boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, March 20, 2013

Amboi Datuk.. Sedapnya mulut bercakap - Mabuk ker?

Manusia kalau yang jenis buta mata hati ni, nak cakap apa pun dah tak guna lagi dah... Hilang akal agaknya...





Hallo Datu,, boleh bagi tahu pesara mana yang hentam kerajaan,, habaq mai... ada ker.. ? Biar betul kalau nak bercakap.. tengok gambar pun dah rupa Mr Bean aja dah,,

Pesara yang duk hentam tu,, mereka hentam umno..hentam menteri umno, ketua wanita umno. kalau kaki tangan yang kena hentam,, selalunya berjiwa umno, sebelah pihak umno,, contoh peguam negara, mufti harussani, pengerusi SPR,, professor kangkung,,, itu semua sebelah pihak umno,, kenalah hentam... bukan pesara aja datuk kakitangan kerajaan pun ramai yang tak undi umno bn,, disebabkan akujanji,, mereka diam,,, tunggu dah bersara.. baru mereka bersuara...

Lagi satu soalan datuk,, salah ke dari segi etika nak hentam kerajaan... dari segi hukum agama salah juga ker nak hentam kalau dah betul.... 

Datuk, lu nak bodek lu punya hal,, tapi lu jangan cari salah orang lain,,, aku pun pesara juga... phuii...





16 comments:

  1. Hebat abang manjunmari. Bila pr memerintah negara, mm akan dilantik KS

    ReplyDelete
  2. Presiden Cuepacs cari makan. Kan dia dari gulungan orang yang cium tangan Najib yang percaya rezeki datang dari UMNO !!!

    ReplyDelete
  3. HALF PAST SIX PUNYA MANGKUK HAYUN

    ReplyDelete
  4. omar osman ni tak layak jd org besar kopek(ceupecs) asik meroyan akibat mabuk ketum.permintaan dia ni sllnya entah apa2 yg menampakan taraf pendidikan die.......dia ni pemimpin paling baral yg cuepecs pernah ada......

    ReplyDelete
  5. bodoh tahap ke 4 dia ni, kalau dah tak betul takkan nak diam aje. kuatnya mengampu ni baru jadi presiden, kalu jadi wakil rakyat macamana agaknya bontot rosmah pun sanggup dijilatnya.

    ReplyDelete
  6. Basic UMNO... tak kenal mana satu 'kerajaan' dan mana satu 'parti yang mentadbir kerajaan'.

    Yang rakyat tentang sekarang 'parti yang mentadbir kerajaan'. Bukan kerajaan Malaysia... kalau Pakatan Rakyat memerintah, kerajaan Malaysia tu jugalah... Lainlah Kesultanan Kiram... isytihar perang dengan 'KERAJAAN MALAYSIA'... rasanya dengan UMNO dia sayang macam nak jilat.

    Tapi masalah bodoh tahap bebal nilah juga yang jadi penyakit di dalam Perkhidmatan Awam Malaysia.

    ReplyDelete
  7. Hahahahahahahahaha
    betul n betul n betul.
    Meroyan tunggu nyawa umngok kat kerongkong.

    ReplyDelete
  8. Ini kali lah.....PAKATAN ! BN ? ... lain kali lah....tak mau lah...pigi dah !!!

    ReplyDelete
  9. Emmm nanti die dah jadi 'pesara' pun u turn jugak haha...

    ReplyDelete
  10. Bodoh punya Presiden CEUPACS nampaknya. Bayaran pencen selepas bersara daripada Jabatan Kerajaan adalah wajib. Malah di negeri-negeri yang bukan diperintah oleh bukan UMNO/BN pun, kakitangan Kerajaan Negeri menerima pencen selepas bersara. Adakah Presiden CEUPACS pasti pesara-pesara Kerajaan Negeri-negeri terbabit menyokong pembangkang? Ini soal ideolog. Saya bekas pegawai Kerajaan Persekutuan yang bersara berasa teruja untuk mengupas kebodohan Datuk Omar.

    Karenah pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO/BN yang memperkuda dan memperbodoh-bodohkan kakitangan kerajaan membuat kami beralih angin untuk terus menyokong BN. Bezanya ketika itu, kami terpaksa akur kerana diugut dengan pelbagai cara oleh pemimpin BN dan juak-juaknya dalam Jabatan Kerajaan jika kami melawan arus. Kalau tidak kerana ugutan, saya rasa sudah lama BN lingkup. Kami sebenarnya sudah lama tahu kezaliman dan korupsi pemimpin-pemimpin BN wahai Datuk Omar.

    Nak tanya sikit.....apakah ada cadangan Presiden CEUPACS untuk memansuhkan pencen bagi pesara-pesara kerajaan yang tidak menyokong BN? Kalau belum ada cadangan, eloklah kemukakan usul itu sebab umum sudah tahu Datuk Omar memang perasan jawatan Presidennya suatu kuasa besar untuk menentukan masa depan kakitangan Kerajaan sama ada yang masih berkhidmat mahupun yang telah bersara.

    Atau saya cadangkan Datuk Omar bertanding di atas tiket BN dalam PRU 13 nanti kalau nak tahu Datuk berfikir pakai otak atau kepala zakar Datuk.

    Kalau nak bodek biarlah logik, wahai Datuk Omar. Sebanarnya ramai warga pekerja sudah menyampah dengan Datuk.

    ReplyDelete
  11. Inilah yang menyebabkan ameno jatuh. Setiap bantahan terhadap sesuatu isu dikira pembangkang. Maka ramai la yang pro kpd pembangkang. Padahal ramai yang menyuarakan bantahan tu asalnya bukan nak jadi pembangkang.

    ReplyDelete
  12. jadi kepada sesiapa yang bukan pesara kerajaan bolehlah dok hentam umno cukup-cukup. nak komen apa, bukan pesara! bilangan yang bukan pesara lebih ramai. mereka pun ikut hentam umno. jangan fikir semuanya pesara belaka. mereka yang bukan pesara cukup marah kalau dikata sebagai pesara kerajaan. kutip tin dan sapu sampah, nak pesara apa hah???

    ReplyDelete
  13. Malaysia negara demokrasi ... pesara adalah rakyat maka mereka bebas buat pilihan parti politik dalam piliharaya.

    ReplyDelete
  14. Tu lah Dato Omar kalau ndak bercakap tu hati-hatilah sikit, sekarang dah kena ke muka balik.jangan asyik bodek je ....yang tak betul tu patut di tegur. Pada Dato Omar apa yang pemimipin UMNO lakukan semuanya betul...pegi dah....

    ReplyDelete
  15. Saya setuju dengan pandangan saudara Salman Ali sebab mutakhir ini telah banyak komen-komen dan ucapan Datuk Omar Osman berat sebelah BN macam kedua-dua buah zakarnya sudah jatuh ke sebelah kanan kantung pelirnya.

    Ini zaman maklumat di hujung jari dan rakyat boleh akses segala penyelewengan para menteri di jabatan-jabatan kerajaan. Masa dulu, bolehlah kami diugut dengan pelbagai cara untuk melindung penyelewengan dan salahguna kuasa para menteri terbabit sebab kami terikat, lagipun ada isteri dan anak-anak untuk dijaga.

    Datuk, kini kami sudah tidak terikat lagi. Ini amaran kami......Datuk jangan sama sekali menuduh kami merajuk atau tidak puas hati sepertimana komen Datuk. Kalau nak mengampu bodek seperti anjing kurap, biarlah Datuk seorang diri. Pencen kami dibayar oleh rakyat dan bukan wang mak bapak Datuk Najib atau UMNO.

    JOM UBAH!!! HUMBAN UMNO/BN!!!!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari