boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, February 20, 2013

Tan Sri Jeneral Panglima ATM, Tolonglah jangan jatuhkan martabat ATM.

Aku tak tau macam keadaan sebegini boleh berlaku,,, ada lojik ke tidak,,, aduiiii...... 


 
KUALA LUMPUR, 20 Feb -- Panglima Angkatan Tentera, Jen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin memberi kata-kata semangat kepada sebahagian daripada Tim Pemantau Antarabangsa - Mindano 8 (TPA - M8) selepas majlis Penghantaran Tim Pemantau Antarabangsa di Auditorium Hospital Angkatan Tentera Tuanku Mizan di sini, hari ini.
TPA - M8 terdiri daripada 54 orang daripada pelbagai negara seperti Brunei, Jepun, Norway, United Kindom dan Indonesia. 
Bagi Malaysia seramai 19 anggota yang akan terlibat iaitu Tentera Darat (lima pegawai dan seorang anggota Lain-lain Pangkat (LLP) termasuk Ketua Misi, empat pegawai Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) termasuk Timbalan Ketua Misi, tiga pegawai Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), tiga pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan tiga orang pegawai awam.

--fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA



Tentera dan Polis kita nak pergi pantau negara Filipina,, Mindanao... dalam masa yang sama rakyat Filipina dari Mindanao juga yang sekarang ni masuk ke negara kita, sampai nak hantar balik semula pun tak bboleh lagi,, duk kena runding-runding pulak,,, aduiii,,, 

Agaknya kalau orang ceroboh rumah kita nanti pun,,, tak payahlah repot polis,,, berunding dengan penceroboh tu baik-baik,,, ada akai ka...... 

Cuba pakat-pakat fikir.... oiii malu la..... 





13 comments:

  1. Tak tau nak kata apa daa...!! Tangan sudah masuk poket menzahirkan identiti seseorang itu agak sombong dan angkuh..! betui ka? atau Cheq salah? Ada firasat? Jelaskan!Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MariaCassiopeia Somewhere in earth,, Itu yang aku nak tulis tu,,, tapi rasa kesian pulak...memang gaya tu jenis hidung tinggi dongak ke atas...

      Delete
  2. yang benar nya ATM kita takut kat senjata mereka yang lebih canggih daripada ATM kita.

    ReplyDelete
  3. Ketua Angkatan Tentera Malaysia sepatutnya meletakkan jawatan kerana gagal mencegah musuh dari menceroboh negara ini. Jelas sempadan negara amat mudah dicerobohi musuh.

    ReplyDelete
  4. mm tugas dia buat keputusan dan bagi arahan saja. tugas2 lain semua batman yang buat pernahkah dia minum air longkang atau parit macamana kita rasa sebab tu dia rasa megah dan sombong nak pulak dah duduk dikerusi PAT ada gelaran tiang sri plak tu.

    ReplyDelete
  5. askar tak makan najisFebruary 20, 2013 at 8:49 PM

    listen..listen...listen,,,,correction....correct...korek...saudara...darisegi kedaulatn negara kita ada hak menghalau mereka dengan senjata...namun tugas murni seorang anggota tentera bukan semata mata menenmbak mereka,,,tetapi menjaaga keamanana...saudara ku ada banyak lagi ruang berbicara dengan mereka...mereka itu orang islam...saudara mereka orang islam...kami sebagai askar macam tuan tuan juga ...tak tergamak nak bunuh saudara seagama kami,,,saya duduk dalam askar tau la...kami dididik taat pada agama dan negara,,,lain la kalau polis ..diaorang punya trainning lain dari kami...m4ereka diasuh menjaga kepentingan puak dan personaliti,,,kami tidak...jangan cerca askar...aku pun pangkah pr pru 12 dulu walaupun undi pos...aku pakai pen lagi,,,nombor siri aku double dengan pen lagi tak pakai pensel...

    ReplyDelete
  6. kalau nak dihormati...belajarlah menghormati..seluk poket masa bercakap satu sikap yg x manis..so ingat2lah..kehidupan umpama roda yg berputar..masa diats oklah..

    ReplyDelete
  7. mereka x seganas penyokong bersih. sbb tu kne berlembut. kot2 bole jadi pengundi dan diberi warganegara agar menyokong BN.

    ReplyDelete
  8. tiang seri rumah boleh tumpang berteduh kalau tiang seri macam ni entahle

    ReplyDelete
  9. inilah akibatnya kalau membebankan anggota sendiri.dari isu lif jatuh sampai la ke isu pertahanan...gaji anggota didebit sehingga membebankan anggota.tak.pikir ke kebjikan anggota..dah elok2 gaji mcm sedia ada tiba2 nk diturunkan plak..bila jd mcm ni takde pulak nak keluar dlm akhbar or tv. zahid hamidi n panglima2 apa yg kamu semua buat hah???? mmg pru kali ni undi tentera bpihak pada PR..itu jam baru gang2 kroni tahu.. mohon manjong mari bongkar lagi isu2 permainan kotor dlm jabatan tentera ni..ketirisan dan kebocoran intgriti pihak atasan ..anggota bawahan yg tertangkap membawa brg2 yg kos rendah dari stor logistik contohnya, dijatuhkan hukuman berat,tapi org2 atasan main duit beribu2 dgn kontraktor didiamkan sbb semuanya masyuuukkkkk... kita tukar!!

    ReplyDelete
  10. Kita semua maklum bahawa majoriti pemimpin dan kakitangan kerajaan Barisan Nasional sudah biassa terlibat dengan rasuah. Pelbagai fakta dan bukti telah kita lihat.

    Oleh keran itu, pencerobohan di Lahat Datu secara mudah dikawasan yang dikawal ketat menggambarkan pihak yang bertanggongjawab menjaga kawasan tersebut telah menerima rasuah. Biarpun ada penafiannya namun rasuah telah memainkan peranannya.

    Alangkan Tun Mahathir sebagai ketua negara sanggup menjual kedaulatan negara kepada pendatang asing dengan memberi kad pengenalan biru untuk terus berkuasa...

    Apakah pengawal pantai akan bersikap patriotik apabila rasuah sudah menjadi sumber pendapatan.... ?






    ReplyDelete
  11. Sy salah seorang pengundi pos.x pernah lg mengundi selama ni..disebabkan ketidakpercayaan sy pd undi pos itu sendiri.tp kali ni..undi pertama kali sy akn diberikan pd PR.orang atasan terlalu mementingkan diri.kepada semua pengundi pos..mai la kita pakat2 tukar.kita berkhidmat utk DYMM bkn utk kerajaan.walaupun mungkin bkn utk kita..mungkin nasib anak cucu kita akan terbela.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari