boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, March 1, 2013

Dua anggota komando polis maut di Lahat Datu.

Takziah ketasa anggota polis yang bertugas menjaga kesselamatan negara...




















Cuma aku hairan dengan kenyataan sorang menteri teropong,, tak faham aku... Klik sini

Ish,ish ,, kenapa boleh jadi sampai macam tu,,, biar musuh tembak tetapi kita tak melawan ... tak balas tembakan... padanlah 2 anggota boleh maut....

Kena arwah adik Amirul, polis belasah tembak sampai 21 das,,, ada akai ka... 

17 comments:

  1. Akhirnya malaysia di uji...doa ustaz fadhil supaya mahathir melihat hasil masyhul yang dia buat (ic kat sabah) dah nampak...ramai orang asing dah berjaya menyusup masuk sabah...pencetus rampasan sabah dah bermula...

    ReplyDelete
  2. anon 3:48 pm aku sokong pendapat ang

    ReplyDelete
  3. Alfatihah buat inspetor zulkifli dan sjn sabarudin...

    ReplyDelete
  4. Jeneral pakatan kata ini cuma lakonan

    ReplyDelete
  5. dengar cerita kawalan sempadan ketat ropanya sempat juga diceroboh

    ReplyDelete
  6. pembangkag ni asyik komen semua benda... bodooooo... bab mati pun boleh dok permainnn....booodoooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. la! tak kawen lagi ngan RR

      Delete
  7. lakonan atau betul2 pun umno tetap punca segala kerosakan di bumi Msia khususnya sabah...bila pemimpin asyik makan rasuah dan beri sogokan,kastam,marine,apmm,navy,imigresen,polis hutan,komando dan macam2 jabatan keselamatan negara boleh terlepas semuanya.

    nyah umno aman Msia,insyallah.

    ReplyDelete
  8. Dalam Islam telah diperingatkan supaya jangan salah memilih pemimpin. Bila dipilih pemimpin yang buta mata hatinya inilah yang berlaku. YANG BAHAYA PEMBANGKANG. Walaupun pembangkang ianya tetap rakyat Malaysia. Inilah dasar pemimpin yang bangang......
    Beli F18, MiG29, Shukoi SU30, Tank, Meriam , Kapal perang, peluru berpandu dan lain lain hanya untuk dipamerkan sempena sambutan hari kebangsaan, bukan untuk mempertahankan tanahair. Ini baru satu kumpulan belum negara asing yang serang kita.

    ReplyDelete
  9. maksud menteri pertahanan.. bukan anggota malaysia yg melakukan tembakan dulu. merekayg provokasi hendak beperang. hal ini tak patut dipolitikkan. sebagai rakyat malaysia kita patut bersatu. bukan bergaduh sesama sendiri. jgn jd bodoh. kerana sikap kita mcm ni negara kita tergadai..

    ReplyDelete
  10. Aku terlalu sedih dgr berita ttg kematian komando kite.....sepatutnye awal2 lg dah halau mereka...msk xpakai paspot....ramai lak tu...xkan pengawal pantai, laut, apmm xperasaan kedatangan mereka nie.... Cuba org kite msk negara luar mcm indonesia, thailand dll cara mcm tu...tgk sempat runding ke tak....pati kite dok serbu mcm nak gile...tak tau nak katelah.....mmg bangsa kita nie jenis pemurah dan baik hati dr zaman kemasyuran melaka lg...dgn pendatang mmg BAIK PUNYEEEEE....

    ReplyDelete
  11. KALAU NAK SALAHKAN ASKAR MACAMANA BOLEH GENG SULU LOLOS MENCEROBOH TANAH SABAH TK PATUT PULAK..DEPA TU IKUT ARAHAN ATASAN...KALAU TIDAK DAH KENA TEMBAK DAH GENG SULU TU...NI ADA SESUATU YANG TAK KENA NI....MASA NURMISUARI MASUK DULU PUN SENANG JER TANGKAP....LEPAS TU HANTAR BALIK KE FILIPINA....
    NAMUN BEGITU TERTANYA DALAM HATI....MANA DIA KENYATAAN ORANG POLITIK DARI PARTI MCA.MIC,DAP. NGO PERKASA, MACAM TAK KISAH AJA ORANG MENCEROBOH TANAH MALAYSIA NI....ATAU PUN PUAK PUAK NI NAK BERNIAGA AJA KAT MALAYSIA NI..PASAI KEDAULATAN ..BUMIPUTERA KENA JAGA.

    ReplyDelete
  12. dah tentu orang tu bawak senjata macam2 yg mengancam nyawa apa nk runding lagi. sampai dah mati warga kita, dah tentu filipina pun tak tuntut sabah dn sultan sulu tak bertauliah. berapa banyak silap dah dibuat memang mamalukan.

    ReplyDelete
  13. memang nampak sgt bengap dan bodohnya pemimpin-pemimpin kita ni.. duit habis berbillion ringgit utk beli peralatan tentera dan agensi2 keselamatan.. tapi negara bolos.. dan seratus org pun takleh nak hnadle.. runding punya runding akhirnya siapa jadi mangsa.. kenapa takut nak bertindak.. sebab tiada keyakinan dan kelemahan pemimpin tentera dan kerajaan.. memang bodohlah episod ini. malu aku... kalau negara lain serang malaysia tak tahulah apa nak jadi. boleh ke kita harapkan atm memperahankan negara kita...

    ReplyDelete
  14. kalau agensi lain tu aku tak berani nak komen lah.. tapi kalau tldm sebagai seorg yg masih berkhidmat dan terlibat dlm menguruskan operasi tldm aku athu sgtlah keadaan daif kapal2 tldm. kurang dari 10 peratus yang betul2 boleh diharap. amskudnya yg mempunyai tahap tempur yg tinggi.. yg byk pasu sesuai utk jadi pasu bunga.. cuba tgk camner kasturi boleh duduk dokyard sampai 7 thn tak keluar2 dan barapa belanja pembaikan setakat ini. tak cukup dgn itu hantar lekir lak.. ish.. kalau aku nak sebut byk lagi. tapi tak eloklah.. isu sensitif. namun kalau aku senyap pun tak elok juga. nak harap kerajaan yg ada ni buat sesuatu memang jgn harplah.... semuanya ada kepentingan atas projek berbilion rgt ini biar rakyat sedar satu perubahan besar perlu dilakukan dlm negara ini sebelum terlambat... dan perubahan itu boleh berlaku dlm masa terdekat ini.. jgn tunggu sehingga semuanya terlambat... pru 13 kita buat transformasi besar sesuai launagan PM.. kita tukar kerajaan dan bebaskan negara dari gejala rasuah berleluasa....

    ReplyDelete
  15. Aku pn pening la,mustahil anggota kselamatan xthu ada pencerobohan d perairan negara,eee senang bebeno depa mai sni ye..tah tah sengaja kot nk buat gempaq negara nk test malaysia ni kn bnyk snjata canggih xpi satu pn xleh guna,bru pilipina masuk blom ag thailand ke singapura ke teman ase mesti ada udang d sebalik mi tmbah pulak pru 13 dh hampir mnta buat la siasatan kes ni saya sbgai rakyat mmg xpuas ati dgn gejala mcmni,skrang ni dh sahih terbongkar knp kerajaan bia pendatang memasuki sabah dan dgr pulak dapat IC lagi tu la klau ada 2 org dlm mlaysia ase nye sanggup dpa gadai negara ni demi ank tekak depa

    ReplyDelete
  16. Mmg ada perjnjian sulu dlu klau bnar nk tuntut pn ikut la saluran yg betul fail kn kes tuntutan pada kerajaan malaysia knp skrang nk tuntut,knp x dlu korang tuntut...akaiii ada ka p masuk negara org pastu nk tnjuk kuat nk tunjuk samseng taik kucing,haa knp blah la budak taikkk korang blah klua dr tmpt aku krn kamu kwn2 aku mati n cedera mmg raja d mta bersultan d hati ada hati nk tuntut sabah kamu semua mmg gampang celaka haramjadah mmg bangsa sulu ni bangsa yg jahat cuba bca sejarah dpa sial

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari