boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, September 6, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. BN Senasib LDP..!!!

Salam sejahtera..
Disebabkan dok syok membaca satu blog yang baru aku jumpa melalui blog KulupSakah sebentar tadi menyebabkan aku terlewat ke Surau, sampai saja jemaah dah sembahyang Isyak masuk ke rakaat ke empat dah, biasalah dan sampai lewat dapat tempat tepi dinding... terpandang aku pada tajuk akhbar BN senasib LDP, kalau tak silap... selesai aku bagi salam aku ambik dan belek tengok. ooo rupanya tajuk depan Harakah Edisi Isnin.

Aku tak tau itu ucapan sesiapa, atau pun pandangan dari Ketua pengarang Harakah.. sebab aku tak baca pun, tengok sekali imbas dari tajuk aja..

Apakah boleh jadi begitu seperti yang disebutkan... bagi aku belum lagi.. belum sampai masanya.. memang kalau sekali pandang bila kita lihat sejarah PRK selepas PRU12 lalu semuanya dimenangi oleh PR melainkan di Batang Ai di Sarawak, PRK di Semenanjung cuma kerusi Parlimen Kuala Terengganu saja yang berpindah milik dari UMNO boleh ke PAS, manakala yang lain-lain adalah mempertahankan kerusi, dan boleh dikatakan semuanya lubuk PR, walaupun begitu faktor tersebut tidak memadai kerana kerusi DUN Manik Urai di Kelantan pun hampir-hampir terbarai, jadi dengan sinonim itu bolehkan kita mengandaikan BN senasib dengan Parti LDP di Jepun. Kecualilah jikalau pada PRK DUN Bagan PInang nanti PAS dapat merampas kerusi DUN itu dari UMNO, maka bolehlah diandaikan BN senasib dengan LDP.

Perlu kita ingat di Jepun SPR yang menguruskan PRU mereka adalah telus, malah mana-mana negera jiran Malaysia pun SPR mereka telus... tak sama macam di Malaysia, jadi bolehkan kita mengatakan BN dah lemah... belum lagi... selagi senjata utama BN iaitu SPR tidak diperbetulkan selagi itu BN dan UMNO masih lagi ada kuasa, itu tidak dikira lagi media seperti TV yang ada 6 siaran percuma, akhbar, Polis, agensi-agensi Kerajan Pusat, semuanya menjadi tentera UMNO.

Apakah sesuaikah Selogan dan tajuk sebegitu? Bagi aku ada pro dan kontranya, dari segi perang saraf terhadap UMNO memang sesuai pun, tetapi berapa ramaikah orang UMNo yang nak baca Harakah, sorrylah.. sebab Harakah pun hanya unstuk Ahli sahaja... Kalau untuk Ahli PAS? sesuai kah.. Pendapat aku tak berapa sesuai.. ini membuat ahli jadi bertambah leka... OOO BN dah hampir nak kalah.. tak perlulah nak bekerja keras lagi... Yang aku dok nampak ini boleh menjadi topik sesetengah ahli untuk buka topik cerita, terutama ahli-ahli PAS yang kaki ngeteh kat kedai mamak... malah bulan puasa ni makin ramai aku dok perati kat kedai mamak, kat Manjung la.. kat lain aku tak pasti.... penuh kat depan kedai.. berkemutih aja kopiahnya kat kedai mamak, masing-masing lepas gian, siang tak boleh masuk ngeteh...eii seronok mamak, siang meniaga kat bukan muslim, malam orang-orang PAS dok pi pulak....

Sepatutnya, kita ahli-ahli PAS mencontohi Ahli PKR bukan melayu, seperti kata blogger Mamamat, ahli PAS perlu menarik betapa ramai ahli-ahli UMNO memasuki PAS, dalam suasana UMNO tengah berkecamuk, tak perlulah kita warwarkan segala kejatuhan mereka, adalah lebih baik buat seruan mengajak mereka ke jamaah kita, biarlah aku sorang saja yang dok belasah UMNO, sebab aku fobia dengan UMNO...

2 comments:

  1. Thursday, September 3, 2009
    Pergi Jahanam Lah UMNO.. Bye-bye,,BN... Taata..taata......uuucukk!!!
    Adalah dengan ini setelah dipersetujui oleh parti-parti komponen BN Negeri Perak Darul Riduan dan yang sewaktu dengannya mengisytiharkan bahawa telah bersetuju untuk meninggalkan parti BN bermula pada hari Sabtu 06 Sept 2009 bersamaan16 Ramadhan 1430H.
    Maka dengan itu seramai 600 orang anggota Parti-parti komponen BN akan keluar parti untuk menjadi ahli Parti Keadilan Rakyat Malaysia.


    SELAMAT TINGGAL UMNO..!!!!

    wei "lembu kontot" mana lembu lembu yang nak keluar dari BN tu. Lembu betul la kontot ni. ke kepala kau dekat tunjuk perasaan masa bantahan kuil di seksyen 23 hari tu. ada otak pakai la lembu kontot oi.. kontot,kontot, dah la kontot, penipu pulak, kontot kontot. apa nak jadi la kau kontot. kontot kontot

    ReplyDelete
  2. Siapa dia lembu..bukan ke yang kat selangor tu lembu dicucuk hidung...muahhhaaaa..muahhhaaa

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari