boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, March 19, 2013

Berbaloikah warga miskin dapat hadiah 30M dari Najib.

Aku sokong secara peribadi jika Najib ada perancangan nak bantu warga miskin,, tetapi jika nak buat sesuatu perkara tu fikirlah dulu...



Aku tak nampak macam mana kiraannya, warga miskin macam mana yang layak dapat... kalau betul untuk warga miskin adalah 10 kali lebih baik bagi 30 meter padu air percuma atau RM20 bayaran letrik,,, sebab dua benda itu lebih penting daripada internet.

Mungkin sekarang warga miskin pun dah ada laptop sebab anak-anak yang bersekolah dapat laptop percuma,, tetapi sekadar laptop sahaja nak berinternet kut mana,, kena ada line internet,, itu pun kalau rumah ada line telefon ,, masuk streamyx paling murah 60 ringgit-- tahap laju ke slow tak payah bincang.. kalau 30 minit percuma kut mana nak kira...mungkin discount RM5-10 ringgit... tapi mampukah warga miskin nak memiliki line telefon tu,, bukan semua ada telefon TM sekarang ni,, ramai yang dah potong pun... 

Kalau pakai broadband,, nak kena beli moden broadband,, memang dah murah sekarang,, dalam anggaran RM100 lebih sahaja,,, tetapi itu pun wang juga... apakah ada syarikat nak sponsor modem broadband secara percuma... 

Apa pun apa yang aku duk nampak.. sekadar 30 minit percuma sahaja... kut mana pun syarikat telekomunikasi kroni yang akan kaut keuntungan dari tawaran tu... itu tujuan utamanya...





2 comments:

  1. 30min jer? WTF!

    ReplyDelete
  2. kalau saya miskin,tak masa saya nk mengadap internet.lebih baik saya fikirkan bagaimana nak sara anak isteri saya.daripada saya fikirkan bagaimana nak beli komputer,bayar bil letrik.bodoh nya najib. . .

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari