boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, March 19, 2013

Ketua Penerangan UMNO menghina bekas kakitangan kerajaan.

Hujah dah tak ada lagi,, jawapan yang boleh meyakinkan akal minda rakyat memang tak boleh nak diharap langsung,,, yang ia tahu memperbodoh dan menghina rakyat yang menyokong pakatan rakyat..


'Sokong pembangkang mungkin nak jadi calon'
9:18AM Mac 19 2013 
Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan berkata tindakan beberapa bekas pegawai tinggi kerajaan menyokong parti pembangkang, berkemungkinan sebagai jalan pintas untuk mereka menjadi calon pada pilihan raya umum akan datang.
    
Beliau mendakwa golongan berkenaan seolah-olah ingin "memotong barisan" anggota pembangkang yang telah lama berjuang dalam parti, untuk menjadi calon pilihan raya.
    
"Jadi, ada pemimpin yang sudah 10 tahun, 20 tahun... hanya menelan air liur kerana ada pemimpin "short cut" yang memotong barisan pemimpin yang telah lama berjuang dalam parti pembangkang," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan Jentera Penerangan Perak di Ipoh semalam.
    
Beliau mengulas mengenai tindakan beberapa bekas pegawai tinggi kerajaan termasuk daripada Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang bertindak menyokong pembangkang.
    
"Mereka tengok agaknya berniaga tak bagus, mungkin juga mereka suka berceramah atau mungkin ada perkara yang mereka tidak persetujui (ketika berkhidmat dalam kerajaan), jadi mereka fikir kalau aku masuk parti pembangkang ada peluang jadi calon agaknya," katanya.
    
Bagaimanapun, katanya tindakan golongan berkenaan tidak penjejaskan Barisan Nasional (BN) kerana mereka adalah suara minoriti.
    
- Bernama

Mereka-mereka yang bersara dari jawatan kerajaan tak perlu nak susah kepala buat bisnes,, dah cukup pencen setiap bulan untuk menyara kehidupan,, 
Nawaitu mereka nak membetulkan kepincangan tak telus dalam pentadbiran umno.. rasuah sana, pecah amanah sini...

Kalau mereka nak jadi calon,, apa salahnya.. sebab mereka layak, dari segi akedemik mereka dah memang layak pun, dan pengalaman mereka tinggi,, bukan macam umno,, 

Presiden umno sendiri pun aku tak pasti apa kelayakannya,, ada yang kata sekadar MCE dan HSC sahaja.. tak percaya hangpa pi baca blok Sak Mongkol..

Tolong jangan salah mereka kenapa mereka masuk parti pembangkang,, sila cermin balik apa yang umno lakukan sebelum ini... Baca ayat ini... dari Dr Mahathir...

"Umno dah berpuluh-puluh tahun tak bagi orang pandai masuk Umno, sebab itu kebanyakan doktor masuk PAS.

"Ini akhirnya menyukarkan Umno mencari calon sesuai bagi menentukan kemenangan pada pada pilihan raya," 

Baca sepenuhnya Klik sini ....

3 comments:

  1. ahmad mazlan ni memanglah bodoh macam babi gila

    ReplyDelete
  2. Manjungmari lagi gila mcm babi

    ReplyDelete
  3. Dulu dia ni jgk ckp nak tido dirumah peneroka. Sekarang ada buat lg tak? Sepatutnya sekarang elok dia pi tido kat felda sahabat tu.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari