Malaysia hantar ahli keluarga mangsa ke Beijing sedangkan China tidak menghantar ahli keluarga mangsa ke Malaysia walhal kawasan pesawat hilang lebih dekat kepada Malaysia. 

(2) Mengapa ahli keluarga dihubungi dan diarahkan menyediakan passport untuk ke lokasi kejadian yang akan diberitahu kemudian. Kalau korg kerja dengan syarikat penerbangan tu, lokasi korang tak tahu tapi logik tak korang call ahli keluarga mangsa dan cakap akan dibawa ke lokasi kejadian yang akan diberitahu kelak. 

(3) Media Malaysia dan China kedua-duanya dihalang daripada menemuramah ahli keluarga mangsa. 

(4) Media terlalu kerap mengungkap jangan percaya kepada spekulasi malah seorang menteri cakap dalam temubual telefon agar rakyat rely on RTM sahaja kerana RTM ada saluran rasmi untuk dapatkan maklumat terkini, tapi RTM pun tidak dibenarkan interview ahli keluarga mangsa. 

(5) Hampir kesemua ahli keluarga mangsa tak nak di temuramah, ini pelik. 

(6) Gambar yang ditayangkan media pun gambar yang sama (beberapa orang). Gambar lain macam takde pula. 

(7) Dalam sidang media terakhir kalau korang tengok la, ada seorang reporter tanya kalau boleh mereka dapatkan rakaman cctv, tapi seorang panel cakap tak boleh atas sebab keselamatan (security policy). 

(8) Beberapa jam selepas sidang media terakhir itu, The Guardian melaporkan 2 penumpang (warga Austria dan Itali) sebenarnya tidak menaiki pesawat dan mereka telah kehilangan passport di Thailand. 

(9) Bukan ke sepatutnya kumpulan keselamatan di Malaysia investigate rakaman cctv di KLIA terlebih awal, dan verify setiap penumpang (list inspection) sewaktu menghubungi ahli keluarga (well boleh call embassies juga untuk verify). Kenapa The Guardian yang dapat tahu dulu ye? Ke memang kita tak buat security check yang teliti? 

(10) Since rakyat dah tahu ada dua penumpang pakai passport curi, sekarang takde pula update berita terbaru tentang isu ni. Selalunya kalau emergency, sampai esok pun berita ada update tak berhenti. At least keluarkan rakaman cctv dua suspek yang menggunakan passport curi itu. Tak tahu la kalau KLIA takde cctv atau pasukan keselamatan kita tidak cekap untuk investigate bab cctv ni. Footage rakaman cctv kapal terbang berlepas pun tak boleh tunjuk? Hmmm entah. 

(11) Sepanjang berita pasal MH370 ni, kita banyak tengok footage media dalam bilik berita, sidang media dan kat airport je. Korang tak perasan ke kalau kes bencana macam ni media akan ikut pasukan keselamatan ambil footage atas helikopter ke, kapal laut ke, interview ketua pasukan pencari dan penyelamat atas kapal ke, kat jeti ke. 

(12) Dalam salah satu sidang media juga panel ade jawab bahawa Malaysia mencari di perairan Malaysia dan Vietnam mencari di perairan Vietnam, tapi kalau korang tengok laut di selatan Ca Mao itu juga bersempadan dengan Thailand. Jadi perairan Thailand Gulf siapa yang cari? Thailand tak umumkan pun nak join aktiviti mencari. 

(13) Awalnya angkatan tentera Vietnam bagi laporan pada media kapal terhempas di laut selatan Ca Mao, tapi Malaysia nafikan dan panel sidang media sendiri cakap authoriti Vietnam (means Kerajaan Vietnam) tidak mengesahkan berita itu. Kerajaan Vietnam dengan Tentera Vietnam ni ade krisis ke? Pelik kan. 

(14) Kemudian pasukan tentera Vietnam cakap jumpa dua tompok tumpahan minyak di laut selatan Ca Mao, tapi peliknya takde footage video rakaman tumpahan minyak itu juga. Yang ada hanya gambar itupun bukan gambar rasmi daripada media Vietnam. Dalam hal kecemasan begini selalunya media mesti sibuk ikut pasukan keselamatan rakam video kerana merekalah mata rakyat agar menjadi bukti betapa realnya bencana yang menimpa. 

(15) Laporan berita akhir tengah malam tadi, pastu sampai sekarang 4.50 pagi tiada update, well selalunya kalau bencana macam ini bilik berita tidak akan berehat. 

(16) Temuramah dengan seorang pakar penerbangan (bekas juruterbang MAS) yang juga merupakan kawan kepada juruterbang senior dalam pesawat yang terlibat nampak cool, begitu juga seorang panel dalam sidang media petang semalam (siap makan gula-gula). 

(17) Kita duk dengar negara itu hantar kapal, negara ini hantar jet, tapi footage media (video) kapal-kapal tu takde pon. Dan lebih pelik Thailand dan Brunei tidak turut serta dalam usaha mencari pesawat. Singapore, Vietnam, US dan Filipina yang lebih jauh join. 

(18) Sampel tumpahan minyak di Vietnam dikatakan sedang diuji, sampai sekarang takde news update. Hmm macam tak emergency. 

(19) Cerita di laut Vietnam belum habis tapi Malaysia dah umumkan usaha mencari diperluas ke Selat Melaka. Wow. Thailand Gulf yang dekat dengan Selatan Ca Mao tu tak nak carik ke? 

(20) Go watch more news on airplane crashes worldwide then try to compare. Our news mostly kat bilik berita, sidang media dan airport. 

(21) Media keep repeating (emphasizing) from late afternoon to night two things which are mereka tidak dibernarkan masuk ke dalam bilik ahli keluarga menunggu dan jangan percayakan spekulasi. I also wonder kenapa susah sangat nak dapat rakaman interview ahli keluarga mangsa sedangkan ia dianggap risiko bencana. 

(22) Ahli keluarga co-pilot pun tak nak ditemuramah. Kenapa semua orang tutup mulut eh? Selalu anak hilang dalam hutan beberapa jam mak ayah gerenti dah nangis-nangis keluar media kan? 

(23) You try la analyse all the news. The subjects, the contents, the presentations, the faces on the news, etc. 

(24) I just want to share with you that all these questions are bewildering and they make "sel-sel otak tidak dapat berhubung". Some can be relevant and some can be not, and it depends how different our "sel-sel otak berhubung". 

(25) Don't get me wrong, I didn't say it is a conspiracy or what not, I just wonder about all these weird news because I watched them all and still waiting the updates because I do care like all of you do. Wallahua'lam.





104 comments:

  1. Kalau aku ahli keluarga mangsa, dah lama aku bagi penumbuk kat muka wartawan yang dok sebok tanya macam-macam walhal aku sendiri belum dapat kepastian tentang untung nasib keluarga aku. Bagi lah aku ruang untuk bersedih.

    Nak bagi berita apa lagi kalau tiada sebarang perkembangan baru. Soal keselamatan memang la tak akan bagi tahu kepada umum. Bukan negara kita saja yang akan buat begitu, seluruh dunia buat perkara yang sama. Utamakan penemuan pesawat tu dulu. Bagi keluarga dapat "closure". Samada masih hidup atau telah mati keluarga mereka. Yang berugama Islam dapatlah lakukan solat jenazah. Kalau dapat jumpa jenazah, Alhamdulillah. Kalau tak jumpa, sekurang-kurangnya tahu dimana jenazah berada.

    Baca berita luar negara, mereka pun akan ulang perkara yang sama. Paling kuat mereka akan bincang isu yang berbentuk spekulasi. Pesawat tu masih belum jumpa. Dah jumpa, dah siasat, barulah boleh buat konklusi.

    Aku orang UMNO ke kalau cakap begini? Pasti ke korang aku ni bukan ahli tegar PKR?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sma2 kita berdoa dan dalam masa yg sama selamatkan Malaysia dari kecelakaan dan bala yg tak putus2 ni akibat kerakusan Beend dan amnu...

      Delete
  2. Dari pemerhatian saya cara mesia menangani masalah kecemasan ini amat lembab dan tak ada arah sama macam pm kita yg tak tahu kearah mana negara kita nak tuju??? Inilah akibatnya pm tak ada ijazah dan tahu memimpin. Yg tahunya macam mana nak hapuskan pembangkang, bila memerintah ada masalah salahkan pembangkang.

    Mungkin ini bala atau peringatan dari Allah, samada mereka mahu mengambil pengajaran atau tidak tak tahulah? Macam mana hebat pun manusia, Allah lagi maha berkuasa atas segalanya. Jgn ingat boleh tidur lena setelah menzalimi org lain..........................

    abuamir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang lembab.. yg vepat kendalikan kes Anwar.. dan penghapusan bukti kes alantuya termasuk rekod imigresyen..

      Delete
    2. NAJIB adalah Pemimpin yang bodoh. Hari ini semua dunia memandang

      Delete
  3. Aku heran bila time macam ni,mana pi peralatan canggih kita?ada ka tak dak?kalau tak dak pi mana budget yang saban tahun berbilion tu?asik-2 dok la anta kapal buruk..scorpane mana?

    ReplyDelete
  4. the thing is when ...?...somebody did too many wrong things in live...there is nothing left for good will

    ReplyDelete
  5. Apapun kehilangan pesawat ini sepatutnya membuka mata semua pihak yg berkenaan.. dari PM, Menteri pertahanan, MAS, MAB dan juga pertahanan negara. Nampak sgt pintu keluar masuk negara mudah bolos bila terdapat dua penumpang yg menggunakan pasport yg dicuri. Dulu kita bangga sangat dgn sistem keselamatan KLIA yg tercanggih didunia. Kini apa sudah jadi... Lebih memalukan lagi kehilangan pesawat ini dari apa yang aku nampak seolah-olah tak disedari. respon begitu lambat.. dan yang paling ketara ialah kelemahan pasukan pertahanan negara terutamnanya TLDM. Mana submarine TLDM.. Awal2 Singapore dah tawarkan perkhidmatan submarine mereka. Begitu juga aset-aset lai TLDM. Mana pergi semua aset T;LDM yg mempunya keupyaan bawah air. Semuanya kaput kan... PTL menyorok mana. Adakah masih sibuk di padang golf atau masih sebuk berniaga kopi agona gold. Kejasian kehilangan pesawat ini amat memalukan negera. Macai2 UMNO sedarlah bahawA selama ini kita sering dikelentung dgn TLDM bertaraf dunia. Ini baru kes pesawat hilang. Belum lagi negara di serang musuh. Manjung Mari dah berulangkali mendedahkan kelemahan TLDM tapi macai2 UMNO terus lena di buai mimpi indah dan Panglima2 dlm TLDM yg ramai tu hanya fikirkan kuasa dan poket masing2. Dah tiba masa rakyat membuat audit atas aset pertahanan negara yg menelan belanja berbilion tapi hampeh tak leh guna dalam situasi yg memerlukan dan kritika. Maruah negara tergdai dan kelemahan pertahanan negara jelas ketara. Bangkitlah sebelum terlambat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TLDM kan ada bomoh.. naper tak pakai bomoh tu.. ke sang bomoh sedang bertungkus lumus nak dapatkan semula kontrak siapkan kapal latihan samudera yg terbengkalai. 3 syarikat berwibawa dah hantar proposal utk teruskan projek ni tapi dgn kuasa sang bomoh ni PTL masih nak NGV tech yg dah lingkup utk teruskan... sudah pastilah atas nama lain.. dan yg menyakitkan hati ialah syarikat ke 4 NGV ini hanya diminta hantar proposal setelah 3 syarikat yg lain hantar. sudah pasti butir2 proposal 3 syarikat ini dikongsi bersama sang bomoh agar dapat mengatasi proposal yg lain tu. POWER BETUL BOMOH TU WALAU DAH MASUK KATEGORI BANKRAP.. dan pasti ada habuan buat pemelihara bomoh dan syaitan2 penghisap duit rakyat ini...

      Delete
    2. Mana butang like.. nak like sejuta kali...

      Delete
    3. Jubur najib pun terlondeh dah... diliwat dgn kehilangan misteri pesawat MH370..

      Delete
  6. Petang atdi tengok press conference Hisyamuddin bangga sgt menceritakan bantuan dan kemapuan aset negara luar terutamanya Singapura dan Autralia. Aset Malaysia mana.. Lu tak malukah? Puiiiiihhh

    ReplyDelete
  7. tang kapal seram tu ha.. memang menyeramkan..

    ReplyDelete
  8. Killing two birds with one stone to calm of the recently warmed story of Anwar Ibrahim saga, in this country and globally and also damage the reputation of Hishamuddin Onn. Can you guess who is/are the culprits is/are likely involved, if this was an act of sabotage? Through previous history, can be said that the director seemingly is the same person to perform it.

    ReplyDelete
  9. semua benda kita nk salahkan kerajaan, seolah2 kita hidup dlm negara yg begitu kejam dan zalim.mmg ada benda atau tndakn kerajaan tidak betul atau sempurna, ttp adakalanya kita kena memahami dan mmberi sokongan agar kita tak mmberi peluang org luar ambik kesempatan...sama seperti anon 09.26, umno ke saya klu brdasarkn komen saya..atau saya seorg ahli pkr yg ada dna umno...fikir2kn lah apakah yg kita buat cukup sempurna dlm menelanjangkan kepincangan org lain...pas cuma part politik dan salahkah saya yg mnjadi ahli utk menegur diri kita dlm jemaah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan nak salahkan kerajaan tapi kita patus sedar bagaiamana negara lain yg berpotensi menjadi musuh kita melihat kita dari pelbagai sudut.. buka minda.. buka mata..lihatlah kemungkaran dan rasuah yg berleluasa dinegara kita ini...

      Delete
  10. opps..bukan ke penyokkng2 pembangkang bgt ghairah mengutuk kerajaan dan umno kononnya ini semua bala sebab anwar difitnah? langsung tiada sifat perikemanusiaan oleh penyokong pembangkang yg dok kutuk tak ingat dunia..tup tup pilot pun penyokong pembangkang juga..terpaksa telan kahak balik la korang..

    ReplyDelete
  11. tunggu la nanti...pasti akan berlaku perkara BESAR sepanjang "sibuk" mencari pesawat mh370 ni...

    cth harga minyak naik ke, tol naik ke, DSAI masuk penjara ke, pengundi hantu kajang meningkat ke...dipendekkan cite kes ni akan digunakan UMNO sebaik mungkin utk kepentingan UMNO...

    ReplyDelete
  12. Aku pun her an x tunjuk pun video masuk airport Arab pesawat Tu cko are 2 Org GUNA paspot tapi x tunjuk pun. Mcm America tunjuk video sapa masuk kawasan kejadian

    ReplyDelete
  13. 1) adakah MAS merahsiakan perbualan antara perisik XXX dengan menara kawalan kepada kerajaan, rakyat malaysia dan seluruh dunia? kenapa nak rahsiakan?? adakah takut sebab kawalan keselamatan terlalu longgar? kenapa setelah sejam lebih pesawat hilang dari radar, tapi mereka masih lagi berkomunikasi dengan pesawat?? apa isi perbualan mereka??

    2) radar untuk tujuan komersial tidak secanggih seperti untuk tujuan ketenteraan.. maka radar jammer dari pasar gelap sudah memadai untuk "menghilangkan" pesawat dari radar di menar kawalan subang

    3) setelah "menghilangkan" pesawat dari radar, pesawat patah balik untuk ke destinasi XXX (destinasi ini saya tidak pasti di mana), pesawat terus berlegar di ruang udara malaysia, iaitu di kawasan banjaran titiwangsa selama sejam lebih sambil masih lagi "berunding" dengan menara kawalan..

    4) kenapa pertahanan malaysia tidak dapat kesan pesawat itu ketika berlegar di udara banjaran titiwangsa? kerana di situ pertahanan udara kita paling lemah..

    4) rundingan dengan menara kawalan gagal setelah 2 jam lebih.. perisik XXX putuskan hubungan dengan menara kawalan di subang.. perisik XXX terus menerbangkan pesawat ke lokasi XXX

    5) saya gunakan istilah "perisik" kerana hijacker ini bukannya pengganas, tapi seorang perisik dari negara XXX (antara kuasa besar dunia).. sebab itulah sehingga sekarang tiada pengakuan dan tuntutan di media massa.. semua rundingan adalah secara tertutup antara pemimpin negara kuasa besar..

    6) ketika pesawat bergerak ke lokasi XXX, perisik tiba-tiba menukar laluan, dan pesawat didapati terbang di selat melaka, menuju ke utara (thailand).. ketika ini, radar pertahanan udara malaysia dapat mengesan kehadiran pesawat asing ini (kerana pertahanan udara malaysia di selat melaka adalah lebih baik dari di pantai timur dan banjaran titiwangsa)..

    7) tetapi pihak pertahanan masih lagi clueless tentang rampasan ini, kerana pihak menara kawalan TIDAK PERNAH MEMAKLUMKAN KEPADA KERAJAAN DAN KEMENTERIAN PERTAHAAN

    8) pesawat terus menuju ke thailand.. thailand dapat tahu dan terus memaklumkan kepada seluruh ketenteraan mereka, termasuk pangkalan udara milik amerika di thailand (lokasi rahsia)

    9) ketika pihak thailand cuba menghubungi pesawat MAS tersebut, perisik XXX cuba menipu dengan mengatakan pesawat mereka tersesat..jet amerika cuba intercept dan tembak pesawat, tetapi perisik XXX cuba berunding dengan amerika dn thailand

    10) bersambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini mmg poyo... huhhhh

      Delete
    2. Ni namanya babi bin anjing....

      Delete
  14. 11) ketika rundingan di nanning, kerajaan malaysia TIDAK TAHU MENAHU pasal ini.. rundingan hanyalah melalui negara XXX, YYY, ZZZ dan mungkin beberapa negara lain

    12) pihak MAS baru maklumkan kepada umum pesawat MH370 hilang setelah benar-benar pesawat itu disahkan tidak mendarat di beijing (jam 7 pagi lebih).. kenapa lambat sangat nak sahkan MAS?? kamu ingat perampas itu main-main ke??

    13) ketika ini barulah kerajaan malaysia maklum dan seluruh dunia gempar dengan berita ini.. akibat kurangnya maklumat dari pihak MAS (pesawat tiba-tiba hilang, tak ada sebarang petanda) maka kerajaan mulakan SAR agak lambat..

    14) saya tidak pasti sampai bila baru pemimpin negara malaysia dimaklumkan perkara sebenar oleh negara XXX,YYY dan ZZZ.. DS Najib cuma mengikut arahaan dari negara XXX, YYY, dan ZZZ untuk kumpul keluarga mangsa, cari di situ, cari di sini, buat itu buat ini.. tapi rasanya sekarang mereka sudah dimaklumkan..

    15)TIADA APA-APA YANG BERLAKU DI LAUT CINA SELATAN.. tiada.. semua penemuan kononnya debris, tompokan minyak, claim dari navy negara XYZ kononnya dah jumpa bangkai dll adalah..... saya tidak pasti dan tidak berani nak buat andaian.. yang pasti negara2 kuasa besar dah hantar armada ketenteraan mereka di kawasan yang kononnya tempat pesawat terhempas

    16) malaysia serta negara lain yang "tak tahu apa-apa" meneruskan usaha mencari.. ketenteraan kita BARU PERASAN mereka pernah kesan satu pesawat asing di selat melaka (adakah saya yang ingatkan mereka hahahaha) maka mereka terus membuat pencarian di selat melaka, kerana andaian mereka di situlah kali terakhir malaysia mengesan pesawat itu

    17) sambungan (apa rundingan di nanning?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Please sambung. . .

      Delete
    2. Ini poyo dam katun... puihhh

      Delete
    3. kadang kala spekulasi ada benarnya.

      Delete
  15. Aku setuju sgt dgn komen anon 1052pm... Aku pun bekas TLDM. Pada tahun 80an aku yg berkepakaran hidro bertugas dibilik operasi armada. Ketika itu aku masih ingat bila ada insiden kapal terbang jatuh atau kapal tenggelam, TLDM memainkan peranan yang cukup hebat dan penting. Ketika itu armada TLDM amat mantap keupayaannya. TLDM baru memperolehi Mine hunter buatan Itali, Lerichi Class yg merupakan yg terunggul didunia. Kapal ini dilengkapi dgn sonar utk mencari objek di dasar laut. Byk kejayaan yg dicipta oleh skuadron kapal ini antaranya dalam insiden2 melibatkan jet skyhwak dan pesawat nuri dilaut. Begitu juga kejadian kapal tenggelam akibat perlanggaran di laut. Tapi kini dimana aset canggih ini. Apa sudah jadi pada sistem di kapal. Kapal ini juga dilengkapi dgn MDV atau dikatakan mini submarine remote kontrol dan sonar utk tugas2 begini.. Apa sudah jadi dgn aset2 ini? kenapa kapal ini yg sepatutnya digerakkan utk operasi sebegini tidak digerakkan? Jawabannya ada pada Panglima2 Tentera Laut semua. Ingatlah ini pertanda buruk ke atas keselamatan negara dan sesuatu wajar dilakukan sebelum terlambat dan negara di kancah peperangan.. Bersambung...

    ReplyDelete
  16. Bagaimana pula dgn kapal frigate yg kononnya aset tercanggih dlm TLDM.. adakah sonar KD Lekiu masih belum beroperasi sejak kejadian ia terkandas melanggar batu di hadapan pelabuhan TLDM di Lumut. KD Jebat pula mkn belum bersedia akibat kerosakkan akibat perlanggaran baru-baru ini malahan mungkin jua ada kebenaran dari risikan yg aku buat sistem persenjataan KD Jebat ini mmg tak berfungsi sejak keluar limbungan pada tahun 2010. Bagaimana pula dgn KD Kasturi dan KD Lekir yg menelan berbillion rgt utk mengkayakan Mr Thales.. dan apa sudah jadi dgn semua korvet Laksamana Kelas. adakah peralatan bawah permukaannya kini tidak berfungsi lagi dan hanya tinggal nama gah sebagai laksamana kelas korvet atau ianya sudah menjadi bacul dan pengecut seperti mana panglima2 lain dlm TLDM bacul dan takutkan PTL.
    Bagaimana pula dua buah bijik kapal hidro yg pernah aku berikan perkhidmatan tsbt sewaktu dlm perkhidmatan dulu. Kedua2 kapal ini jua dilengkapi peralatan sonar utk kerja2 survey dan boleh membantu usaha pencarian. Dimana mereka sekarang? KD Mutiara dgr cerita masih dilimbungan akibat kebakaran teruk 4 tahun yg lalu dan belum pasti dpt dioperasikan dlm masa terdekat ini.. Semua ini satu bala buat TLDM dan mengancam keselamatan negara... bersambung...

    ReplyDelete
  17. 18) ketika jet amerika hampir memintas pesawat MAS di thailand, perisik XXX berunding dengan negara amerika agar "melepaskan" pesawat itu dan memaklumkan pesawat itu adalah pesawat komersial dan mengandugi 200 lebih penumpang

    19) amerika bersetuju, mungkin ada yang pelik mengapa USA boleh bersetuju dengan mudah.. ini kerana perisik itu BUKANNYA PENGGANAS tetapi dari negara XXX.. pihak amerika memaklumkan kejadian ini kepada negara XXX, dan negara XXX mengesahkannya..pada mulanya amerika demand pesawat itu mendarat di thailand, tetapi akhirnya terpaksa akur permintaan perisik XXX untuk mendarat di nanning.. kenapa nanning?? saya belum mahu hurai lebih lanjut..

    20) dipendekkan cerita, ketika mendarat di nanning, sepatutnya pendaratan MH370 di nanning dirahsiakan, tetapi terbocor juga oleh beberapa orang pegawai lapangan terbang yang tidak dimaklumkan terlebih dahulu tentang pendaratan cemas ini serta MISI RAHSIA negara XXX.. akhirnya cerita pendaratan pesawat MH370 di nanning berjaya diputarbelitkan sebagai hoax

    21) apa isi rundingan?? mengelakkan PERANG DUNIA KETIGA

    22) bersambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro kasi letak nama negara la. goyang ke? Awk punya teori mesti la jelas skit. Ni negara xxx la, yyy la. come on bro

      Delete
    2. Mamat ni dapat ilham karang cerita ni lepas minum air ketum..tu yg xxxx yyy..hanggok tul

      Delete
  18. Tujuan aku mendedahkan semua ini bukanlah utk menjadi pengkhianat malahan jauh sekali aku menyokong perjuangan pembangkang. Cuma aku tak tahu kemana lagi nak aku talakan segala permasalahan TLDM ini. Sebagai seorg bekas anggota TLDM yg telah berkhidmat selama 25 thn aku merasa terpanggil untuk membetulkan keadaan kerana aku bimbang lambat laun wayang kulit yg dimainkan ini akan terbongkar dan ketika itu agak terlewat utk lakukan apa shj. Bila negara terlibat dlm kancah peperangan kita tak punya lagi masa utk membicarakan semua ini. Jgn ketika itu baru kita merasa menyesal kerana tak berusaha membetulkan keadaan. Inilah usaha kecil aku selaku insan kerdil bagi membetulkan semua kepincangan. Terlalu byk yg aku dgr dari anak buah aku dlm TLDM skrg yg menyatakan kepincangan TLDM dan krisis kepimpinannya. Semua ini hanya merosakkan negara dan perlu ditentang habis2an. Seluruh dunia melihat Malaysia skrg akibat MH 370. Ianya bukan shj menunjukkan kelemahan kita dalam mentadbir ruang udara Malaysia malahan dgn jelas dan nyata menunjukkan dan membogelkan segala kelemahan ketenteraan kita khususnya TUDM dan TLDM. Sebagai bekas warga ATM aku turut merasa malu. Aku harap semua rakyat Malaysia termasuklah Manjung Mari dan Juragan 69 bersatu dan mengambil tanggungjawab utk memperbetulkan keadaan ini demi masa depan negara dan juga anak cucu generasi kita akan datang. Jgn Nanti kita berair mata darah menyesal kerana tak melakukan apa2 melihat segala kegelojohan insan perosak negara dan ATM yg kita sayangi. Jgn sampai cucu cicit kita menyumpah kita semua atas pengkhianatan mereka di atas yg mengejar kekayaan yg tak pernah cukup. Wallahualam...

    ReplyDelete
  19. 23) ketika rundingan, negara XXX mengugut untuk melancarkan perang dunia ketiga seandainya misi mereka ini dibocorkan.. negara YYY, ZZZ dan beberapa negara lain (saya yakin malaysia tidak terlibat dalam rundingan ini) terpaksa bersetuju

    24) jadi, apakah sebenarnya tujuan pesawat itu dihijack?? sebenarnya hijack itu hanyalah backup plan dari perisik XXX seandainya identiti dan operasi beliau berjaya dikesan oleh perisik dari negara lain yang turut sama berada di dalam pesawat tersebut.. semalam saya ada dedahkan salah satu nombor passport perisik iaitu YA3189197, nama pemilik passport ini ialah luigi miraldi, tetapi didapati passport ini adalah passport curi (cepat sungguh negara mereka tutup cerita)

    25) saya ada terbaca berita dari china, di mana ahli keluarga cuba hubungi telefon bimbit salah seorang penumpang pesawat, dan berjaya, tetapi tidak diangkat atau disahut.. ya, memang la, sebab pihak negara XXX lupa nak off henset mamat tu setelah dirampas..

    26) (imaginasi saya sahaja) - pada mulanya, pihak yang berunding berusaha untuk cari jalan untuk tutup cerita rampasan ini untuk kepentingan bersama.. mereka cuba membawa ahli keluarga terdekat penumpang untuk berunding di satu tempat rahsia (kemungkinan di nanning).. antaranya, mungkin penumpang yang terlibat terpaksa dipalsukan kematian mereka, dan pihak yang berunding akan cuba untuk membuat seolah-olah pesawat itu benar-benar telah terhempas, tetapi banyak kali kantoi.. banyak kali mereka terpaksa trik balik statement..

    27) insyaAllah, sama-sama kita doakan mereka semua masih hidup

    28) sekian karangan malam ini..bersambung

    ReplyDelete
  20. SIBUKSNYA YA.... YANG ATAS2 NI DAH SOLAT HAJAT KE BELUM.... BANYAK KUMPUL DOSA NIH

    ReplyDelete
  21. Lagi sambungan selanjut nya..

    ReplyDelete
  22. kenapa Nanning?

    29) setelah berjaya merampas pesawat, perisik bertindak untuk menerbangkan pesawat ke lokasi XXX untuk tujuan sabotaj (?)

    30) sebelum itu perisik ada membuat tuntutan kepada menara kawalan untuk menyambungkan talian kepada putrajaya, tetapi menara kawalan enggan bekerjasama

    31) pesawat menuu ke utara menggunakan laluan selat melaka.. pesawat terpaksa melepasi thailand dari arah timur kerana PERISIK TIDAK MAHU MELALUI KAWASAN GULF OF THAILAND kerana di situ terdapat banyak kapal perang yang canggih, termasuk kapal perang dari malaysia

    32) titik laluan pesawat ialah di kawasan sempit di thailand iaitu di phuket, bangkok dan menuju ke nanning (cuba lihat dekat peta, laluan dari phuket, bangkok dan nanning adalah sat garis lurus).. nanning adalah daerah paling hampir untuk pesawat ke negara XXX (ya, negara XXX ialah china).. mereka cuma perlu melepasi ruang udara thailand.. untuk melepasi ruang udara laos dan vietnam tidak menjadi masalah kerana laos dan vietnam adalah sekutu rapat china

    33) ketika pesawat mendekati bangkok, radar thailand berjaya mengesan kehadiran pesawat ini.. pada mulanya perisik cuba mengatakan pesawat mereka sesat dan sedang dalam masalah teknikal, tetapi bila keadaan menjadi agak tegang, thailand meminta USA untuk pintas pesawat itu

    34) bersambung (apa tujuan perisik dan apa tujuan negara XXX)

    ReplyDelete
  23. siapa perisik (AMARAN, SEKADAR FANTASI PENULIS, BUKANNYA FAKTA!!)

    35)perisik XXX (berkemungkinan berjumlah 4 orang dan keatas) adalah dari 2-3 buah negara yang berpakat.. tujuan mereka tidak lain tidak bukan, untuk mengkaji strategi dan lokasi strategik untuk persediaan WW3 (bahagian ASEAN).. kemungkinan besar mereka sedang membawa maklumat sulit bersama merka..

    36) kalau ada yang tanya kenapa mereka tidak faks atau emelkan sahaja maklumat itu, kamu silap kerana maklumat yang melalui internet boleh dipintas oleh CIA dan sesiapa sahaja.. mereka harus menghantar maklumat itu by hand..

    37) kenapa passport eropah? pada hari pertama kejadian, saya sudah menyuruh sesiapa yang bekerja dengan imigresen untuk semak rekod passport YA3189197, kenapa?? kerana passport milik luigi miraldi ini tidak mempunyai rekod kemasukkan ke malaysia..

    38) salah satu passport curi tersebut membeli tiket dari KUALA LUMPUR - BEIJING - ARMSTERDAM - COPENHAGEN dan satu lagi KUALA LUMPUR - BEIJING - ARMSTERDAM - FRANKFURT.. kedua-duanya dibeli melalui travel agent di thailand, dan selang beza nombor siri e-tiket mereka hanyalah selang satu nombor..

    39) kenapa mereka memilih untuk melalui route itu?? kerana jika masa transit untuk connecting flight dari BEIJING KE ARMSTERDAM kurang dari 72 jam, maka pre-arranged visa adalah TIDAK DIPERLUKAN.. ini sangat penting kerana selain dari kedutaan china, pre-arranged visa juga memerlukan pengesahan dari kerejaan malaysia bahawa penumpang telah memasuki malaysia secara sah..

    40) biasanya pihak imigresen malaysia dan pihak airport akan menyemak visa
    penumpang sebelum menaiki pesawat yang hendak ke china.. tetapi oleh kerana tempoh transit tidak sampai 72 jam, maka visa tidak diperlukan.. data passport mungkin boleh dipalsukan, tetapi data pre-arranged visa adalah sangat sukar untuk dipalsukan

    41) kenapa perisik XXX nak sangat ke china?? ya, nak bagi maklumat sulit itu by hand kepada kerajaan china.. lepas tu terus honeymoon ke eropah

    42)di dalam pesawat juga ada perisik dari negara lain (mereka juga sedang merisik perisik XXX).. dipercayai ada pergelutan sehingga perisik XXX terpaksa merampas pesawat

    43)bersambung

    ReplyDelete
  24. Kalau takat servis 25 tahun sebagai LLP atau pegawmuda, janganlah berlagak pandai siap dengan tiori yangentah apa2. Nanjing lah dan lain-lain, buatlah buku fiction. Ada juga faedahnya, boleh buat duit!!! Jangan melalut tak masuk akal!!

    ReplyDelete
  25. Menunggu sambungan...no.44

    ReplyDelete
  26. Sambungan please.

    ReplyDelete
  27. Sambungan 44 please. Padu dia punya storyline. Hehe

    ReplyDelete
  28. Admin macam mana dengan lawatan najib ke Mauritius? Kenapa dia cancelled? Ada sebab ke? Tengok najib busy beli ayam kat pasar muka rilek je???

    ReplyDelete
  29. Memang sial..macam2 spekulasi..buat andaian pon cut and paste berita org lain..cerita macam pakar..mmg barua..at last semua andaian tak betul..senyap

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo x betul alhamdulillah...tapi kalo betul apa persediaan kita? umno dah gile...nak kaya jual segalanya kepada cina...

      Delete
    2. Eh anonymous march 11, 2014 at 10:53 pm ni. Kan imaginasi je tu. Tak mustahil benda tu boleh terjadi. Allah bagi akal untuk berfikir memberi pendapat menyuarakan pandangan walaupun tak semestinya betul. Haihh

      Delete
    3. Kalau tak betul alhamdulillah kepala hangguk mu..buat dosa cerita bukan2 alhamdulillah pulak..mangkok

      Delete
  30. AMARAN- SEMUA INI HANYALAH KHAYALAN DAN FANTASI PENULIS

    apa yang berlaku di dalam kapal terbang?

    44) kemungkinan besar aktiviti rampasan bermula sejurus selepas isyarat tali pinggang dipadamkan (10-20 minit setelah berlepas).. pada waktu ini, pesawat sudah mula stabil dan krew sedang sibuk menyediakan snek untuk penumpang

    45) perisik XXX yang berjumlah 4 orang atau lebih menyedari kehadiran perisik lain di dalam pesawat dan mereka rasa tergugat.. seperti teori saya sebelumnya, perisik XXX pada mulanya tidak merancang untuk hijack pesawat, tetapi untuk menjaga maklumat super penting yang mereka bawa, maka mereka terpaksa guna pelan B..

    46) para perisik XXX ada membawa alatan untuk merampas kapal terbang kerana ini adalah persediaan biasa bagi mereka untuk menghadapi sebarang kemungkinan.. segala peralatan seperti radar jammer, mereka masukkan di dalam ruangan kargo dan berkemungkinan berbentuk seperti power bank atau sebuah laptop bagi mengaburi mata pegawai imigresen

    47) sebelum bertindak, perisik XXX mengaktifkan alat penghalang komunikasi ke luar pesawat terlebih dahulu.. ini untuk menghalang juruterang dari memaklumkan kejadian rampasan di dalam pesawat kepada menara kawalan..

    AMARAN- SEMUA INI HANYALAH KHAYALAN DAN FANTASI PENULIS

    48) ketika rampasan, pilot menjadi panik dan cuba menghubungi menara kawalan, tetapi gagal.. pilot mencuba pelbagai cara termasuk menggunakan gelombang lain.. kemungkinan besar ada pesawat berdekatan ada menerima signal mereka, tetapi tidak jelas

    49) perisik XXX berjaya memasuki kokpit setelah didesak atau diugut oleh perisik XXX.. salah seorang perisik XXX berjaya mengambil alih stering, dan mengaktifkan kembali sistem komunikasi, lalu berhubung dengan menara kawalan

    50) seperti yang teori saya sebelumnya, perisik XXX meminta untuk disambungkan ke putrajaya, tetapi menara kawalan enggan.. perisik mengaktifkan radar jammer sebagai petunjuk kepada menara kawalan yang mereka boleh buat apa saja kepada pesawat..

    51) menara kawalan masih lagi tidak mahu bekerjasama.. tujuan perisik XXX ingin berhubung dengan putrajaya adalah ingin meminta putrajaya menutup kejadian yang berlaku dalam pesawat (mungkin perisik dari negara lain sudah tercedera atau terbunuh)

    AMARAN- SEMUA INI HANYALAH KHAYALAN DAN FANTASI PENULIS

    52) rundingan semakin buntu, perisik membuat ugutan terakhir iaitu ingin ke lokasi XXX (lokasi sensitif negara) seandainya menara kawalan masih enggan bekerjasama..

    53) akhirnya perisik membatalkan hasrat untuk ke lokasi XXX.. ini kerana sememangnya perisik XXX tiada niat hendak menyerang lokasi XXX, tetapi cuma untuk mengugut.. diingatkan sekali lagi, perisik XXX bukannya pengganas, mereka cuma perisik upahan dan bekerja untuk duit.. mereka tidak bersedia untuk mati demi sesebuah negara..

    54) perisik menuju ke utara melalui selat melaka

    55) bersambung

    ReplyDelete
  31. AMARAN- SEMUA INI HANYALAH KHAYALAN DAN FANTASI PENULIS

    kenapa malaysia?

    56) malaysia adalah lokasi strategik untuk melakukan intipan terutamanya sekitar kawasan laut china selatan menghala ke kepulauan spratly..

    57) ini kerana negara yang bersekutu dengan China seperti Russia, Iran, Vietnam, Cuba dll cuma untuk mencari kawasan strategik seandainya perang dunia ketiga bermula kelak

    58) dipercayai, China sangat berminat dengan kepulauan spratly sahaja.. maka seandainya WW3 tercetus, kawasan yang akan berlaku peperangan hanyalah di gugusan pulau itu dan melibatkan ketenteraan laut sahaja.. china tidak berminat untuk menyerang tanah besar lain seperti malaysia, singapura, filipina dan lain-lain..

    AMARAN- SEMUA INI HANYALAH KHAYALAN DAN FANTASI PENULIS

    59) di eropah, sekutu china, iaitu russia sudah mula menempatkan askar mereka di ukraine.. kenapa ukraine?? ini kerana ukraine adalah pintu masuk paling strategik dari negara Eropah lain jika nak ke Russia dan Asia melalui jalan darat (syria dan iraq sudah dikuasai awal-awal oleh Amerika.. Amerika sudah mulakan military placement mereka dari dulu lagi)

    60) selain ukraine, negara lain adalah terlalu berbukit dan bergunung-ganang (belarus dan lithuania) dan terpaksa melalui selat (negara scandinivia).. rusia terpaksa mencetuskan huru-hara di Crimea kerana di sana sokongan rakyatnya terhadap rusia adalah kuat (selain dapat menguasai jalan laut melalui Black Sea)

    61) di sebelah Timur Tengah (iran), africa (nigeria) dan amerika (cuba) - tiada khayalan setakat ini

    62)bersambung (apa isi rundingan di Nanning)

    ReplyDelete
  32. Menunggu sambungan 63

    ReplyDelete
  33. Please...sambungan 63..

    ReplyDelete
  34. pergh rasa mcm anon di atas tu bekas seorg perisik plak, tau mcm2 selok belok

    ReplyDelete
  35. Definitely penulis cerita ni ada connection dengan intelligence community kita.

    Kalau kita rajin baca news, akan terperasan bahawa ada yang dah terlepas cakap pun bahawa pasukan Risik kita sedang berada di UK sekarang. Untuk apa mereka ke UK sedangkan krisis ni sedang berlaku di kawasan negara kita?

    Harap2 akan di"fantasi kan dalam perenggan 63 dan yang seterusnya ...

    ReplyDelete
  36. Power siol nak lgi

    ReplyDelete
  37. Mana sambungan nye ni.... apa yg Brother ni cakap memang 75% fact lah korang x sedar ke .... bila awal2 dia tulis s3lat Melaka besok dia pihak kerajaan kuarkan statment SAR kat s3lat melaka

    ReplyDelete
  38. well said anon!

    saya rasa anda bukan seorang rakyat biasa even this anon bgtaw imaginasi dia tp semua yg die taip byk facts. tak payah la nk ckp byk terpengaruh movie ke ape. Allah dh bg akal fikiran tu untuk berfikir.

    Menantikan sambungan seterusnya : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1st aku pk brother ni reka citer penyiasatan...tp sekarang aku dah makin pecaya brother ni somebody someone...

      Delete
  39. Mana sambungannya? Sy tggu saudara... menarik betul 'fantasi' saudara... -brother77-

    ReplyDelete
  40. Sambungannnnnnnn T.T

    ReplyDelete
  41. Haa tu lh korang duk kutuk dia... dh x de update ... or mgkin dia sibuk nego kut

    ReplyDelete
  42. da 2 hr tgu sambungan...huhu..mana sambungan @ ada dpt ancaman dari "seseorang" agar x sambung fantasi ke 63 dan seterusnya???

    ReplyDelete
  43. Apa dah jd ni, ada x kena ni... mungkin perisik xxx dh tau cerita mh370 telah tersebar, mana pergi penulis atikel ni...

    ReplyDelete
  44. Kalu tengok gaya penulisan ... penulis ni = misi terahsia

    ReplyDelete
  45. Cepat la anon ! Next please !

    Dh nk masuk seminggu dh tak jumpa lg ni. Lamanyaa berunding. Skrg agak agak ade kt mna pesawat tu?

    Nanning kah ?? Mongolia ?? India?? Russia??

    ReplyDelete
  46. Mungkin ada baiknya korang pegi check dekat Diego Garcia. Besar kemungkinan MH370 sedang disimpan di situ ...

    Anti-Pengkhianat

    ReplyDelete
  47. msh blom ada sambungan lagi..huhu..da 2/3 hari tunggu ni

    ReplyDelete
  48. anon di mana kamu....x sabar nak baca fantasi anda yg seterusnyaa....

    ReplyDelete
  49. Korang try baca ni.

    http://www.cabaltimes.com/2014/03/12/ma370-redirected-to-diego-garcia/

    Diego Garcia is the strongest US military-air force base in the Indian Ocean. And large hangars that can hide aircraft.

    Boleh jadi US ade sorokkan MH370 kt situ. Huuhuuu

    ReplyDelete
  50. oooo scary...ye Malaysian government try to search MH370 there...at Diego Garcia..
    boleh g sesuka hati ke kat sana?

    ReplyDelete
  51. guys, finally
    http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/mh370-hijacked-malaysian-official-confirms

    ReplyDelete
  52. Kan betul apa yg anon tu cakap ... mana lah dia pegi

    ReplyDelete
  53. Mana sambungan 63 ni...nampaknya segala imaginasi anon di atas berada pada landasan yang betul...cuma mendarat di Nanning je dah lama discounted.Sekarang fokus tumpuan di Lautan Hindi sehingga ke utara belah Kazakhstan

    ReplyDelete
  54. salam,

    AMARAN, ini hanyalah teori hasil dari imaginasi

    saya sahaja.. saya cuba untuk tidak sentuh

    mengenai penumpang dan crew MAS yang berada di

    dalam pesawat..

    63) rundingan di Nanning adalah berkisar tentang

    cara untuk menutup cerita rampasan dan kejadian

    yang berlaku di dalam pesawat..

    64) China terpaksa meminta bantuan dari sekutu

    kuat mereka, iaitu Russia.. Maka rundingan tiga

    negara itu ialah antara China, Rusia dan

    Amerika..

    65) imbas kembali kejadian dalam pesawat, perisik

    XXX adalah agen dari tiga buah negara iaitu

    Russia, China dan Iran.. Operasi menghantar

    maklumat dari kuala lumpur ke beijing diketuai

    oleh KGB.. tapi tidak disangka, terdapat juga

    perisik dari negara musuh (beberapa buah negara

    lain) juga berada di dalam pesawat untuk

    "mencuri" maklumat tersebut.. pergelutan berlaku

    di dalam pesawat sehingga menyebabkan perisik-

    perisik XXX terpaksa merampas pesawat demi

    menjaga kepentingan maklumat yang mereka bawa..

    AMARAN, ini hanyalah teori hasil dari imaginasi

    saya sahaja

    66) antara isi rundingan mereka, USA berjanji akan

    menutup cerita rampasan pesawat setelah diugut

    oleh china dan russia.. china dan russia mengugut

    untuk melancarkan perang dunia sekiranya misi

    mereka diketahui umum..

    67) pihak amerika bersetuju untuk menutup cerita

    ini dengan beberapa syarat.. syarat dari amerika

    akan saya huraikan kemudian..

    68) russia seolah-olah tidak berminat dengan

    syarat yang dikenakan oleh USA.. tetapi china

    terdesak untuk ikut syarat dari amerika kerana

    pesawat sekarang berada di dalam negara mereka

    dan majoriti penumpang adalah terdiri rakyat

    mereka..

    69) rusia menunggu isu di Crimea sebelum memberi

    kata putus terhadap perjanjian dengan USA..

    sambil menunggu keputusan,china dan usa terus

    berbincang cara-cara untuk menutup cerita

    kehilangan pesawat ini dan melengahkan masa

    sementara menunggu keputusan dari rusia..

    AMARAN, ini hanyalah teori hasil dari imaginasi

    saya sahaja

    70) insyaAllah teka-teki mengenai pesawat ini akan

    selesai setelah keputusan di Crimea dicapai..

    71) saya tidak tahu adakah persetujuan telah

    dicapai, tetapi buat masa ini (15 mac 2014)

    rundingan antara China dan USA beerjalan lancar..

    mereka bekerjasama menangguhkan masa dengan

    membuat andaian kononnya pesawat berada di

    sesuatu tempat, kononnya jumpa serpihan pesawat,

    gempa bumi dan sebagainya.. percayalah, itu

    hanyalah untuk mencuri masa..

    72) sebagai rakyat malaysia, saya ingin

    menasihati agar kita semua sentiasa memberikan

    sepenuh kerjasama kepada kerajaan Malaysia..

    fahamilah keadaan mereka kerana kita tersepit

    oleh permainan kuasa-kuasa besar.. percayalah,

    segala tindakan oleh pemimpin negara adalah untuk

    mendapatkan keputusan terbaik untuk penumpang,

    krew dan seluruh rakyat Malaysia walaupun

    terpaksa menyembunyikan sesuatu..

    AMARAN, ini hanyalah teori hasil dari imaginasi

    saya sahaja

    73) jika rundingan antara tiga negara tercapai,

    kemungkinan besar kita akan jumpa "plot twist'

    yang ketara dalam isu ini.. ada keberangkalian

    juga "kambing hitam" terpaksa digunakan untuk

    menutup cerita..

    74) walau apa-apa pun, saya meminta kita semua

    sentiasa berdoa agar para penumpang, krew dan

    seluruh rakyat Malaysia selamat dan dijauhi dari

    segala mala petaka.. Amin..

    74) bersambung (apa syarat dari USA, di mana pesawat sekarang dan apa

    maklumat yang dibawa oleh perisik?)

    ReplyDelete
  55. AMARAN - sekadar teori fantasi saya sahaja.. jangan diambil serius:

    apa syarat yang dikenakan oleh USA?

    75) kesilapan China, Russia dan Iran pada kali ini merupakan peluang keemasan kepada USA.. Walaupun china dan russia telah mengugut untuk memulakan perang dunia ketiga, tetapi kemungkinan itu adalah sangat rendah..

    76) diingatkan sekali lagi, rundingan kali ini kemungkinan besar tidak melibatkan Iran.. salah satu permintaan USA adalah menjadikan Iran sebagai kambing hitam dalam isu rampasan ini..

    77) russia sebagai sekutu rapat Iran sudah semestinya kurang bersetuju dan mengambil sikap "tunggu dan lihat" terutamanya pada krisis di crimea..

    AMARAN - sekadar teori fantasi saya sahaja

    78) antara syarat lain dari USA ialah menyuruh china berundur dan berhenti menuntut kepulauan Spratly.. adakah china bersetuju?

    79) siapa yang akan jadi kambing hitam seandainya russia tidak bersetuju iran menjadi kambing hitam?? kemungkinan kaum uyghur akan menjadi mangsa

    80) sekarang buah catur berada di tangan USA.. mereka boleh menjadikan sesiapa sebagai kambing hitam.. malah DS Najib juga bleh dijadikan kambing hitam (Mongolia) sekiranya DS Najib tidak bekerjasama dengan bagus, atau kemungkinan kapten / co-pilot pesawat boleh dipersalahkan seandainya mereka tiada siapa untuk dikambinghitamkan..

    AMARAN - sekadar teori fantasi saya sahaja

    81) paling kita khuatir, kes ini disenyapkan terus.. semua bukti dihapuskan.. diharap rundingan berjalan lancar dan perkara buruk dapat dielakkan..

    82) bersambung (apa maklumat yang dibawa perisik dan di mana pesawat berada sekarang)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Copek larrrt reply.... lama den nunggu nie..mm den nak update....

      Delete
  56. All right....good info...den sangat suko.....den tggu sambongan nyo yg ke 83..gurindam dulu dulu jgn ponah di potikai, tak tahu tanyo dulu jangan goma momandai-mandai yaiiiii....

    ReplyDelete
  57. astagfirullah......
    sebabkan orang2 yg suka buruk sangka pada orang lain.penuh dengan busuk hati...prasangka pd orang lain...itula sebabnya ALLAH bagi dugaan mcm nie...tp hati dah gelap semua yg baik npk jahat

    ReplyDelete
  58. [img]http://s27.postimg.org/d9l9s320z/route1.jpg[/img]

    AMARAN, SEKADAR TEORI FANTASI

    penerangan gambar di atas mengikut nombor:
    91) pergelutan di dalam pesawat mungkin bermula di kawasan ini lalu menjurus kepada rampasan

    92) pesawat dihilangkan dari radar lalu patah balik ke lokasi XXX sebagai ugutan

    AMARAN, SEKADAR TEORI FANTASI

    93) perampas menukar laluan setelah rundingan dengan menara gagal.. kini mereka menuju ke selat melaka

    94) ketika melalui kawasan ini, tentera Malaysia dapat mengesan pesawat MH370 sebagai pesawat yang tidak dikenali

    95) pesawat terus terbang ke utara, menuju selatan phuket

    [img]http://s21.postimg.org/3w38jwbbb/route2.jpg[/img]

    AMARAN, SEKADAR TEORI FANTASI

    penerangan gambar di atas mengikut nombor:
    96) ketika melalui ruang udara thailand, pesawat terbang melalui kawasan sempit antara sempadan thailand dan myanmar.. ini adalah untuk mengelirukan pihak thailand dan myanmar.. perisik sedar mereka perlu melalui ruang udara secepat mungkin untuk masuk ke friendly flying zone di Laos dan Vietnam..

    97) ketika menghampiri bangkok, pihak kawalan udara thailand menghuungi pesawat MH370.. perampas pesawat mengatakan mereka mengalami masalah teknikal dan tersesat..

    AMARAN, SEKADAR TEORI FANTASI

    98 ) pihak udara thailand merasa curiga lalu meminta pertolongan dari tentera udara USA yang berpengakalan di Thailand.. pesawat dipintas di sekitar kawasan bernombor 3

    99) setelah rundingan antara USA dan perisik tercapai, jet pejuang USA mengiringi pesawat MH370 ke Nanning

    ReplyDelete
  59. sekarang kita sudah masuk ke fasa "mencari kambing hitam"

    percayalah, pihak media dari dalam dan luar akan mencuba beberapa kambing hitam dan mengkaji kadar penerimaan rakyat terhadap kambing hitam tersebut..

    antara pihak / orang yang kemungkinan jadi kambing hitam:

    100) Iran (tapi sekarang sudah senyap, mungkin pengaruh dari Russia yang tak setuju Iran dikambing hitamkan)

    101) Co-Pilot - supaya rakyat dapat terima kemungkinan berlaku rampasan itu memang tinggi, kerana co pilot tidak mengikut prosedur larangan penumpang asing ke dalam kokpit

    102) kapten - inilah kambing hitam yang sedang diuji sekarang.. seandainya berjaya mendapat sambutan dan penerimaan umum, maka GAME OVER..

    103) kaum Uyghur - lepas ini mungkin akan kecoh kemungkinan kaum uyghur yang merampas pesawat.. tetapi skrip ini sangat kompleks dan sukar untuk dirancang..

    anda semua mungkin boleh listkan kambing hitam yang berkemungkinan akan menjadi bahan kajian oleh "mereka"..

    mana-mana kambing hitam yang boleh diterima umum tanpa banyak masalah, maka itulah yang akan menjadi "penyebab" hilangnya pesawat sampai sekarang..

    ReplyDelete
  60. mana no 83. apasal lompat no

    ReplyDelete
    Replies
    1. cerita tersebut mmg mengkut turutan dan tertibnya cuma...part no 1 adalah no yg ke 9....ni bermakna kisah dongeng tersebut bermula dari no 9 bukannya dari no 1...sebab tu tiba2 terskip ke no 91 terus...maaf kesilapan manusia yg tidak disengajakan...

      Delete
  61. Dah terang2 UMNO nak kaitkan dgn DSAI...Coz puak 49% sure pcaya ni sume keje DSAI...

    ReplyDelete
  62. AWAS ini hanyalah teori fantasi dan bukannya fakta.. Sila jangan ambil serius..

    104) setelah mendarat di Nanning, pesawat berhenti di dalam hangar..

    105) lapangan terbang antarabangsa Nanning Wuxu adalah lapangan terbang untuk kegunaan awam dan ketenteraan.. Jadi sangat mudah bagi pihak negara XXX menyimpan "rahsia' mereka di lapangan terbang ini kerana semestinya tempat ini adalah kawasan yang dikawal ketat oleh tentera..

    106) di dalam hangar, pesawat diceraikan kepada bahagian yang sekecil mungkin (cabut bahagian-bahagian yang sesuai), tetapi masih boleh disambung kalau diperlukan kelak..

    AWAS ini hanyalah teori fantasi dan bukannya fakta..

    107) lambang MAS dan tanda-tanda lain dibuang.. segala alat-alat komunikasi dan alat-alat yang boleh digunakan untuk mengesan pesawat ini dinyah aktifkan atau dirosakkan..

    108) negara XXX boleh meletupkan terus pesawat ini kalau mereka mahu (menghapuskan bukti).. tetapi ada sebab mereka tidak berbuat begitu..

    109) pesawat ini nanti boleh menjadi bahan untuk menutup cerita.. seandainya mereka ingin membuat cerita kononnya pesawat dirampas pengganas, maka mereka akan cantumkan semula dan cat bahagian-bahagian yang perlu, maka "penggambaran" pun bermula..

    110) dan sekiranya rundingan tiga negara gagal, maka bahagian-bahagian pesawat ini akan dilemparkan ke laut, dibuat seolah-olah pesawat ini telah terhempas..

    111) adakah perlu pihak berkuasa kita pergi menyiasat ke lapangan terbang Nanning?? jangan, ini andaian dan teori fantasi saya sahaja..

    ReplyDelete
  63. dah xde sambungan lagi ke? apa terjadi pada crew dan penumpang?

    ReplyDelete
  64. apasalah pergi je siasat di nanning tu...no harm...

    ReplyDelete
  65. macam orang lain yang reka cerita kat atas tu

    ReplyDelete
  66. betul..mcm org lain yg nyamar..sbb cara penyampaian teori dan fantasi dia mcm terdapat kekososngan di "situ"

    ReplyDelete
  67. sambungan lagi?.....

    ReplyDelete
  68. i believe in his theory...
    memang susah naak terima...taapi segala teori dia LOGIK.....
    sebab tu x jumpa2 lagi kaapaal terbang tu dah diceraikan dla hangar..
    ish3...

    ReplyDelete
  69. anon..sambungan lagiiii..

    ReplyDelete
  70. terkini...australia jumpa 2 serpihan...tapi x tahu whether milik mh370.masih dalam siasatan. kalau ia milik mh370 bermaksud rundingan tidak berjalan dengan lancar r ish3

    ReplyDelete
  71. Anon mana ko menghilang .....

    ReplyDelete
  72. Salam.
    Macam Ni la Senang
    Satu dunia dah perah kepala otak.sampai dah naik sewel pikir pasal teori pasal mh370 ni
    Tapi yg obvious terang2 media dan negara bukan lslam terang2 cari salah org lslam.org islam pun ramai jugak yg cari org islam lain.Drp sebesar2 tanah arab tu sampai la sekecik2 kampung kat ulu banat dalam hutan tu pun kalau ada org lslam mesti nk gaduh.Skrg pasal kapalterbang pun nak gaduh sesama lslam.
    Sedar ke tak kita B777 mas tu,radar,satelite.media,aset aset.maritim,military,sonar,google earth baik benda yangaku tengah tulis ni pun bukan teknologi kita.Benda ni sume nk suruh kita gaduh.
    Apa kata kita ikut je la cakap Kapten Nuruddin ex pilot mas tu..'above all science and technology..there is God (Allah)..Yg tu comfirm kita punya
    So kalau sekarang ni kita dah unite sembahyang hajat nk cari kapal terbang hilang tu pasni kita continue sembahyang hajat satu dunia pulak bg jangan kena tekan dan jangan bangang sangat gaduh sama sendiri
    Amacam
    Ada berani

    ReplyDelete
  73. bila mereka nk pulangkan pesawat kita :'(

    ReplyDelete
  74. dah disahkan terhempas

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari