boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, September 2, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Sidang DUN Perak 02 Sep 09 SAH!...

Sidang sah - Anwar

02 Sep 2009 2:03PM
KETUA Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, tindakan Speaker Pakatan Rakyat, V. Sivakumar memanggil "Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak" hari ini adalah sah.

"Bagi kita Speaker yang sah adalah Speaker yang dilantik oleh DUN secara sah bukan speaker yang dilantik secara haram dari lantai.

"Soal negara ini hendak menjadi negara hukum kita kena ikut hukum. Kalau bila soal pembangkang sibuk bercakap soal hukum tapi bila Umno, dia langgar hukum pun diterima juga," katanya kepada pemberita ketika diminta mengulas mengenai tindakan Sivakumar mengadakan sidang DUN Perak hari ini.

Hari ini, Sivakumar yang juga ADUN Tronoh mengadakan "Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN)" Perak di sebuah hotel di negeri itu hari ini selepas dihalang daripada memasuki bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) yang menempatkan DUN.

Mengulas lanjut mengenai Speaker yang dilantik Barisan Nasional (BN), Datuk R Ganesan, Anwar yang juga Ketua Pembangkang di Parlimen berkata, MIC hanya diperkudakan sebagai Speaker dan mereka tiada apa-apa kuasa kerana kenyataan yang berlaku di Perak telah ditonton oleh jutaan orang melalui laman web.

"Kalau laporan media rasmi Umno dan kerajaan, liputan tidak diberikan. Tapi kita masih bertahan. Sidang sah hanya dipanggil oleh Speaker yang sah," katanya.

Selain memanggil sidang DUN, Sivakumar yang juga ADUN Tronoh memfailkan perintah injuksi di Mahkamah Tinggi Ipoh semalam bagi menghalang Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Dr Abdul Rahman Hashim daripada menghalang ADUN Pakatan memasuki bangunan SUK.

Link: mstar.

Komen.. Memanglah SAH... tetapi masaalahnya UMNO tidak suka pada benda atau perkara-perkara yang SAH dari segi perundangan.. UMNO laknatullah lebih suka kepada perkara yang haram... LUAR TABIEE...

2 comments:

  1. anwar tetap akan mempertahankan apa jua... demi untuk mencapai cita cita nya untuk menjadii PM Malaysia...

    inilah makhluk perosak bangsa melayu islam...

    from: ayer tawar mari (dulu ahli PAS sekarang duduk atas pagar- kerena PAS bersekongkol dengan DAP)

    anggo inda udan incogot..kehe ma au memotong gota..

    Horas tondi madingin..sayur matua bulung

    ReplyDelete
  2. Phalla..

    Thanks a lot, OK I put already your blogs link in my blogs list...Bye..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari