boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, February 27, 2013

Apa penghujung nasib Saleh Yaakob akibat Bangkang dalam Longkang

Pepagi pagi tadi bila buka radio Sinar,, suara pak lawak bodoh  SY dah tak kedengaran,,, yang ada bekas menantu Osman Aroff mantan MB Kedah Kak Engku dengan Krill sahaja,, pukol 9 lebih tambah seorang lagi,, Dato Fadhilah Khamsah, suara SY tak kedengaran..



Inilah akibatnya hasil mulut lawak celupar menghiris hati rakyat sejagat...
Bila aku buka laman FB Sinar,, mak oiii... beratus komen membantai SY...... 

Yang sedihnya,, soalan dari Kak Bed (Abby Fana) pun jadi mangsa sasaran kemarahan pendengar Radio Sinar...


Apa pun aku tetap mengucapkan terima kasih kepada SY,, kerana lawak bangkang dalam longkang tu,, rakyat semakin meluat.,, baru aku nampak kebencian rakyat terhadap Umno,, bukan sahaja No no no di Pulau Pinang,,, dalam Radio Sinar pun ramai juga no no no... mampos UMNO....



31 comments:

  1. kan org lama ada berpesan...
    cakap siang pandang2..... bukan brcakap dari dalam longkang
    biar tak pandai.. tp jgn memandai2
    ni la dia... dah tua ikut peranga org muda otak signkat tu lagi...
    tp alhamdulillah.... senang kerja PR

    ReplyDelete
  2. saleh dan nabil,
    jangan menjadi anjing umno dan buat lawak bodoh.audien pon kenapa bodoh sanggup menjadi jadi anjing-anjing.bpa BN bayar?kalau ditakdirkan PR take over jangan marahkan PR kalau suara lawak bodoh anda tak keudara dan layar TV lagi.ingat,rezeki anda hanya sebagai artis longkang.kemana anda selepas ini?

    ReplyDelete
  3. terima kasih SY dan Nabil. buat laa lagi banyak2 lawak bangang!! lagi banyak lawak bangang, lagi banyak org benci BN, lagi baik untuk PR!! :)

    ReplyDelete
  4. Pakcu Rantau PanjangFebruary 27, 2013 at 1:20 PM

    Pakcu cukup tersentuh bila saudara yang komen tu sanggup pangill anjing pada saudara Nabil dan Salleh. Betapa telah hilangnya nilai budi bahasa dan akhlak lantaran taksud kepartian.

    Pakcu sering masuk keblog Pro dan kontra tapi taklah "seteruk" ini perkataan yang dikeluarkan oleh mereka-mereka yang dipanggil "pejuang Islam". Nampaknya inilah hasil yang diperolehi dari master mind pemimpin yang ingin menzahirkan Negara kebajikan mahupun kearah Islam....terlalu jauh akhlak pejuang Islam yang tulin yang dilahirkan oleh Baginda Rasul ia itu sahabat-sahabatnya.....walahaualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila individu meng"anjing"kan mereka berdua
      itu peribahasa..... jgn jadi mcm anjing.. yg dibagi tulang sanggup buat apa saja.. bukan kata dia "anjing"
      adakah klau kita kata anak kita... mcm anjing dgn kucing asal jumpa bersekau
      takkan anak kita tu anjing dgn kucing kot????

      Delete
    2. Pakcu Rantau Panjang tak payah komenlah! Pakcu dah tua! Pakcu duduklah dengan kepercayaan Pakcu. Tak payahlah nak campur hal orang muda. Nanti Pakcu kecik hati, stress dan kena darah tinggi.

      Delete
    3. dah mmg anjing keja nya nyalak, pakcu jangan la ikut perangai tu

      Delete
    4. Sudah-sudahlah Pakcu. Hamba tumpang malu. Sekali Pakcu komen, berderet ulasan terhadap komen Pakcu. Teruk Pakcu kena belasah. Sebab buah fikiran Pakcu tu melawan arus. Kasihan Pakcu

      Delete
    5. elok Pak Cu cakap mende ni kat org BN yang fitnah Anwar bertahun tahun

      Delete
    6. ni lagi sekor anjing berkulit manusia....bangang

      Delete
  5. PERASAN DAH POPULAR SANGAT LA TU...DEPA INGAT BILA ORG MINAT KAT DEPA APA DEPA CAKAP SEMUA ORG ANGGUK....BANGANG.....

    ReplyDelete
  6. kepada artis2 yg semacam nabil n saleh yaakob.. anda seolah2 mengiyakan yg rezeki anda dari umno bn...andaikata PR ambil alih kerajaan dari BN anda akan ckp apa pula??? ingat rezeki dari allah... kalau 40 org sumpah seranah anda agak2 kena xmalang tu..nikan pula rakyat malaysia berapa juta??? anda kena matang dalam berlawak..ape yg anda lakukan adalah bodoh...maaf ckp..

    ReplyDelete
  7. Memang BODOH cam LEMBU dia org ni, nak bodek pun jangan laa melampau sangat.... Dah lah lawak lawak BODOH, perasan cam bagus je. Kau org punya lawak mana ade kelas!!!!! tahap IQ rendah punya org.

    ReplyDelete
  8. Jgn salahkan dua org tu,sbb MMG BETUL KATA TUN MAHATHIR..yg tinggal dlm umno hanya.......

    apa jawapannya????

    ReplyDelete
  9. harap harap esok pagi pencacai umno ni keudara.biar aku belasah dia ni.tengok sapa nak buat lawak bodok esok.cepat minta maaf.. . .

    ReplyDelete
  10. Insyallah kalu pr menang xtau lah mcmane nnt....asal kena komen je boikot.....kena perli boikot kedai....boikot itu ini....mcm bebudak....saleh n nabil tu dah tentu cari makan melawak....bn bg duit dia lawak kesitu..kalu pr bg duit dia melawak ke sana....

    ReplyDelete
  11. Dunia seni di Malaysia begitu sempit untuk ahlinya berpelesiran jika tertangkap kerana apa jua kesalahannya maka tiada tempat untuk dia menyembunyikan diri. Glamour yang dicipta berpuluh tahun akan terhakis dalam sekelip mata saja hanya kerana sedikit kesalahan.

    Berhibur dan berpolitik adalah dua pekara yang berbeza. Sy tidak sepatut mencampur adukkan seninya dengan senario politik tanah air kerana bukan semua peminatnya menyukai politik. Dan ada diantaranya yang meminati Sy tapi mereka tidak menyokong kepimpinan Barisan Nasional seperti yang dipropagandakan dalam youtube itu. Perbuatan itu seperti menjentik perasaan mereka.

    Walau alasannya hanya untuk menambah pendapatan bagi menampong 4 isterinya namun Salleh Yakob perlu bertanggongjawab diatas perbuatan menghina moral peminatnya dalam lakonan pendek "Bangkangan dalam longkang"

    ReplyDelete
  12. 2 ekor beruk tu agak2 dpt baper juta beend beri?

    ReplyDelete
  13. Abby komen dalam radio semasa bersih 2.0 atau 3.0 pun haramjadah jugak pompuan ni.

    ReplyDelete
  14. Saya sokong anonymous 8.40...pr pon dok buat video mengejek bn pon sama gak...xyah sampai boikot2.... Yg diboikot pon org kite gak....kedai lingkup org kite gak...matilah org kite mcm tu...positif sikit....mungkin lawan dengan video kutuk bn gak....baru best....org kafir tgok kite pakat gelak seronok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah bukan 'kedai orang kita', masalah orang kita tu sokong orang zalim. Kalau orang PR boikot, orang BN pilah penuhkan kedai dia... beri sokongan moral... masalahnya orang BN kalau pi kedai orang kita bukan nak beri sokongan, nak hirup usaha orang kita yang sokong BN sampai kering.

      Ini satu cerita benar, ada orang kita tu buka kedai ubat, maju mulanya dengan berpuluh cawangan sebab dia sokong PAS, maka orang PAS promosi kedai ubat dia pada kawan-kawan. Tapi lepas dia sokong BN, orang PAS jadi tawar hati nak ke kedainya kecuali kalau benar-benar perlu. Maka sekarang tinggallah beberapa cawangan sahaja, bukan orang PAS boikot cuma terguris dengan tindakan orang kita. Yang peliknya semasa orang kita sokong PAS, ramai orang PAS pergi... jadi kenapa bila orang kita sokong BN, kedai orang kita boleh lingkup... orang BN tak pergi ke???? Atau orang BN jenis drakula hisap hasil kedai orang kita sampai nak melingkup. Jadi fikir-fikirkanlah.

      Moralnya lebih baik peniaga barangan halal sokong PAS, walaupun mereka tak berkuasa di dalam sesuatu negeri, namun Allah memberkati perniagaan anda. Kalau sokong BN, jawabnya anda tanggung spesis makan tanggung, berak cangkung.

      Delete
  15. pencacai DAP marah dgn pencacai umno ? elok la tu ... sama sama pencacai :D

    ReplyDelete
  16. weiii saleh!!!!!!
    aku tau lah ko tu kawin 4, tapi umo ko bukan muda lagi jadi jangan buat perangai budak sengal, ko tu dah 50++ tak payahlah buat perangai yang mengjengkelkan tu, elok ko teruskan usaha memajukan bakat ko berbini lagi dan lagi, elok ko melompat dari katil ke katil dari melompat lompat dengan lawak bodoh maha sengal ko tu

    ReplyDelete
  17. Mati seorang lagi melayu kite....langsung xbole sentuh....BOIKOT....kena perli BOIKOT.....kena soal BOIKOT.....senang lah sok kalu dapat memerintah.....xsetuju kalu BOIKOT.....

    ReplyDelete
  18. Org tue tu cari mkn melawak bro....kite mane tau masalah dia....janji income msk dia melawak le....nak cari makan melawak pon susah sekarang bro....raja lawak dah ramai bro....kan best kalu pr ambil org yang sama melawak tibai bn lak....baru klass....nie syik boikot je....kesian dia nak sara 4 campur anak2...

    ReplyDelete
  19. ala puak2 pr ni terasa plak org buat lawak skit pun x leh. mcm mana nak jd pemimpin.

    ReplyDelete
  20. kata sikit kat depa.. terus SENTAP... apa ra punya turrr, kaki sentap .. depa kata kat orang takpa pulak.. PR LOSER !

    ReplyDelete
  21. tahniah pd nabil & salih kerna lawak BODOH...

    ReplyDelete
  22. Boikot saleh yaakob....boikot the star....boikot berita harian....boikot utusan....boikot tv3...boikot ikan bakar....boikot kedai ubat.....boikot tamin.....boikot ini...boikot itu....boikot....boikot.....senang hidup korang....apa sikit boikot....lu boikot pon melayu je leeee.....

    ReplyDelete
  23. Tiada makna kalo berkata kebebasan bersuara dalam malaysia jika perkara macam ini pun semua dh ckp bukan2..fikiran biarla jauh dan positif..cetita sebenar kita tak tahu tapi berbagai tanggapan dan komen negatif dilemparkan..inilah mentaliti rakyat malaysia, sampai bila pun takkan maju, 10 kebaikan yang dibuat tak nampak, tapi 1 kesalahan terjadi umpama seribu kesalahan dibuat..

    ReplyDelete
  24. Ingat..jika rezeki itu berpunca kerana untuk merngaibkan pehak lain ia adalah haram.
    Rezeki yang haram itu dimakan selama itu amalan dan ibadah kita tidak diterima allah selagi tidak bertaubat.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari