boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, September 14, 2009

Pergi Jahanam Lah UMNO.. PM 1Malaysia bagi Tazkirah - Burung Tiong!!

Salam Sejahtera...

Daripada berita jam 8.00 TV3, malam semalam, kemudian jam 12.00 TV3 tg malam nightline, jam 07pg TV3, pagi tadi, kemudian jam 1.00 tgh NTV7 kemudian 1.30tgh TV3, asyik dok tayang ucapan Presiden UMNO di majlis berbuka Puasa bersama rakyat Sabah di Tawau Sabah......

Pasai apa begitu banyak siaran ulangan.... oiii jangan la tak tau... UMNO la ni PARTI ISLAM ******* , jadi bila Presiden dan buat ucapan baguih punya kenalah ulang tayang, bagi ahli-ahli tengok... oiii Presiden UMNO pun boleh beri tazkirah... Maaf ya.. sahabat aku sorang tu Pemburu Syahid.. hang jangan geli geleman nak termuntah pulak.....

Bila TV dah 4-5 kali dok ulang tayang muka mat monggol ni yang dok berucap maka dapat sedikit sebanyak apa yang dia ucap... apa yang aku dengar dan sempat catit sedikit sebanyak ialah" Daripada Surah Al Maidah jangan sesekali kebencian sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan......... dia baca makna ayat tu pun aku dok tengok macam nak terherot lidah, serupa arwah Ustaz aku dok kata macam ada cokelat (gula-gula) dalam mulut... kemudian dia teruskan lagi kaum dan tak apa dok bolak balik yang last sekali aku dapat denagr sebagai umat Islam dan kerajaan BN wajib berlaku adil kepada semua kaum yang lain... woooo maka bersoraklah penonton yang ada kat majid tu......

Aku nak tanya... sapa yang dok tukang karang ucapan tek najib ni.... adakah tukang karang tek salah.. atau Mat Monggol salah aku pun tak tau... sebab Mat Monggol terus baca "jangan sesekali kebencian.. sebenar maksud ayat yang dibacanya itu ialah "

Wahai orang-orang yang beriman, hendaklah kamu semua sentiasa menjadi orang-orang yang menegakkan keadilan kerana Allah, lagi menerangkan kebenaran dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada takwa dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.

Sebab apa yang aku dok dengak Tok-tok guru aku dok mengajak kalau baca tafsir tu dia baca dari awai.. tambahan pula kalau bermula dengan Wahai Orang Yang Beriman...., ini pi baca dah sekerat dah... tapi betui la;;; Islam UMNO lain sikit.. ambik sekerat buang separuh.....yang mana untung guna, yang rugi jangan pakai....

Yang akhir aku nak tanya... Mat Monggol ni dia faham ka dengan apa yang dia dok kata tu... siap baca maksud Al-Quran... dia dah buat ka selama ni apa yang dia baca tu... hangpa habak mai!!! dia dah buat ka!!! Dia dah berlaku adil ka kepada semua rakyat Malaysia.... Bagaimana Kelantan... Mana hak Kelantan dalam isu Royalti Minyak dan banyak lagi....... Jangan jadi macam gambar tu.... dia tu burung.. kalau diajar berkata-kata maka pandailah ia bermadah pujangga tapi sayang ia tak faham apa yang ia ucapkan.......... tapi dia tu burung... ini manusia... jadi aku setuju sangat dengan sahabat aku Pemburu Syahid mengatakan UMNO itu munafiq..............

2 comments:

  1. Salam kekanda....

    Aik? Dua kali sebut nama ana.

    Dah puas muntah nih. Dah banyak kali Najib dok ulang ayat tu jer. Tu pun ambik sekerat tang situ jer.

    Dulu bila pimpinan PAS berceramah dan petik ayat al-Quran, puak puak monyet nih kata PAS SALAH GUNA AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK.

    La nih apa cerita pulak nih? Mana pi habis puak puak "ular mak" UMNO?

    Sunyi sepi jer.

    Inilah yang dimaksudkan dengan "syaitan bisu" oleh Rasulullah saw.

    Sah munafiq......

    ReplyDelete
  2. haluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ulamak umno tengah kira projek yg bakal dpt di bagan pinang. bagi aku la ulamak umno ni buat penyemak islam jer. ada ilmu sanggup diperkudakan syaitan untuk nafsu, pangkat dan harta.

    sebenarnya taraf ulamak umno lebih hina dan kotoq dari jubuq babi !!!!!

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari