boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, June 16, 2009

Kenangan Lama 24 tahun yang lalu..

Salam Sejahtera....

Hari Jumaat lepas aku ada terlepas pandang pada keratan akbar harian metro mengenai cerita seperti gambar dibawah..Cerita lanjut juga ada DI SINI:


Cuma bila aku lihat wajahnya teringat balik 24 tahun yang lalu.. waktu beliau menjadi orang kuat PKLBM datang melihat perjalanan pertandingan Lumba Basikal dari Ipoh ke Kuala Kangsar sempena hari Keputeraan Sultan Perak.

Aku sempat bergambar dengan beliau selepas pelumbaan tersebut. Seorang dari pasukan aku mendapat tempat kedua.

Dan yang lebih manis lagi inilah kali pertama dalam hidup aku memasuki perlumbaan basikal waktu tu.. selepas dari ini aku ditawar mewakili pasukan Angkatan Tentera Malaysia...panjang cerita tu... kalau ada masa kita cerita lain kali..

14 comments:

  1. Pehhhhhh...Brader Manjung Mari badan tough gila masa tu....skang 'perut bahagia'. hehehe

    ReplyDelete
  2. salam. kalau benar bagai dikata - mmg kena kayuh basikal balik tu.

    ReplyDelete
  3. Aku kenal salah seorg dalam photo tu nama dia Idris PTI,,, dia dinaik kan pangkat ke pegawai PSSTLDM............

    ReplyDelete
  4. Hebat lah tu.......

    Tolong terbalikkan gambar dua makhluk tu.... SUA Pas dgn TP Pas.

    ReplyDelete
  5. Salam.....

    Ana dah baca komen anta tentang poster tu. Memang ana nak letak di atas macam anta buat tapi ana tak pandai.

    Ana memang bodoh piang tentang IT nih. Buat blog nih pun explore sendiri.

    Harap dapat bagi tunjuk ajar kat ana. Tq sahabat.

    www.saynotomunafiqeen.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Salam MM,

    Wow... dasyat la tuan... ada sejarah tersendiri... ha..ha..ha... syabas... bro... baguih jugak idea posting hang ni...

    Aku ingat nak tunggang basikal pergi kerja... baik untuk kesihatan dan mengempiskan perut yang sedang bahagia ini... ha..ha...ha...

    Aku nak cilok gambar kat atas tu boleh... hang tak bagi pun aku ambik jugak... terima kasih aku ucapkan...

    ReplyDelete
  7. Dasyat abg MM kita ni.. Cayalah.. Mesti sering berbasikal lagi skang ni yea.. Lama tui rasanya tak naik basikal ni.

    ReplyDelete
  8. OM...
    Nak buat macam mana... tak mungkin dah nak balik macam dulu...

    BTS...
    Skrg ni kayuh juga..pergi dan balik kerja.. tapi mountain bike..tapi sejak sebulan lepas renti sekejap... cuaca panas... tak tahan..

    Pak Oncu...
    Betui tu.. Sekarang Idris ni ada kat ALAM Melaka.. jadi jurulatih kat sana.. dulu anak lelaki dia ada kerja sama tempat dgn aku.. tapi dah berhenti.. kerja kapal dagang.

    Lee Coorperten..
    Tunggu.. bagi masa lagi kat depa 2 orang tu..

    Pemburu Syahid...
    Tak apalah.. macam tu pun kira OK juga.. yang penting kita tunjukkan yang kita tak nak subahat dengan mereka...

    ISA...
    Ambiklah... semua pakat ambik pun aku lagi seronok...walaupun ada juga yang marahkan aku.. biasalah...Kalau rajin kayuh... ubat kuat yang hang jual tak payah makan lagi... siang kayuh.. malam pun kayuh lagi... betuiii.. tapi kena ada cara la...

    ARO...
    Cerita lama yang tak mungkin kembali.. tenaga pun dah tak macam dulu..

    ReplyDelete
  9. Dengan pengalaman yang ada pada tuan, apa kata Tuan ManjungMari anjurkan Jelajah Perak Berbasikal Untuk Kempen Bubar DUN?

    Saya InsyaAllah akan join...

    ReplyDelete
  10. Salam Hj Misai...
    Cukup bagus idea tu,,, tak terfikir oleh saya... tapi masaalahnya saya kerja dengan Sykt.. hari sabtu pun kerja... Kalau tidak syok juga tu.. silap-silap boleh tidok dalam lokap polis....

    ReplyDelete
  11. wow..cyclist rupernye tuan manjungmari,

    dulu pakai bike ape?

    ReplyDelete
  12. Janji bahagia brader. setahu OM brader MM masih masuk base naik basikal, dulu masa OM dgn AEMarine selalu nampak brader MM g keje naik basikal. teringat kat cyclist manjung lama juge, Pak Yeop.

    ReplyDelete
  13. Xenan...
    waktu dulu tak macam sekarang..bike tak banyak jenis..tapi frame carbon dah ada.. jenis peougot.. aku pakai Raleigh TI sahaja..

    OMM..
    Waktu tu minyak mahai.. sekarang dah turun.. nak kayuh koi malas..insyaallah nak kena nalik macam dulu..

    ReplyDelete
  14. Tubuhkanlah cepat Squad Basikal PAS Perak Easy Riders... amacam tuan..??

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari