boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, February 17, 2013

Gambar ini khas buat tatapan tersayang Menteri Pertahanan...

Nampaknya menteri pertahanan Zahid Hamidi yang ada sekarang tewas dengan bekas mentornya semasa ia menjadi ketua pemuda umno sebelum ini, kisah sebelum 1998......


Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, yang juga bekas Panglima Angkata Tentera Darat Malaysia, Briged Jeneral Datuk Abdul hadi Abdul Khatab dan Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid (Laut) dan Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad (Kagat).

Tidak pernah berlaku dalam sejarah politik negara apabila bekas- bekas pegawai tinggi tentera kini menyatakan sokongan terbuka terhadap Pakatan Rakyat.

Ia ternyata memberi tamparan hebat kepada Umno Barisan Nasional yang semakin hilang sokongan ketika bahang kempen pilihan raya umum 13 mula dirasai.

Mereka adalah Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, yang juga bekas Panglima Angkata Tentera Darat Malaysia, Briged Jeneral Datuk Abdul hadi Abdul Khatab dan Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid (Laut) dan Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad (Kagat).

Keempat-empat mereka semalam memberikan ucapan penuh semangat di hadapan lebih 3,000 rakyat di Ceramah Perdana Jelajah Merdeka Rakyat, Taman Rekreasi, Keramat Wangsa.

Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim
Turut hadir dan memberikan pidato, Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim.


21 comments:

  1. Lt Jen Dato Abd Ghafir Abd Hamid (B) adalah mantan Timbalan Panglima Tentera Darat dan bukan bekas Panglima Angkatan Tentera. Kedua dua jawatan itu berbeza.

    ReplyDelete
  2. Depa masuk PR ni untuk tebus dosa masa minum arak ketika dlm tentera. Hj Imran berapo tong arak di tonggangnye,,, sapai sekarang punbelum cover lg dosa lalu. Tapi dengan hanyadlmpakatan rakyat terutama sekali PAS. Habis dosa langsai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurang ada hajat nak tobat tak mcm mamak madey kelieng pundek kesayangan kau yg anak dia tokey arak san miguel, makin nak mampus mkin kuat merapu..hang pun dapat saham jugak!wqal bahalol wal tolol dulu kini selamanya

      Delete
    2. sedara anonymous feb 17..sebagai manusia biasa dosa tetap ada..cuma dalam kes nie mereka sudah jelak dengan perangai huduh UMNO/BN mentedarah RASUAH..

      Delete
    3. Lu boleh tolong suci dosa ke??? Banghalll.

      Delete
    4. ya Allah... Anonymous February 17, 2013 at 9:35 PM
      ko fitnah selamber je... mcm la ko kenal Tn Hj Imran tu mcm mane....

      Delete
  3. Tentera sepatutnya berkecuali dalam politik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa dlm perkhidmatan memanglah berkecuali. Dah bersara, terpulanglah kepada mereka nak sokong parti yang mereka percaya untuk memerintah. Awak tahu ke tidak mereka tu semua PESARA TENTERA? Nak komen tu bacalah betul2 sampai habis... Apa punya turrrr....!!

      Delete
    2. hanya tentera yg masih berkhidmat..kepada yg dah bersara xterpakai istilah BERKECUALI dalam politik.

      Delete
    3. mintak tentera berkecuali...tapi ceramah dalam kem umno je yg boleh...bila bab nak mengundi guna taliaan hayat tentera jugak...tah hapa hapa...sudahnya duit tabung angkatan tentera kene rembat gak...kemudian muka x malu laung "hidup melayu!!!"...

      Delete
  4. Nasihatnya kepada puak-puak ini dan umat Islam seluruhnya ”. . . kita (perlu) berhati-hatilah dalam masalah ini, kita lihat betul- betul, jangan kita hanya taksub kepada orang atau parti sehingga kita sanggup melakukan perbuatan-perbuatan yang salah dan melanggar hukum Allah. “
    Baik UMNO...PAS...PAKATAN...tahukah kalian...Kafir Laknatullah Sedang Mentertawakan Kalian Semua...Terlalu Ramai Munafiq Akhir Zaman Yang Mengelirukan...Berhati2 D Jlnraya...Ada Aku Kisah Siapa Yang Akan Menang PRU nnti...Baik UMNO PAS PAKATAN...Hidu Hpku Tetap Begini...Samada Semakin Huru Hara Malaysia nie...Hidup Tetap Di Teruskan...Cukup Waktu Jemaah Di Masjid...Soal Syurga Neraka Bukan UMNO PAS PAKATAN Yang Berhak Menghukum...!!!!Politik itu PERLU dalam sesebuah kerajaan tapi terlalu BODOH HINGGA MEMECAHKAN ISLAM DAN BANGSA SENDIRI!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MANUSIA HIDUP ATAS PAGAR ADALAH MANUSIA BANGSAT. TAK ADA PENDIRIAN TEGUH.

      Delete
    2. Panjang sungguh kata2...tp di akhir ayat ada sebut MEMECAHKAN BANGSA SENDIRI...so, Rasulullah SAW x memperjuangkan bangsa ARAB...anda nk mmperjuangkan bangsa?siapa ikutan anda?smestinya bkn Rasululullah SAW.Sekarang anda bukan shj TERLALU BODOH tp BANGSAT!

      Delete
    3. Satu pandangan yg cukup BANGANG dr mamat ni.Klau British atau Jepun yg jd kerajaan pun dia tk kisah!Tk prnh ambl tahu hal politik tp nk brcakap hal politik.Klau Ilmu Pengurusan Kehidupan kamu tk ambl peduli,bagaimana agk ny kamu mengurus kn kehidupan kamu dn keluarga kamu.

      Delete
  5. Kpd 50-50 hujah anda sgt dangkal. Tak pe..gi ngaji lg

    ReplyDelete
  6. 50-50 .. KITA BUKAN NAK PECAHKAN ISLAM. KITA TETAP BERSATU DI BAWAH PANJI2 ISLAM. SOALNYA, KERAJAAN YG ADA SEKARANG PERLU DIGANTI. BARAH RASUAH PERLU DIBENDUNG SEBELUM JADI LEBIH PARAH. SISTEM KEHAKIMAN, SPR, KEPOLISIAN DAN DLL PERLU DIPERBETULKAN BALIK DGN SEORANG PM YG BERANI SEPERTI ANWAR. DGN CARA INI SAJALAH MALAYSIA AKAN KEMBALI DIHORMATI DAN MELUNCUR LAJU MENUJU NEGARA MAJU.

    ReplyDelete
  7. Kpd 50-50 hujah anda sgt dangkal. Tak pe..gi ngaji lg

    ReplyDelete
  8. 50-50...kalau taknak politik jangan komen...duduk ja diam2

    ReplyDelete
  9. jgnlah kecewa....pahal pun UBN wajib aku jatuhkan

    ReplyDelete
  10. 50-50 , nak berhujah tu gunakanlah bahasa Melayu yang berbudibahasa. Bahasa menunujukkan bangsa, bahasa yang baik juga menunjukkan budibahasa mulia, budibahasa mulia menunujukkan kepercayaan agama yang tinggi. Mencarut dan mengeji itu serupa perangai iblis sahaja.
    Berbudibahasalah seperti seorang Islam beriman.

    ReplyDelete
  11. Masuk pkr sebab dia sokong plurisme.Masuk pas takut sebab belum taubat

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari