boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, June 25, 2009

Ketua Menteri DAP =VS= MB UMNO

Salam Sejahtera...

Aku terbaca satu berita yang disiarkan di Malaysiakini mengenai ketua hakim syarie yang berani membongkar penyelewengan telah menerima anugerah dari Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Cerita lanjutnya DI SINI. Selalunya perkara sedemikian jarang berlaku, entahlah kenapa, tetapi kes ini mungkin disebabkan ketelusan kerajaan negeri yang memerintah maka kakitangan kerajaannya pun beranilah melaksanakan tugas seperti yang diamanahkan..

Bagaimanana pulak dengan kerajaan negeri aku, pada 2007 dahulu seorang hakim syarie telah didakwa rasuah, DI SINI aku tak pasti apa kesudahan kesnya, ada yang mengatakan hakim tersebut teraniya, wallahhuaklam, apa pun kesimpulannya itulah yang berlaku kalau UMNO yang memerintah.. tak ada satu pun yang berkualiti melainkan UMNO dihapuskan untuk memerintah negara...

2 comments:

  1. Di negeri Umno jadi kepala negeri tak mungkin berlaku spt di Penang. Depa ambik tindakan pada kakitangan rasuahpun, hanya lepaskan batuk di tangga. Kalau kakitangan org depa, depa tutup sebelah mata. Pegawai dan kakitangan kerajaan tak heran nak prktik rasuah, sebab utama orang politik rasuah kuat.

    Org Umno memang kuat rasuah, pi lah sembang di manapun, tak dak org nafi yg org Umno rasuah. Cuma hujah bangang depa, tak pa lah org Melayu yg buat ataupun dah depa dok tempat tu kalau kita dok tempat depa lagi teruk. Tu dia cakap org tak dak iman, lagi teruk dari komunis. Org komunis pun benci rasuah.

    ReplyDelete
  2. Sebenarnya penyokong PAS lah yang membantu DAP dan PKR memenangi banyak kerusi di P. Pinang.

    Akhirnya PAS diketepikan macam sampah. Pakatan Rakyat kunun - Pakatan Kepala Butuh!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari