boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, March 26, 2013

Peguam Negara Ikut Arahan Najib atau Mahathir ?

Sebelum Mahathir bersara dari jawatan PM, tiga tonggak utama penjawat awam wajib dikuasanya dahulu iaitu KPN, Peguam Negara dan KSN berada dalam kerajaan,,
Namun yang tinggal Peguam negara, manakala KPN Musa Hasan dan KSN dah pun bersara.., 


Musa Hasan sudah pun melaksanakan tugas-tugasnya membantu Mahathir dengan kenyataannya yang menjahanamkan Najib, 

Kini Ghani Patail pula mengambl tempat untuk membuktikan taat setianya pada Mahathir..


Gani Patail pertimbang buka semula kes Altantuya
 
Pejabat Peguam Negara akan mempertimbangkan cadangan Majlis Peguam untuk membuka semula kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu, kata Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail.

Bagaimanapun, pertimbangan itu perlu dijustifikasi dengan bukti baru untuk membolehkan siasatan dibuka semula ke atas kes pembunuhan wanita Mongolia itu.

"Kita akan pertimbang cadangan Majlis Peguam, tapi kita tidak boleh (sewenang-wenangnya) buka semua kes, termasuk (kes) tahun 1960-an. Mesti ada bukti baru untuk menjustifikasi (tindakan) membuka semula kes tersebut.

"Kes itu sudah melalui perbicaraan, di mana kesemuanya sudah dikemukakan," kata Gani.

Majlis Peguam merekodkan cadangan tersebut selepas mesyuarat agung tahunannya ke-66.

Badan itu juga mencadangkan supaya peguam kanan Tan Sri Cecil Abraham derujuk ke lembaga disiplin peguambela dan peguamcara atas dakwaan berlaku salah laku profesional.

Majlis Peguam mencadangkan demikian susulan kenyataan seorang anggotanya, Americk Sidhu bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengarahkan Cecil untuk membuat pengakuan berkanun kedua PI Bala bagi mengubah kenyataan asal. 

Apakah Mahathir dah hilang sabar di aias kedegilan Najib mengundur diri dari politik Malaysia serta melewatkan membubar parlimen..?

 

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari