boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, September 5, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. Sebelum Berbuka ... Kes Arak lagi...

Salam Sejahtera..
Balik dari kerja tengahari tadi bayaq utang lama dulu, sampai dekat jam 4.30 ptg baru bangkit.. pherghh... lega... lama tak dapat tidoq petang ni...

Balik dari pasar ramadhan, bini gaduh nak makan kueh biji nangka pulak,, itu hari nak makan kueh lompat tikam... nasib baik ada semua tu.. kalau tidak malam nanti aku pi tumpang tidok kat Dango Ceria Mamamat la malam ni...

Baru sekejap tadi aku terbaca berita Orang yang Paling tertinggi kuasanya dalam agama Islam telah menyaman Dato Dr Hasan Ali kerana tidak memaklumkan arahan tangkapan Umat Islam yang meminum arak di khalayak ramai. DI SINI. Apakah benar berita ini, atau sengaja nak melaga-lagakan pihak istana dengan Exco kerajaan negeri Selangor.

KALAULAH benar berita tersebut, maka amat malanglah rakyat Selangor yang berugama Islam kerana mendapat seorang ketua agama yang bersikap sebegitu rupa.., Aku tak hairan kalau Ronei Liu yang saman Dr Hasan ALi, atau pun Karpal Singh yang saman, ataupun Sister In Islam, hak tu aku tak ambik kisah pun, lantak pi lah... tetapi ini manusia yang mengaku ia adalah Ketua kepada Umat Islam negeri itu, itu yang aku rasa pelik... aku nak tengok apa reaksi Mufti-mufti dalam hal bab ini, terutama Mufti aku Tan Sri Dato Seri Dr...... jangan Diam membisu pula... bersuara.... jangan jadi bisu kerana keletihan berpuasa.. aku pun berpuasa juga.. semua kita yang mengaku Islam dan beriman kpd rukun Islam yang ketiga semuanya berpuasa...

ATAUPUN apakah ini salah satu strategi yang dirancang untuk menjatuhkan kerajaan PR Selangor...WALLAH HUAKLAM..

2 comments:

  1. wartawan salah alih bahasa tu... bukan saman, (summoned), tapi panggil mengadap..

    ReplyDelete
  2. Salam MM
    Ayat last tu kena ambik kira .. kut2 strategi deme. Nak harapkan rakyat bagi kuasa, jangan harap. Last2 istana yang kena main ngan UMNO. Harap2 istana Selangor tidak berkelaku seperti Perak...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari