boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, September 29, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Mahathir merapu lagi...

Salam Sejahtera...

Kalau kita imbau kembali sejarah pentadbiran negara, sewaktu era Mahathir mengetuai negara selama 22 tahun, cuma Allahyarham Tunku Abd Rahman Putra Alhaj sahaja yang berani dok hentam kempimpinan Mahathir menjadi PM Malaysia, itu pun setelah UMNO diharamkan pada tahun 1987.

Perkara itu berlarutan sehinggalah Tunku Abd Rahman meninggal dunia, kemudian selepas dari itu tak sesiapa lagi yang bekas pimpinan negara yang berani kondem Mahathir.

Pada 22 Jun 2002 sewaktu ucapan penggulongan perbahasan persidangan UMNO, Mahathir dengan muka toya menangis mengumum akan meletak jawatan, maka bangunlah Rafidah Aziz Ketua wanita UMNO sehingga patah tumit kasutnya, diatas tindakan Rafidah Aziz itulah menyebabkan kemarahan Mahathir sehingga sekarang, Mahathir yang pada mulanya nak test market kononnya, tetapi telah tersilap cakap, maka nak tak nak terpaksalah lepaskan jawatan Presiden UMNo termasuk jawatan PM.....

Selepas Pak Lah memegang jawatan PM dengan persetujuan melantik Najib sebagai Timbalannya, Mahathir telah mula menghentam pentadbiran Pak Lah, dalam waktu ini Mahathir tiada masa nak hentam PAS dan pembangkang....kemarahan Mahathir terhadap pak Lah makin bertambah apabila Mahkamah Rayuan membebaskan DSAI dari penjara, sehinggalah Mahathir dan bini kesayangannya Hasmah botak keluar dari UMNO....

Sekarang, Mahathir dah rasa lega, kerana Bini Rosmah menjadi PM, cuma kurang puas hatinya ialah kekalahan anaknya Mukhris ditangan Khairy sebagai Ketua Pemuda UMNO, apa pun memang jelas Najib tetap melantik Muhkris sebagai Timbalan menteri Kabinet, ini atas arahan Mahathir, sedangkan Khairy ternganga kesedihan, Pak Mentua pun dah tak peduli lagi, asyik dengan bini baru.....

Mahathir yang memegang tampok kuasa paling lama dalam era pemerintahan UMNO, merasa gian nak bercakap juga, nak hentam Bini Rosmah tak tergamak, walaupun melantung,, jadi nak lepas gian juga mulalah cari pasai, mula-mula dia hentam Samy Vello rakan karibnya sendiri, menyebabkan Samy Veloo kembang telinga menahan kemarahan, sehinggalah ada wakli MIC mencadangkan nak gantung slipar kat Mahathir... dari sinilah kepopulariti Mahathir meningkat, wartawan media sekarang ini lebih suka mencari Mahathir dari bini Rosmah...

Setelah MIC punah ranah akibat mulut capoi Mahathir, ia cuba nak tonjolkan seolah-olah beliau seorang bekas ahli politik yang bersih, ia mula mempertikaikan ISA Doraemon nak jadi calon PRK Bagan Pinang, sedangkan semua orang tahu politik wang bermula dalam UMNO adalah kerja Mahathir dan kuncu-kuncunya sewaktu nak mengalahkan pencabarnya Ku Li dalam pemilihan UMNO tahun 87.

Bila suasana Bagan Pinang tak ada respon yang positif, Mahathir mula beralih arah, ia nak tambah lagi popularitynya, ia cuba nak bela Raja Katak Malaysia Ibrahim Ali yang sedang kepanasan jubor setelah lama tak dapat jilat bontot Mahathir lagi......

Yang terkini Mahathir minta TGNA selaku MB Kelantan bertanggung jawab dengan kemunduran Kelantan... Kepala Hotak dia... aku nak tanya... waktu pemerintahan siapa yang halang peruntukan kewangan dari kerajaan Pusat kepada Kelantan, malah selama hampir 20 tahun Kelantan di bawah pemerintahan PAS, negeri Kelantan dianaktirikan sehingga sekarang.

Hasil petroleum dari perairan Kelantan, Mahathir juga yang merancang GAS yang sepatutnya boleh dinaikkan di pelabuhan Kelantan, tetapi Mahathir sanggup membawanya ke negera kafir Thailand dan disalurkan melalui paip ke Kedah, kenapa busuknya hati Mahathir terhadap Kelantan, sedangkan ahli-ahli UMNO pun ramai di kelantan, mungkin dengan sebab inil,ah rakyat Kelantan tak kira fahaman politik terus menolak UMNO...

Royalti minyak hak Kelantan, sampai sekarang senyap, kononnya sewaktu PRK Manik Urai dahulu Mat Sembab kata nak minta wakil Petronas menerangkan kepada rakyat mengenai situasi sebenar royalti, dah berapa bulan dah... senyap sepi diam membisu...

Kalau Kelantan mundur ada penyebabnya, tetapi kalau negara Malaysia mundur apa hal, setiap kali nak raya gula tak ada, gula pun tak boleh nak selesai..., kakitangan kerajaan melalui ceupacs minta bonus... he he hari ini dalam sejarah ... dapat RM500.00 sahaja... dah la tu, bayar ansuran 2 kali.... he he .. membangunkah negara Malaysia....

Semalam Mahathir membuat pengakuan, beliau bersedia untk menjadi penasihat kepada kerajaan Malaysia... baguihlah... nanti boleh jadi Mr Persen....

Nasihat aku buat Mahathir, tak perlulah nak sibuk nak jaga MIC, nak ambik kisah hal PAS, jagalah parti UMNO tu...apakah harapan bekas Presiden PAS Allahyarhan Dato Fadhil Nor mahu Mahathir melihat sendiri kejatuhan UMNO menjadi kenyataan... nampaknya memang dah jadi kenyataan..... Mampos UMNO...

5 comments:

  1. Hoi MM anjjing,

    Kau baca dan menyalak elok elok sikit, memang barua betul la jenis menate anjing manjung ni.

    Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, beliau lebih selesa menyuarakan pandangan serta nasihat mengenai banyak perkara terutama isu-isu negara melalui blognya dan ucapan-ucapan yang disampaikan di majlis-majlis awam.

    Katanya, beliau tidak mempunyai sebarang perancangan untuk menjadi penasihat rasmi kepada kerajaan ataupun parti seperti yang dicadangkan beberapa pihak.

    "Saya memang sudah bagi nasihat melalui blog dan ucapan. Saya bagi nasihat pada semua orang... saya adalah penasihat am kepada seluruh negara.

    "Sama ada anda suka nak dengar nasihat dan pandangan saya, saya tak peduli saya bagi saja," katanya pada sidang akhbar selepas menyampaikan ucaptama di Persidangan Pentadbiran Korporat 2009 di sini hari ini.

    Beliau mengulas cadangan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali semalam supaya Dr. Mahathir dilantik menjadi penasihat kerajaan dan parti.

    Ibrahim berkata, ia bagi membolehkan bekas Perdana Menteri itu menyampaikan pandangan secara tertutup agar tidak dieksploitasi pihak ketiga.

    Dr. Mahathir berkata, cadangan Ibrahim yang disokong beberapa pihak lain itu hanyalah merupakan pendapat Ahli Parlimen Pasir Mas itu.

    "Itu pendapat dia. Buat masa ini saya memang tidak ada perancangan untuk mahu jadi penasihat kepada kerajaan," katanya.


    MAMPOS MANJUNG MARI, KHAIK PTUIH, MAMPOSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

    ReplyDelete
  2. Kalau dalam sejarah kerajaan bn bagi rm 500 pada kakitangan bawahan pun apa salahnya. Dah rezeki banyak tu. Yang kerajaan penang dan selangor dok bagi jugak rm 500 tu ape ke halnya,,, ha ha ha kan tu nama nya ikut juga kerajaan BN. Mampos manjung mari.. mamposssssssssssssssssss manjung mari.

    Wei, kau kalau setakat sembahyang raya , semua jemaah dok dengar khutbah, kau dok kehulu kehilir dok menangkap gambor kat surau MADAH kau tu, tak guna juga. Snap sana snap sini. lepas tu baru bersandar kat belakang dengar khutbah. Aku dok nampak puak puak navy yang dok melalak menentang kerajaan ialah mereka mereka yang kecewa tak dapat dapat gelaran Datuk dari istana. Kau memang la tak layak dapat datuk , manjung mari. sebab kau ni jenis manusia yang ibadat kau tidak diterima oleh Allah.
    mampos manjung mari,,, khaik ptuih

    mampossssssssssssssss

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Artikel yang menarik tuan..
    Jika tak keberatan layari Neutral Daily sekarang dan linkkan blog kami di blog anda.
    Terima Kasih..

    "Informasi Neutral Tanpa Kepentingan"
    http://neutraldaily.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Waalaikum salam...

    Boleh tak ada masaalah, cuma saya pun nak juga blog saya dilinkkan diblog tuan...

    ReplyDelete
  5. jawab la anjing... mampos mm, khaik ptuih

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari