boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, September 30, 2012

Uncleseeker - Univercity Of Lives - PAS.

Alhamdulillah,

Lebih kurang jam 10.00 malam aku dah selamat sampai kembali ke rumah, walaupun aku mendapat sumpahan doa dari seorang hamba Allah, moga-moga aku dipertemukan dengan manusia-manusia begini satu hari nanti Insyaallah.

Sebagai memenuhi janji pagi tadi, maka aku sampaikan secara ringkas dahulu, apa yang berlaku,,,,


Suasana Pagi yang dah lama tak dirasai.....

Alhamdulillah, dari pagi semalam Sabtu 29 Sep aku bertolak dan selamat sampai ke destinasi dengan selamatnya... 


Saturday, September 29, 2012

Pemberian Bekas Tentera Tak Berpencen - Bajet bontot.

Semalam aku sempat dengan Najib umum sebagai nak membalas jasa bekas ATM yang berkhidmat kurang 21 tahun, tak berpencen layak mendapat bantuan RM1000,00.
Itu pun kalau bersara tanpa apa-apa tindakan displin.

Friday, September 28, 2012

Haiya.!.. Gua C/Inspektor Polis, manyak maluu wooo..

Standard perjalanan undang-undang di Malaysia, umpama sarang labah-labah,, kalau nyamuk, langau, lalat spesis serangga yang melintasinya sudah pasti sangkut melekat, tetapi kalau yang terbang tu besar  daripada itu pakai terkoyaklah sarangnya itu...


Ingatkah lagi pada " Kak Min" ?

Rasanya satu-satunya sejarah dalam PRK di Malaysia UMNO menjadi bacul tidak bertanding pilihanraya, tetapi menyokong calon bebas,, UMNO surrender sebelum bertanding...


Thursday, September 27, 2012

Kenapa MIC jadi Biadap mempertikaikan Islam di Malaysia.

Kalau sebelum ini ada suara-suara terutama dari anutan parti melayu UMNO, menyeru kepada penyatuan bangsa, mereka boleh lihat sendiri apa yang terjadi dengan kaum rakan mereka MIC..


Ehem, ehem...malu-malu kucing pula, siapa mamat ni..

Waktu belum pergi haji dulu, boleh dikatakan dia ni memang agak sosial,,, walaupun bergraduan pendidikan PHD Islam,.... 

Namun dengar cerita selepas balik haji tahun lepas,, dah nak tunjuk alim,,, jarang-jarang dapat babak seperti dibawah ni... 



Gambar-gambar tertinggal dan terpinggir di DUN Pangkor kawasan Zambry

Pagi semalam (Rabu 26/9/12) sewaktu aku sedar dari tidor hujan dah mula turun dengan cukup lebat, aku duk sangka bila nak siang, redalah huja tu tu, tetapi sangkaan ku tak berapa tepat, sehinggalah jam 7.30 pagi hujan masih lebat macam biasa...   


Wednesday, September 26, 2012

Edisi Haram Jadah - Hari Ini 26 Sep 2012 , Jatuh lagi...

Dalam seminggu ni rasa-rasanya rakyat Malaysia yang celik dengan politik Malaysia padat diisikan minda dengan isu filem hina Nabi, isu Anwar guna jet mewah, isu PKR mohong daftar pengundi,,, dan akhirnya kita lupa bab isu haram jadah....


Jawapan Shahrizat di mahkamah digunapakai oleh Ling Liong Sik.

Sebelum kita semua tahu bagaimana jawapan yang cukup mudah diberikan oleh Shahrizat Ketua Wanita UMNO dimahkamah dalam isu lembu NFC dengan jawapan saya tak tahu, saya tak tahu,, apabila disoal oleh peguam... 


Edisi sedikit Lucah - Gambar MB Zambry menganiaya wanita warga emas Islam..

Kalau ia pun nak cari glamour atau pun nak tunjuk sebagai pemimpin berjiwa rakyat, hormatilah aurat seorang wanita Islam, tak kira tua atau muda,,, jangalah main terjah nak ambil gambar dan dipaparkan kepada public....


Penjelasan Tuan Empunya Jet Eksekutif yang disewa oleh Anwar Ibrahim

Habis cerita,, penjelasan dah dibuat oleh pengerusi Tjets namun isu yang cuba dimainkan ialah kos perbelanjaan jet tersebut....


Tuesday, September 25, 2012

Ada 3 berita gembira dan menarik hari ini....

Alhamdulillah, hari ini aku rasa sedikit kegembiraan, walaupun keputusan PRU13 belum diumumkan kemenangan ke atas perjuangan Islam,,, Namun rasanya, berita-berita akan membuahkan kemenangan kepada PR dan bakal menjahanamkan UMNO!!,,,, Insyaallah.....


Nasharudin Mat Isa bersuara ni mewakili siapa?

Baru sahaja 2 minggu yang lepas, isunya mungkin secara rasmi tiada dalam agenda mesyuarat tertinggi Majlis Syura PAS, jadi apakah dengan sebab itu, Nasha merasakan ia bebas menyuarakan sesuatu yang berkaitan ada hubung kait sesama parti dalam Pakatan Rakyat ..


Menakjubkan..Lembu-lembu betina boleh berjoget..

Kalau dah ketua yang bertaraf Imam Khalifah Agung sendiri pun ghuyub, maka tak hairanlah kalau anak-anak buat turut sama,,, 
Apakah ini semuanya sebagai satu pentunjuk menandakan ...... 


Monday, September 24, 2012

Lihatlah dengan mata yang ada, fikir-fikirlah dengan akal yang ada..

Sebagai rakyat Malaysia yang berdaulat berbangsa melayu dan beragama Islam, tak adakah perasaan malu..

Lu orang lihat dan sendiri fikirlah,, .. 

Bravo Zulu Buat perwakilan DAP Perak..

Pekung yang bernanah dalam DAP Perak dah mula pecah dan mengeluarkan satu bau yang busuk .... Teringat kata-kata bekas Presiden MCA iaitu tentang Kepala Ikan yang busuk.... sekarang dah mula berjangkit dalam DAP Perak..., 


Kisah Blogger Wanita UMNO Terlampau Lumut VS DS Zambry

Ku dok sangka blogger UMNO Lumut yang paling kuat membodek Zambry Black Panther atau pun Ulama Muda Rasyid Zambri, rupa salah,, orang lain,,, ada lagi...  Dia punya standard  blogger UMNO ini membodek tak bertempat,, berpada-pada nak buat sesuatu cerita., eeii geli geleman aku nak membacanya,, bodek nak mampos,, ...   


Sunday, September 23, 2012

YB Nga Kor Meng - Apa sudah jadi DUN Pantai Remis...!!

YB dua bersaudara sepupu Ngee Koo Ham dan Nga Kor Meng sekarang ini tengah mempopularkan diri mereka sendiri, masing-masing dengan agenda tersendiri., Ngeh semua kita dah tahu,,, sekarang Nga Kor Meng pula penya cerita,,, 


Saturday, September 22, 2012

DS Zambry, UMNO punya kerenah VS Belia Masjid Daerah Manjung (Pt 1)

UMNO Lumut yang menguasai Masjid-masjid cuba nak mengawal akviti belia-belia yang baru tamat tingkatan 5,  masih belum boleh mengundi pun,,, Blogger otai.manjung yang menjadi tempat mengadu para belia telah menceritakan segala-galanya.. 


Tan Sri Aziz Pengerusi SPR Umum tarikh akhir PRU 13.

Dalam sidang media semalam, pengerusi SPR seolah-olah nak membuat lawak bodoh kepada wartawan dan pengamal media dihadapan.. 

Kenapa ia jawap lawak bodoh seperti itu, dah terpaksa,,, sebab nak cover Najib,,, mana tau kalau UMNO menang, kontraknya sebagai Pengerusi akan dapat sokongan untuk disambung lagi,,, 


PRU13 - Calon DAP Kerusi DUN Setiawan perlu ditukar.

DUN Setiawan, Pasir Panjang dan Pangkor adalah dibawah satu kerusi Parlimen Lumut, sedikit sebanyak apa yang berlaku diantara 3 kerusi DUN ini ada tempias dan kesannya. 


Friday, September 21, 2012

Ek eleh... Kau Komander aja... ermm.. aku Laksamana....

Perangai buruk pemimpin UMNO, semuanya ia nak bolot,,, hak aku yang punya.....


DS Najib bakal memenangi PRU13 nanti ! Tak Percaya .. Lihat sendiri ni..

Agaknya itulah sebbanya Najib tak mahu membubarkan Parlimen,,, sebab ia tahu ia akan menang,, kemudian , kita semua tahu Najib ni seorang yang suka membalas budi, atas sebab ADUN dan Ahli Parlimen yang melompat bakal tak merasdai lagi elaun,, maka dilambatkan PRU13,,, 
Tetapi untuk Najib,, ia tak perlu risau,,, lihat sendiri taktiknya untuk memang... layannn... 


Thursday, September 20, 2012

Gambar demontrasi UMNO, PEKIDA terhadap Ngeh Koo Ham di Sitiawan.

Hari sehari suntok aku kat Taiping, alhamdulillah, kerja yang aku mula sejak bulan Februari dulu dah nak hampir selesai,, Balik rumah sampai Manjung jam 5 ptg lebih,, setelah sehari tak buka internet, buka sahaja,,, check bloi.. woiii,, berbelas-belas comment yang masuk,, 
Tak sempat nak habis layan,,, HP bebunyi,, ingatkut bini telefon,, maklumlah,, sehari tak ada rumah,,, rupa nya Hadie Manchester call, sruh pi Masjid Setiawan,, apa perhimpunan demontrasi amam nak bantah kat Ngee Koo Ham,,, baguih,, bab ni sokong kalau nak buat... aku pi tengok aja jadilah...


Hebat - UMNO buat demo sembahyang kepada Belia Negara China..

Sebelum ini pasangan diraja England di bawa masuk masjid,, boleh pulak orang kafir masuk dalam kawasan beribadat orang Islam,, terkini masjid Putrajaya dibawa pula belia-belia dari China,, lebih malang lagi dibawa masuk ke tempat umay Islam bersolat.


Wednesday, September 19, 2012

Kerana Mu UMNO Mufti Harussani jadi cepat dan pantas.

Tindakannya bagus sesuai dengan tanggungjawab nya menjaga agama islam, tetapi biarlah adil dan saksama....

Janganlah nak tegur untuk kepentingan sebelah pihak sahaja... 


Khasiat dari Cium Tangan Dato Seri Najib, peluang buat PAS Perlis....

Pergelutan dan perebutan untuk meluaskan kuasa dan pengaruh dalam politik UMNO semakin memuncak,, walaupun dalam sebuah negeri yang paling kecil dalam Malaysia,, Namun perebutan untuk menjadi calon dalam PRU13 yang tidak diketahui bila tarikhnya rupa-rupa sedang panas berjalan..


Ngeh Koo Ham ambik kesempatan isu filem Innocence of Muslims

Sepatutnya sebagai rakyat Malaysia yang hidup dalam suasana berbilang kaum dimana Islam sebagai ugama rasmi negara, Ngeh tidak sewajarnya menjadikan isu tersebut sebagai untuk mempopulariti dirinya, walaupun di Malaysia rakyat bebas bersuara, namun dalam isu ugama adalah lebih baik Ngeh tidak masuk campur walaupun kononya sekadar nak mengemukakan persoalan!... 

Kenapa Ngeh menggunakan isu ni ?  


Tuesday, September 18, 2012

Hanya Najib jadi penentu 2,181 calon UMNO BN ...

Kalaulah betul seperti yang dinayatkan oleh Naib Presiden UMNO, maka hebatlah UMNO kerana hanya Presidennya sahaja yang buat kerja.. Padanlah selama ini pun,, yang selalu kelihatan,, najib, Rosmah, najib Rosmah yang dok pulun buat kerja untuk UMNO..  



Edisi Kantoi - Bagi kepada Bini RM100 juta - Kerajaan Kedah pula tuntut RM200 juta.

Segala harta dan  aset yang menjadi sumber kerajaan untuk kepentingan rakyat telah disalah gunakan oleh Najib dengan kuncu-kuncunya secara sesuka hati...

Monday, September 17, 2012

Apa kata Menteri Dalam Negeri Dato Hishammudin Tun Husain.

Dua tiga hari yang lalu heboh bermacam-macam cerita, Bas Jelajah Bawa DSAI kena simbah cat, kasut terbang dalam masjid dan bermacam-macam lagi perkara yang diterima oleh komponen parti Pakatan Rakyat. 


DS Zambry membodek Kong Cho Haa di Majlis Hari Raya UMNO Lumut..

Memang dah jadi budaya Zambry rasanya,, membodek menteri-menteri keturunan bukan melayu untuk kepentingannya....
Tentu sedihkan...Dalam duk setiap waktu UMNO dok terpekik melolong mengatakan PAS menjadi pencacai DAP tanpa sebarang bukti,,, Zambry pulak buat hal yang sama....


Awas!!.....KM Melaka DS Ali Rustam dah mula ketagih...

Jarang sekali sebagai pemimpin No1 dalam sebuah negeri yang dapat meluangkan masa untuk sesuatu aktiviti,, terutama pemimpin UMNO,,  dihati na berlainan dengan KM Melaka DS Ali Rustam... 


Sunday, September 16, 2012

Saturday, September 15, 2012

Siapa lelaki yang berani - Sila hubungi No H/p 0123931503

Manusia keturunan melayu warga negara Malaysia dah ada bermacam-macam perangai,, ada yang gila, sewel, tak cukup seringgit,, dan paling lahanat pandai ambik kesempatan... 


Soalan Buat DS Najib - Apakah Kerajaan Haram Zionis Istael di restui Allah,

Rasanya setiap tahun datangnya Ramadhan berapa juta umat Islam menunaikan solat tarawikh di Masjidil haram Mekah terutama sepuloh malam terakhir,, malah ada yang mengatakan lebih ramai dari jemaah musim fardhu haji... 


Nak tengok muka-muka kumpulan UMNO yang menghalang Jelajah Anwar di Johor semalam..

Dimanakah tanggungan anggota polis yang mengawal keselamatan dalam negeri,,, lebih malang lagi bila menteri yang mengawal selia polis sendiri seolah-olah memberi jawpan yang anggota polis itu hanya menjaga keselamtan pemimpin UMNO sahaja... 
Gaji dan elaun semua kakikatangan polis tu dibayar dari duit kocek tabung UMNO agaknya...

Aduh... Kenapalah penyanyi Dato CT Nurhaliza berkelakuan sebegini..

Apakah yang akan bakal berlaku dalam negara Malaysia ni,,, aku sendiri pun dah tak faham,,, apa pun sama-sama kita tunggu dan lihat....


Friday, September 14, 2012

DS Najib dan Datin Seri Rosmah pasti marah bila lihat gambar ini..

Ini baru profesional,,, cerdik, mengambil tahu suasana dalam negara., puak UMNO janganlah duk perasan, selama ni asyik duk perjuang siang malam  melayu, melayu, melayu... jadi janganlah duk perasan la,, malu la sikit... 


Saham FELDA GLOBAL VENTURE bakal kaut keuntungan...

FELDA GLOBAL VENTURES HLDG BHD (5222)
Memang patutlah Najib sanggup berhempas pulas dan bersusah payah sehingga sanggup mengeluarkan perkataan dari mulutnya sendiri dengan perkataan HARAM JADAH,, 

Rupa-rupanya ia ada agenda sendiri....


Tahniah - Hebat bergaya negeri Johor Darul Takzim..

Tak tau apa yang nak aku ucapkan... Takziah atau tahniah... apa pun tahniahlah yang terbaik pada pandangan mata kasar... pada segi hukum wallahhuaklam... sendiri fikirlah..taktau apa yang bakal terjadi 10 tahun lagi  


Thursday, September 13, 2012

Rilek Santai Malam Jumaat ; "Jangan Cabar Saya !!!

Manusia-manusia bangsa melayu penganut parti UMNO semakin hari tak ketahuan dah.... macam-macam gila... Nasibbaik gila tak kacau orang... hanya sekadar gila pegang microphone nak berceramah sama,,,


Gangster Melayu (PEKIDA) Nak Langgar Blogger UMNO..

Kewujudannya memang dah lama dah,, tetapi bila timbulnya PERKASA hasil anak luar nikah antara Ibrahim Ali dengan UMNO membuatkan nama PEKIDA jatuh tercorot...

Nama pertubuhan PEKIDA cemerlang disisi UMNO ketika terjadinya krisis rampasan kerajaan negeri Perak 2009 bila adanya sidang DUN dan perebutan jawatan speaker DUN,, selepas itu rasanya dah PEKIDA tak kedengaran lagi... 


Satu Kotak Kad jemputan hari raya DS Zambry tersadai di masjid Daerah Manjung.

Malam tadi seperti biasa, aku ada kelas Hadis di masjid daerah Manjung, terdetik dihatiku ingat nak pi kuliah malam tadi nak bawa kereta, sebab tayar depannya angin dah mula kurang,, 

Entah kut mana, mai penyakit malas nak bersusah payah,, ah lantaklah..., motor buruk EX5 aku juga yang jadi mangsa, terpaksalah menjalankan tugasnnya dengan penuh kesetiaan terhadap aku tuannya,, tanpa belot. 


Wednesday, September 12, 2012

Tolong sebarkan dua gambar wajah pemuda ini.. Dapat belasah dulu..

Perkara ini dah lama dah berlaku,, walaupun kejadian tersebut dah dibuat laporan polis sebelum ini,, tetapi biasalah,,, sendiri mau faham... 

Namun bila dah berlaku kejadian malam 31 Ogos yang lalu,, maka nak tak nak terpaksalah pihak-pihak berwajib jalankan tugas... sekadar laksanakan tugas,, bagi tau kepada rakyat mereka tu dah laksanakan tugas,,, dah bertahun baru nak ambik tindakan... 




Menyedihkan gambar-gambar Abby berceramah di Markas PAS Ampangan Seremban.

Mula-mula Assyaikul Ostad Kazim menghentamnya, katanya baru dua hari joint parti PAS dah melebehi ustazah,,  kemudian Ustaz ASri pun hentamnya juga, kalau tak tahu pasai hukum jangan duk memandai bercakap,,, 
Kemudian yang terkini kena lagi,, dengan Mursyid Ulama Muda UFB pulak...

Tuesday, September 11, 2012

Apalah yang kalut sangat mamat dua orang ni...

Mentang-mentanglah dapat peluang keemasan yang jarang-jarang sekali boleh dapat,, apa lagi,, lupa apa yang duk cakap dan buat arahan kat anggota bawahan...   


Isu terbaru - Keluarga Sharizat terlibat dengan pemindahan wang haram

Biasalah, kalau dah parti syaitan jadi anutannya, manalah ada lagi halal atau haram,, yang ia tahu masyuuukkk... 
Apa pun kalau kes ini diketengahkan atau dipersoalkan,, jawapan yang pasti dari mulut Shahrizat.... saya tak tahu..saya tak tahu... walaupun dihadapan hakim,,,.. 

Di kerusi Parlimen mana Nasharuddin Mat Isa akan jadi calon PAS?

Merujuk dari berita Sinar Harian hari ini satu berita yang agak mengejutkan buat semua penyokong parti PAS,, melainkan adalah dua tiga orang penyokong penyokong setia Nasha yang keluar muka dalam TV3 baru-baru ini..


Majlis RT Hari Raya PAS Pusat - Hanya satu sahaja gambar yang menarik..

Bila terjumpa sahaja link Gambar Majlis Rumah Terbuka Hari Raya PAS Pusat terdetik dihati aku nak tengok ada ke tidak seorang pimpinan yang kini semakin popular , seolah-olah dah macam seleberiti juga dia,,, namun dari satu ke satu gambar yang ada,, tak nampak pun batang hidungnya... 


Monday, September 10, 2012

Najib Rosmah bergembira di hari raya,,, saudara kita siap sedia tunggu bala..

Nak buat macam mana lagi,, kononnya nak menambah baik lagi pendapatan, apakah pendapatan yang sedia tak mencukupi,,, itulah degil sangat,,, nasihat orang tak nak dengar... sekarang masing-masing pakat diam... sonyap sunyi... 


Edisi 18 SX - Boleh tahan ganas juga Dr Mahathir ni..

Dalam suasana majlis hari raya yang masih panas diraikan, kadang-kadang mungkin kerana terlampau suka atau terlebih bembira... maka macam-macam boleh terjadi..... 


Zambry dah menggelabah isu kerusi dengan MIC...!!!

Kalau sebelum ini sesiapa ingat,, Zambry dengan sombong dan bongkak mengeluarkan kenyataan yang masaalah pembahagian kerusi DUN Negeri Perak dah lama selesai dah.... semua parti komponen BN dah bersetuju.. 


NGO SUARAM bersekongkol dengan George Soros?

Nama BERSIH sebelum ini dituduh mendapat kerjasama dengan Israel dan melalui Ambiga pula dituduh bersekongkol dengan persatuan kristian sedunia...  
Senang sungguh menuduh tanpa bukti atau fakta yang nyata... Terkini NGO Suara rakyat Malaysia (SUARAM) pulak,,, dengan spekulator mata wang George Soros pulak dah... 


Sunday, September 9, 2012

UMNO Tambun bermesyuarat menghentam peribadi Tuan Guru Nik Aziz..

Kalau sebelum ini mantan Ketua Polis Negara dengan begitu kurang ajar mengatakan Tuan Guru Nik Aziz Bapa Munafiq... Nampaknya turutan daripada itu, pemimpin UMNO pun dah mula turut sama ..

Depa nak kata Nik Aziz rasuah,, tak ada bukti rasuah, kaki betina .. tak ada,, kaki judi tak ada,,, yang depa boleh kata Nik Aziz Ekstrem.... 


Panas - UMNO Pagoh bersama Muhyiddin dah mula tunjukkan kekuatan..

Apakah yang bakal berlaku dalam politi k melayu UMNo seterusnya... Najib masih lagi menangguhkan untuk membubarkan parlimen, manakala Muhyiddin dah tak sabar-sabar lagi... 


Saturday, September 8, 2012

ADUN UMNO Cedera Ditumbuk

Woi,, kalau sebelum ni gambar Presiden Parti kena pijak,, hari ini ADUN UMNO kena tumbok pula,,, wakakaka.. apa sudah jadi dengan UMNO ni,, rakyat dah mula nak memberontak,,, agaknya dah tak sabar nak tunggu PRU13...

Panas pagi Sabtu - Amalan Beribadat cara baru - Cukup lazat..

Memang amat sesuai dan kena pada masanya bila Mantan PM mengaku yang UMNO sebagai parti syaitan... 
Ada sesiapa sahabat atau kawan-kawan pengunjung blog manjungmari dari sebelah sana nak pertikaikan.... silakan... 


Friday, September 7, 2012

Aku nak tanya !.. Datin Seri Rosmah boleh ke lakukan sebegini?...

Wanita Malaysia memang dah ada melakukan kerja sebegini, cuma tak sehebat dengan wanita barat,, dan jarang-jarang kita ketemui...  
Cuma kalau pemimpin wanita dah mulakan,, mungkin sedikit sebanyak nanti akan menjadi permulaan buat wanita....

Buka apa,, wanita rasanya cermat sedikit... dari lelaki... 


Berita Sedih...Hu hu... Haram Jadah..... Jatuh lagi....

Nak kata apa..nak ulas ulas apa,, aku bukan menuntut ilmu macam arwah Datuk Salleh Majid, pakar bursa sahamn...tapi yang aku reti jatu lagi.... kalau semalam,,, macam yang aku tempek kat atas wall blog.... tetapi hari ini jatuh lagi.....


Ustaz Nasharudin bin Mat Isa, tolong baca ni...

Ustaz Nasharudin Mat Isa masih lagi ahli PAS, masih lagi memegang beberapa jawatan penting di PAS Pusat,,, 
Sebelum ini, pada 15 Ogos 2012 selepas sahaja balik dari Mekah dalam pertemuan dengan Najib, Ustaz Nasha ada mengeluarkan kenyataan iaitu  PAS kena keluar dari Pakatan Rakyat, bukan main sedap lagi ko bercakap yer...

Thursday, September 6, 2012

Lihat sendiri - Sayangnya DS Najib dengan Shahrizat ....

Sejarah yang lalu sebagai bukti... Bagaimana kes lembu NFC hangat diperkatakan,, betapa rama ahli dan pemimpin UMNO sendiri termasuk Timbalan Ketua Wanita minta Najib ambik tindakan terhadap ketua wanita,,, tetapi apa yang Najib buat,,, sekadar tidak menyambung jawatan Senator dan hilanglah jawatan Menteri... itu sahaja...


Pulun harta rakyat... Nak bimbit tak boleh lagi,, sanggup kandar pula...

Teringat aku cerita filem Allahyarham P.Ramlee, kisah 40 penyamun, bila S.Shamsuddin dapat masuk codeword dari Aziz Sattar masuk ke gua tempat simpanan harta penyamun .... Punyalah tamak,,, siap bawa lori nak pi angkut harta tu,, last-last tak sempat... penyamun balik,, kena tembak dengan senapang gajah.... 
 

Wednesday, September 5, 2012

Edisi 18SX - Ketua Menteri UMNO dah jadi beruk jalanan...

Tak ada niat dihati nak mengatakan sesuatu yang jelik sesama manusia,, tetapi ungkapan ini telah keluar dari mulut Ketua Pemuda UMNo sendiri satu ketika dulu...
Jadi aku hanya sampaikan apa yang telah dikatakan... tak kan tak boleh kut... 


Siapakah yang masih tak faham dengan Hajat Nasha !.

Tak faham, tak reti, tak cerdik, bingung, bodo, jahil murakab... itu bahasa yang paling mudah ...  


Dr Mahathir akan jadi calon bertanding pada PRU 13 ?

Apa yang berlaku dan akan berlaku dalam politik di Malaysia terutama dalam parti UMNO (syaitan) tak ada yang mustahil melainkan semuanya benar belaka.....


Tuesday, September 4, 2012

Muka-muka basi dalam politik UMNO...Apa perancangan mereka..

Muka-muka basi dalam UMNO ni aku jumpa dalam blog bro Minaq Jinggo, kalau di kategorikan pada makanan, kalau dah basi dah tak boleh dimakan lagi dah,,, kalau sejuk boleh dipanaskan , masih boleh dijamah,,, tetapi kalau dah basi, bau dah mula melantung,,, bagi kat ayam pun tak mau dia nak patuk,,, mungkin hanya sesuai jadi makanan babi aja... 

Tetapi ini manusia,,, apa lagi yang sesuai untuk mereka ni,,,  jadi target atau ditukar dengan warga Rohingga lagi baik rasanya... 


Ha...Ini dia bakal MB Kedah yang baru dah muncul...

Berita DS Azizan sakit nampaknya mamat ini tidak senang duduk,,, dah tak sabar lagi,, seolah-olah negeri Kedah bapa dia yang punya,,, 


Jawatan MB Kedah DS Azizan akan digantikan ?

Bila terbaca berita seperti dibawah, seolah-olah pimpinan PAS Pusat semuanya autokratik..., sudahlah DS Azizan sakit, kena singkir pulak...biar betul,, tetapi itulah berita yang perlu disensasikan...  

Gambar-gambar dikehendaki polis disyaki terlibat pada malam kemerdekaan,,

Gambar-gambar mereka ini semuanya aku cilok dari laman web bernama... Atas sebab apa aku pun tak tahu, kecuali satu gambar yang tunjuk bontot kat muka Najib..... 



Monday, September 3, 2012

Apa yang tak kena didalam gambar ni ?

Bila ada suara-suara gerombolan melayu parti syaitan yang mahukan Muhyidin segera mengambil alih jawatan PM dari Najib aku rasa secara peribadi ada baiknya..


Bila DS Rosmah bersalaman ramai yang bising, bagaimana puls dengsn bini ?

Kecoh, riuh bila sesuatu yang agak bertentangan dengan agama, adat dan tatatusila, tambahan lagi kalau perkara tersebut dilakukan oleh  manusia-manusia yang terkenal sama ada kepada sahabat atau pun musuh.

Terkini isu, Rosmah yang kononnya nak bersalaman dengan pelajar lelaki sekolah Tahfiz,, riuh lagi, baguihlah kerana ada yang perihatin dan sayangnya mereka pada DS Rosmah,, sebba tu depa bising, depa pakat tolong peringat... 


Gambar siapa tu disebelah Hasan Ali...

Gambar siapa ? Kalau dah kenal diam,,, itulah jawapan terkini siapa Hasan Ali.... 


Saturday, September 1, 2012

KM Lim Guan Eng pun tak reti juga sama dengan Najib...

Tengok macam senang... memang senang,, tetapi bila dah buat buat baru tahu.... , 



Rakyat Malaysia bernama Malaysia bin Mohamad Yusof

Tak tahu berapa ramai rakyat Malaysia yang bernama Malaysia,, terus terang aku katakan ini adalah kali pertama aku dengar rakyat Malaysia yang senama dengan nama negara...  


Pandelela Rinong kurang ajar dengan DS Rosmah malam tadi...

Malam tadi balik dari jemputan hariraya dan tahlil jiran hadapan rumah, lebih kurang jam 9.30, sambil nak rehat,, buka TV, alih channel dari satu siaran ke satu siaran terukar ke channel RTM1... 
Cadangnya tu ingat nak tengok berapa ramai rakyat Malaysia bersama Najib di Perhimpunan Janji di Tetapi... 


Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari