boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, June 13, 2009

Kepada Yang Berkenaan...

Salam Sejahtera...

Aku mendapat satu komen dari Albanjari....

Salam sahabat,
Apa maksud tuan letakkan gambar di atas.
Mereka dipilih dalam Muktamar... dan mesyuarat JK yang dipilih dalam muktamar.
Pada saya , sesiapa yang meminta mereka letak jawatan adalah orang yang menolak muktamar. Bagi saya orang tersebut lebih layak memilih parti lain dari PAS!!!!.
Hormati pemilihan muktamar..tak puas hati tunggu 2 tahun lagi cadangkan pemimpin baruuuu. maaaf. itu akhlak dalam jamaah!

kemudian Albanjari mungkin tak puas hati kat aku sebab aku belum jawab agaknya ia tulis pulak dalam blognya DI SINI.

OKlah aku tak mau jawab apa-apa... kang bergaduh sakit hati tak pasai-pasai pulak... aku nak pilih parti apa lagi... kalau ada parti lain yang menyamai PAS dah lama dah aku masuk parti tu.. sebab tak ada parti lain aku tunggu jugalah jadi ahli... macam nilah kalau tak puas hati sangat dengan tindakan aku ni,,, ambik NO Ahli PAS aku 413563, sila buat laporan kat PAS Pusat dan minta aku di pecat dari keahlian.... aku redha.... daripada sakit mata dan hati memandang keadaan yang berlaku pada PAS... sebabnya aku sayang pada PAS....

12 comments:

  1. Weh... jangan hang ni emotion larrr...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. aku sokong manjung, sapa yg nk menafikan pimpinan pasnk bersetongkol dengan umno seperti kata bekas pesuruhjaya pas perak, lupakah kita perundingan nasa dengan umno yg di nafikan tetapi didedahkan oleh pak lah da juga cubaan untuk bergabung dengan umno di selangor, nasa telah berbohong , maka mmg jelas ada niat untuk bersama umno itu, sapa yg nk nafikan!!? sila jawab

    ReplyDelete
  4. salam MM.
    sabarlahn & tenangkan diri. ambillah cuti berblog beberapa hari, tak cukup.. seminggu. tenangkan diri.

    ReplyDelete
  5. Salam MM,

    Rileks la... toksah di layan sangat depa-depa tu.. memang dah jelas.. sejelas.. jelasnya, puak yang dok terhegeh-hegeh skandal dalam gelap yang sepatutnya letak jawatan. Tidak taat pada Parti dan Pemimpin.

    Sebab tu aku dah nyatakan dalam blog, aku tak hormat lansung dengan TGHH dan Nasha. Bagi aku si Nasha tu bapak segala Munafik... bertopengkan kopiah dan jubah.

    Kalau dia tak letak jawatan, kita tunggu PRU-13... kita tolong dia dan kawan-kawan dia letakkan jawatan.

    Hang bawak bertenang... relaks... kuasa mengundi ditangan kita..., depa kena ingat siapa yang melantik depa...

    ReplyDelete
  6. Abg Manjung....

    Teman harap abg dapat bersabar...
    Setiap pertelingkahan mesti ada penyelesaian...

    Abg...
    Kalau ade kita gi minum-2 yer bang...

    ReplyDelete
  7. wasotiah, apa makna nye? pi baca kat kakluna
    http://colourluna.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. salam.

    aku pn serah no ahli pas..nk pecat aku pecat lah...245032

    ReplyDelete
  9. salam..

    diwaktu seluruh kg adalah ahli UMNO,hanya aku dan keluarga ku yg jadi ahli PAS.dicemuh,dihina dipulau aku dan keluarga ku masih boleh sabar....tapi dgn pengkhianat yg ada dlm pas sekarang aku mmg x boleh sabar....

    ReplyDelete
  10. Kepada kia71 dan pemilik blog ini ....

    Kome ni tak mengaji, tak sekolah agaknya... Meh aku sekolahkan kome berdua ... kesiannya jadi ahli PAS yang jahil dan bodoh, sebelum kome nak keluar dari jemaah PAS, baik kome baca ni dulu tu pun kalau kome berdua beriman pada Allah SWT dan Rasulullah SAW la kan. Dekat sini ada Firman Allah dan Sunnah (Hadis) Nabi SAW untuk peringatan kome .....

    Firman Allah SWT dalam Surah AnNisa Ayat 59.
    A'uzubillahi minas syaitonirrojim. "Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri (pemimpin-pemimpin) di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya." ShodaqALLAHul'Azim.

    Sabda Nabi SAW yang bermaksud:

    Hadis riwayat Ibnu Umar ra.:
    Dari Nabi saw. beliau bersabda: Kewajiban seorang muslim adalah mendengar dan taat dalam melakukan perintah yang disukai atau pun tidak disukai, kecuali bila diperintahkan melakukan maksiat. Bila dia diperintah melakukan maksiat, maka tidak ada kewajiban untuk mendengar serta taat. (Shahih Muslim No.3423)

    Hadis riwayat Ibnu Abbas ra. ia berkata:
    Rasulullah saw. bersabda: Barang siapa yang tidak menyukai sesuatu pada pemimpinnya, maka hendaklah ia bersabar. Karena sesungguhnya siapa yang memisahkan diri dari jemaah walau sejengkal lalu ia mati, maka kematiannya adalah kematian jahiliah. (Shahih Muslim No.3438)

    Hadis riwayat Abdullah bin Mas`ud ra., ia berkata:
    Rasulullah saw. bersabda: Tidaklah halal darah seorang muslim yang telah bersaksi bahwa tidak ada Tuhan melainkan Allah dan aku adalah utusan Allah, kecuali satu di antara tiga perkara ini: Seorang yang telah kawin lalu berzina, seorang yang membunuh jiwa orang lain, dan ORANG YANG MENINGGALKAN AGAMANYA lagi MEMISAHKAN DIRI DARI JEMAAHNYA. (Shahih Muslim No.3175)

    Kesimpulannnya, orang yang keluar dari Jemaah Islam, darahnya halal !!!! ingat !!!!

    ReplyDelete
  11. Aku tak nampak pun perkataan PAS dalam hadis diatas. Apakah keluar Pas itu keluar islam?

    ReplyDelete
  12. kah...kah...kah....

    ok la tu bergaduh sesama sendiri sekali sekala.......

    tapi jangan lama-lama....

    baru la demokrasi dan profesional......

    kah...kah...kah....

    tak la kita anggap semua benda indah dan cantik je.....


    JANGAN LUPA LEPAS NI KALU ADA KONVENSYEN TEH TARIK ADA KAN SESI TARBIYYAH " DEMOKRASI DAN PROFESIONAL" SESAMA AHLI KETIKA BERCANGGAH PENDAPAT YE......


    KAH...KAH...KAH...KAH....



    WOI DOL..... CUMA KELUAR JEMAAH JE.... BUKAN KELUAR AGAMA.... KALAU AKU KELUAR DARI JEMAAH PAS AKAU MASUK JEMAAH TABLIG....
    HALAL JUGAK KE DARAH AKU...


    KAH...KAH...KAH......

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari