boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, March 31, 2014

Siapa yang memperdajalkan Mantan PM Tun Abdullah Badawi?

Didalam zaman era pemerintanan Pak Lah sebagai PM, Islam Hadhari dan Mari bekerja Bersama Saya,,, itu yang dicanangkan,, walaupun dalam pada itu Pak Lah terkenal dengan zzzzzz....

Pak Lah teruk dihentam oleh pimpinan Umno sehingga yang paling teruk Dr Mahathir dengan Bininya termasuk kuncu-kuncu keluar umno, kononnya tak puas hati... 

Semalam aku terbaca satu lagi tentang Pak Lah,, adoi..

Dalam hal ini susah aku nak mempercayainya,, entahlah,, kalau anak lelakinya Kamaluddin yang sebelum ini heboh terlibat dengan kegiatan terrorist bersama peniaga luar negara BSA Tahir yang turut kena tahan ISA boleh nak dipercayai..

Bagi aku Pak Lah bersara dari jawatan PM, ada beberapa jasa yang ditinggalkan yang harus kita akui, pertama Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara, membersihkan balik nama-nama hakim-hakim Kanan termasuk mantan Ketua Hakim Negara Tun Salleh Abas dan yang paling besar terutamanya buat umat melayu dan Islam, Pak Lah memperkenalkan sistem pembelajaran JQaf, berapa ramai anak-anak melayu islam yang berkelulusan ijazah agama islam mengganggur telah mendapat kerja sebagai guru JQaf dengan cara pengambilan yang cukup mudah,, dan hasil dari pada prgram tersebut selepas enam tahun Jqaf dilaksanakan, ramai pelajar-pelajar islam yang naik ke Tingkatan satu sudah celik Al-Quran, boleh membaca Alquran,

Dan paling syok sekali bila Pak Lah bagi subsidi bila kita perbaharui roadtax (cukai jalan) kenderaan... minyak petrol mahal, tapi dapat subsidi, ini pun ada faedah juga,, sebelum tu aku trade-in kereta kat used car, mangkoh punya usedcar, nama aku dlm geran kereta tu ia tak potong, menyebabkan segala saman sampai kat aku,, puas aku duk pi komplain,, usedcar tak boleh nak buat apa, sebab yang pakai kereta aku tu seorang polis,, bila sistem subsidi sebanyak RM650,.. kelam kabut polis tu buat ubah nama,, tahu pulak ia nak RM650... kalau tidak memang aku nak pegi ambik duit tu.. ha ha..

Penutup cerita,, siapa yang memperdajalkan kat Pak Lah? Apakah musuh Pak lah yang kita kenali masih tak puas hati dengan Pak Lah yang ketika ini relax zzzzz tanpa ada masaalah bersama isteri barunya Tun Jane..


8 comments:

  1. adalah agen yahudi dlm umno rasanya.

    tapi yahudi memang memantau islam di sini. setiap pemimpin yg condong kpd keadilan dan islam akan dijatuhkan. anwar salah seorg dpdnya. mustahil anwar dibiarkan jatuh tk dpt perintah malaysia kalau benar dia agen yahudi. yahudi takkan biarkan anwar jd pembangkang saja kalau benar dia boneka yahudi.

    jgn terkejut jika pemimpin2 PAS pun terdapat dlm senarai musuh2 itu.

    bila kita berjuang utk kebenaran dan keadilan apatah lagi islam, maka kita tidak akan mendapat jalan mudah kerana musuh akan berada keliling pinggang. inilah sunatullah.

    kita akan berlembut dgn musuh2 yg kuat dan kuasa besar tp jika sampai saat akidah dn nyawa dizalimi, maka disaat itu Engkau agama engkau, aku agama aku.. sedialah utk berjuang dan syahid. seperti umat islam di timur tengah.

    inilah juga sunatullah. sesungguhnya syurga itu mahal harganya dan apakah kamu menyangka kamu dibiarkan mengaku beriman saja sedangkan belum diuji?

    kepada Nya lah tempat kembali dan memohon pertolongan.

    ReplyDelete
  2. Cuba pikir....kenapa agak2 nama Anwar Ibrahim tak termasuk dalam senarai intipan NSA?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nama kau pun takde.. maka kau pun yahudi la ye?

      hipotesis bodoh

      Delete
  3. Saya kerap membaca tulisan saudara. Namun begitu saya dapati tulisan saudara mempunyai hikmah yang amat rendah. Barangkali niat saudara baik tapi niat yang baik tidak menghalalkan cara. Ada dendam. ada khianat dalam tilisan saudara terdahulu. Sebahagiannya berbau fitnah. Bertaubatlah kerana pintu taubat masih terbuka. Berjuanglah kerana ALLAH semata mata. Bukan kerana nafsu mahu popular dan sebagainya. ( Tak perlu siarkan pandangan saya- terima kasih )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas ini jangan baca lagi dari blog ni,,, aku suruh pun, pelawa pun, ajak pun tidak supaya ko masuk baca dari blog ni.. ha ha aku nak popular..... jadi ko tak payahlah baca apa dari blog ni..

      Delete
  4. Yang lebih peliknya kenapa nama madey kuti dan jit tuya xde dlm senarai.adakah hanya sbb apco tu penasihat umno.

    ReplyDelete
  5. Pelik pelik...nama Nik Azizpun tak de? Haji Hadipun tak de? Oooo...orang tak kenai depa..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari