boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, February 18, 2013

Kekecohan di Sabah - Apa cerita sebenar.?...

Apa yang aku dapat dengar dan baca kisah kedatangan/ pencerobohan tentera asing di Lahad Datu Sabah sama dengan lawatan Najib ke Sabah,,

Apakah ini secara kebetulan...?



Baca sepenuhnya Klik Sini


Hairan juga beb? Apa kah ini satu dari projek I Help you.... You help me?.... 

Macam-macam boleh jadi beb lepas ni...

Fikir secara lojik,,, perairan Sabah di Pulau-pulau sekitar persempadanan Sabah Filipina telah ditempatkan tentera darat berkawal selepas kegiatan tentera Abu Sayyaf beberapa tahun yang lalu...

Bagaimana sampai 400 orang termasuk 20 orang lelaki yang bersenjata boleh bolos masuk.... kalau 4-5 orang mungkin boleh bolos....Jikalau benar-benar bolos beerti tahap keselamatan negara kita dah gagal..Siang malam TLDM mengawal perairan Sabah, dibantu pulak dengan APMM, dan tentera Darat,,, adui.... 

Entahlah... apa yang sebenarnya... takut siri episode kejadian Al-Maunah di Sauk Kuala Kangsar tahun 2000 berulang pula di Sabah... 






11 comments:

  1. err.. scorpene pun kat sana kan?

    ReplyDelete
  2. Aku heran mana anggota2 perisikkan seperti MIO SB2 seperti yang kita sedia maklum perairan sabah sentiasa dikawal oleh pelbagai pasukkan keselamatan termasuk darat dan laut.Macam mana boleh bolos,?atau ini satu projek bagi orang yang dah nak lemas.sebagai bekas anggota perisikkan kes ini adalah kes yang semua pehak hendaklah sentiasa mengawasi teruma dari sudut politik.Nampak sangat peliknya.Mereka datang bukan dengan tangan kosong , mereka datang dengan senjata berat dan ringan siap dengan peluru lagi,kalau altantuya tu apa senjata pun takdak perempuan pulak mereka mereka boleh bedal sampai hancur,ini tentera asing,inilah kalau tentera dan polis ayik digulakan dengan gaji dan pangkat hal macam ni boleh pulak diam2.Utusek tu tak pulak riuh .Apa pun aku rasa Datuk klair boleh jawab kemelut ni.

    ReplyDelete
  3. anonymous 11.11pm, polis dan tentera tu tak salah, mereka kerja ikut cakap bos... bos mereka siapa? bos yang pangkat rendah tu pegawai, atas pegawai ada sapa....n berlapis-lapis lagi... saudara pun bekas tentera jugak, takkan tak faham. yang saya pelik, bila baca blog pembangkang ini kerja pihak BN. bila baca blogx penyokong BN, ini kerja pembangkang. jadi mana satu yang betul? Buat renungan kita bersama, sekiranya orang dah datang mencabul kedaulatan negara kita dengan bersenjata macam ni, apa kita patut buat? mintalah pendapaat manjungmari sebagai bekas tentera (navy).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendapat saya.... seperti yang saya tulislah... apakah keselamatan negara pun nak dipolitikkan juga...apa yang saya duk nampak,, Sabah akhir-akhir ni rakyatnya dah mula nak beralih ke Pakatan rakyat... Apakah ini sebagai satu strategi bahgi nak menakutkan rakyat Sabah tenteang keselamatan negeri mereka...dan banyak lagi kemungkinan yangboleh jadi nyata dan realiti Wallahhuaklam..

      Delete
  4. tanya manjung mari buat apa,menatang tu bukan tau apa apa ,fitnah n songlap madah tau lah,,,,,,,,,,,,

    ReplyDelete
  5. philipine gov kata, MEREKA ITU DIJANJIKAN TANAH..dah org mau keluar sukarela,takde susah2 perang dgn mereka.mcm ada penjanjian sulit shj. Btl ke lelaki bersenjata tu askar sulu,atau GUARD shj lalu atas scorpone senang2. Jadik kecoh sbb org kg nampak & buat report. Sblm ni asal ada pegang senjata je dah kena tembak mati sama polis/askar.. statement polis pulak tadak plk ckp rampas senjata brp biji,,peluru brp bijik mcm kebiasaan.. kan kan kan .'selebriti' tu blm tentu artis..takut org tengah..

    ReplyDelete
  6. pikir logik pakai kepala otak,setiap inci perairan di kawal oleh kerajaan malaysia.. yg jaga sempadan tu imigresen,kastam,apmm,tldm.. sapa kepalanya kat putrajaya? takkan itu kerja pembangkang,bos pembangkang pun kena halau kat airport..mcm la ada masa nak plan hal begitu.

    ReplyDelete
  7. Kan aku dah kata pertama kena tengok dari sudut politik dengan penuh berhati2 komen2 diataih tu ada kebenarannya kalau nak tuduh pembangkang pun kena tengok logik dia.Malaysia ni sapa kerajaan,?

    ReplyDelete
  8. trlampau bnyak sumber2 mklumat...
    entah sahih atau tidak...
    sapa yg btul ni?abu sayyaf n the geng or pihak 1 lgy...

    ReplyDelete
  9. polis kerajaan ni jgn lah trlampau keras dgn golongan2 yg pakat msuk sbh 2,,,
    kekerasan ni kenkadang buat orang lgi degil,kpala batu,so,layan dorg with the best way....
    alih2,,,polis ni pun,kna cop sbgai abu sayyaff sama...
    muhasabah dirilah....
    sama2 improve urself...

    ReplyDelete
  10. kalau serang = kerajaan zalim
    kalau runding = kerajaan lembik

    beli senjata,tingkatkan bajet pertahanan = membazir,malaysia bkn nak perang pon
    kes lahad datu = ATM x kuat,x ckup power

    abis nak wat hape?

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari