boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, October 31, 2012

Jom Lihat DS Dr Zambry sedang membayar zakat...

Walaupun tarikh sebenar PRU13 masih tidak diketahui, namun secara zahirnya, paling lewat ialah pada Mei 2013 kalau tak silap aku... 
Jadi berapa bulan sahaja lagi tinggal,,, maka seperti biasalah,, You help me, I Help you sekarang ni tengat hangat berlaku....


Terima Kasih Dato Seri Haji Najib kerana merancang ini semua...

Terkini, semakin terserlah sikap Najib dan kuncu-kuncunya,, yang mereka akan tetap menyembelih rakyat Malaysia selepas ini... 


UMNO Lumut bakal "Berputih Mata" Kerusi DUN Pasir Panjang hak MIC.

Semalam,...walaupun duk dalam penat yang masih belum hilang,, aku macam biasa round meronda dari satu ke satu tempat,,
Lalu terjumpalah satu berita yang menarik.. 
Ha ha ha... nampaknya tinggal angan-angan sahajalah UMNO Lumut untuk merampas kerusi DUN Pasir Panjang dari MIC.... 



Tuesday, October 30, 2012

UMNO Kedah hina Najib dalam lawatannya ke Tanjung Dawai Kedah.

Tahun lepas didalam tarikh hari yang lebuh kurang sama,, ikut bulan islam,, Najib dan Rosma serta kuncu-kuncunya berada di Mekah kerana melaksanakan fardhu haji di Mekah..


Sunday, October 28, 2012

Kenal siapa dia ni, begitu kusyuk cium tangan Najib...

Aku tak tau atas sebab apa,,, ada setengah pihak mencium tangan pemimpin,,, atas dasar hormat atau bodek untuk sesutu wallahhuaklam,,,, 


Menteri BN sewa tapak tanah kepada premis PUSPAKOM Manjung..

Isu lama dah aku dapat maklumat, rasanya 3-4 bulan yang lalu, ketika di pasar malam, jumpa dengan seorang pembaca blog aku, penghulu pencen,,, 
Bila dah penghulu ni, bab tanah di kawwasan persekitaran, smeua dalam kepala otak dialah,,, 
Dia tanya aku, "miker tahu ke sapa punya tuan tanah tempat Puspakom baru tu?, Biasalah,, kalau dah tau,, jawab tak tahulah, itulah bahasa standard aku...


Saturday, October 27, 2012

Semangat Eidul Adha DS Dr Zambry mengorban Hak Melayu Kepada MIC..

Pagi semalam selepas solat eidul adha, balik rumah kena nasi arab kambing rempah dari Jordan, perghh,, siap bertambah,,, bila dak kekenyangan, baru aku pi tempat biasa.... 
Sampai aja,,, dah siap Ajk dengan petugas korban mneyembelih 13 ekor lembu korban, malah ada 3-4 ekor yang dah siap dilapah,,, Baru aku nak pergi tolong ku mana yang patut,,, aku telah disapa oleh seorang lelaki,, yang lebih kuran sebaya dengan aku,, memang aku tak kenal,, ia mengenalkan diri dia sebagai Cikgu misteri... Klik Sini  

Friday, October 26, 2012

Aku Tabik La... Datuk Tengku Adnan sembelih lembu korban...

Dah berapa lama dah aku duk cari-cari bila musim eidul adha , time berkorbang,, teringin nak tengok pemimpin UMNO yang duk megaku pejuang Islam,,, sembelih lembu korban,,,  

Hari ini baru terjumpa,,, he he he... 



Apakah sumbangan 20 ekor lembu dari hasil RM250 juta

Harap-harap dan bersangka baiklah,, diatas pemberian sumbangannya,, tak tahu dari sumber mana,, wallahhuaklam,,, 

Apakah ini sebahagian dari isu yang diperkatakan senanyak RM250 juta yang sekarang ini masih dalam perbicaraan mahkamah.. 


Thursday, October 25, 2012

Tegur pemimpin Jihad paling besar - tetapi hanya untuk pemimpin parti lawan.

Seminggu dua ni rasanya adalah hari-hari yang memanaskan suhu badan atau pun juga perasaan,, Bermacam-macam perkara yang berlaku dalam arena politik Malayisa sehingga menyentuh perasaan sentiviti umat Islam.. 


Ini tak adil.... Saya bukan saja hanyut...malah juga jadi bisu..

Salah kita sendiri bila di tegur kenapa tak boleh diterima,, masih nak dipertahankan,, masih nak komen macam dalam cerita 3 Abdul arahan P Ramlee,, Ini tak adil,,,, 


Gambar-gambar demontrasi Pemuda PAS di Ibu Pejabat MCA

Dimana pemuda UMNO, dimana Ulama Muda fathul Bari, dimana Perkasa,,, dimana Pekida,, Di Mana Hassan Ali,, dan Dimana Nasharuddin Mat Isa,,, 


Wednesday, October 24, 2012

Blogger Ctt harus minta maaf .........

Semalam aku terbaca berita yang Mufti Perak Tan Sri Harussani telah kembali ke ...... Klik /innalilllah-harussani-zakaria-sudah.

Tetapi hari ini.. jeng...jeng..jeng...


SK Spg 4 Sitiawan - Apakah ada MOU Zambry@UMNO dgn MIC.?

Semalam 23 Okt 12 aku ada tulis isu SK Gandhi, hangpa boleh kilk balik  Kat Sini 


Malam tadi jam 11.30 lebih telefon aku berbunyi,, ingat kut MSK call, order buku SSS sebelum ni,, rupanya orang lain... ia perkenalkan diri dia sebagai pendidik di Sk Simpang 4 Gandhi... tu dia.. panas beb... 

Edisi Bahasa Mandarin - Video Choi Soi Lek updated warna..

Satu pendedahan berani oleh rakyat Malaysia yang tidak mahukan pembaziran dilakukan dalam pentadbiran Najib ,,, 

Walaupun berbahsa Mandari,, namun gambar-gambar yang dipaparkan boleh membawa erti dan kefahaman yang tersendiri...


Tuesday, October 23, 2012

Terkini - Tan Sri Muhyiddin Yassin pula di jangkiti penyakit !...

Semakin hari semakin menyeramkan buat semua pemimpin UMNO untuk meneruskan survival UMNO untuk menuju ke tahun 2020 seperti yang diilhamkan oleh mantan PM Mahathir.... 
Sebelum  ini seperti yang kita sedia maklum, hanya Presiden UMNO yang juga Perdana Menteri secara sukarela menunjukkan sikapnya sebagai seorang yang paling penakut, 


Perihatin Wanita UMNO Lumut terhadap Adun DAP Ngeh Koo Ham.

Terus terang aku mengaku,, tak dapat nak nilai apakah sikap sebenar seorang wanita UMNO Bahagian Lumut di atas kenyataannya semalam... 
Apakah beliau benar-benar perihatin apa yang belaku ke atas Sekolah Ghandi Setiawan atau pun sekadar mengambil peluang nak hentam Adun Taiko DAP Ngeh Koo Ham.


Kenyataan Ketua Pemuda BN membela TG Nik Aziz di Parlimen.

Ada dua perasaan bila aku lihat video di bawah ini,,, pertama aku berasa bangga bila Allah telah membuka hati hambanya walau pun bukan Islam,, tetapi mahu membela pimpinan PAS yang ingin melaksanakana Islam. 
Yang aku sedih pula sikap orang melayu UMNO dan sekutu-sekutunya diam membisu bila Islam di hina oleh MCA, 


Monday, October 22, 2012

Gambar Muhyiddin malu-malu kucing, kerana bini ada sebelah.

Salah satu perbezaan paling ketara diantara pimpinan UMNO dengan pimpinan PAS adalah adap sopan tatasulila antara lelaki dan wanita... hangpa boleh perhati..... sendiri.. 


Gambar Lembu-lembu korban lebih mulia dari orang UMNO - tolak Najib ..

Sungguh pun lembu tu binatang yang tak berakal, namun dengan hidayah Allah siapa sangka,, lembu lebih mengenali siapa itu Najib,,, lihat sendiri, sikap- lembu-lembu yang bakal nak dikorban oleh Najib.  


Edisi Gampang - Ibrahim Ali Presiden Perkasa sokong Chua Soi Lek.

Anak haram yang dilahirkan oleh UMNO sendiri iaitu Perkasa dah mula nak buat onar dalam politik negara,,,
Sebelum ini Setiausaha Perkasa Syed Hasan Syed Ali mengharamkan ahli-ahli Perkasa mengundi MCA....


Sunday, October 21, 2012

Edisi Kantoi - Amboi-amboi Najib.... Seronoknya kena peluk... ?

Kat dalam negara dialah manusia paling hebat... paling terbaik,, kalau tidak masakan boleh menjadi  orang no 1 ...  


Ada juga Cina yang tak reti Mathematic....

3 M, bukannya nama Fb aku, Manjungmari Manjung,,, dan bukan juga penerapan Membaca, Menulis dan Mengira,, 
Tetapi 3M yang MCA hadapi ini adalah satu wabak yang dijangkiti dari UMNO... 


TM UniFi gagal menjaga terhadap 400,000 pelanggan.

Baru duk bercadang-cadang nak upgrade dari streamx ke UniFi, cuma duk tunggu bila jalurlebar ni akan dilancarkan di Manjung....

Tetapi bila terbaca kat Kosmo berita ni,,, hurgh,,, mula rasa was-was,,,, kalau perkara sebigini tak dapat nak disediakan... tak boleh selesai minta maaf,,, pelanggan bayar your service,,, ratus-ratus RM... bukan free...


Saturday, October 20, 2012

Terkini - ... Ahli UMNO bukannya Kerbau-kerbau

Bila meletup saja isu lembu NFC yang ada kaitan dengan Ketua Wanita UMNO dan keluarganya, maka semua ahli-ahli UMNO dilabelkan sebagai lembu-lembu.... Aduhai.... 

Namun yang terkini lagi sakit dan menyakitkan apabila mereka dikatakan bukan kerbau pulak dah... Betullah tu,, kalau lembu tu lembulah,, mungkin di India lembu dikenali sebagai kerbau.... 


Air minum Waqaf4 Gaza diguna untuk lawatan Najib ke Seri Manjung..

Malam tadi waktu nak balik dari surau, seorang sahabat Haji Shafie mai bawa botol plastik bekas minuman, aku duk ingat nak mai minta ayaq penawaq ka, ayak jampi anak nak lulus periksa ka,, musim periksa dah dekat,, rupanya lain cerita... 


Friday, October 19, 2012

Lambat lagi Najib akan pulih dari penyakit penakut.....

Kalau dalam jangka waktu bulan Oktober ni rasanya mustahil, tak mungkin lagi Najib akan membubarkan parlimen...
Sebabnya... 

Hari ini aku istihar dengan resminya aku menyokong PERKASA..

Kah, kah,kah,kah,, rasanya aku nak guling-guling sampai aku perut yang yang semakin memboroi boleh jadi kempis... .... eihh betui ka ni... ini arahan siapa pulak..siapalah yang dah mempunyai teluurr.... oii tolong siasatlah... 


Lawatan Najib Ke Pkln TLDM Lumut - Nak Bela Tentera atau Zambry?

Semalan Khamis 18/10/2012 merupakan satu hari yang bersejarah buat penduduk Manjung dan kawasan sekitar dengannya...


Thursday, October 18, 2012

Sedihnya di malam Jumaat... hu hu hu...

Dari hari Jumaat minggu lepas, kemudian hari Isnin, turut ke selasa dan seterunya hari rabu semalam, aku duk perati kedudukannya masih sama sahaja.. 


Najib promosi jenama barunya dalam lawatan di Seri Manjung.

Kerana Najib nak turun melawat ke Manjung, penduduk Manjung dahjadi kelam kabut, banyak jalan dipersekitaran Stadium Manjung dah kena tutup,,, 
Dah timbul masaalah, sehinggakan berlaku kemalangan jalan raya di hadapan Pejabat Daerah dan Tanah Manjung pagi tadi,, 
Aku tak mau cerita masallah, itu, tetapi cerita hal lain sebenarnya.. 


Zambry berwajah ceria selepas 3 hari wajah di simbah cat merah.

Kurang dari 2 jam lagi dari sekarang kalau tak ada aral melintang, Najib akan mencemar duli ke Stadium Majlis Perbandaran Manjung bersama ribuan rakyat negeri Perak untuk mentekedarah.. 

Apa pun, sebelum itu, ko orang lihat balik apa yang paparkan sebelum ini di SINI e


PKR Cabang Lumut ! Boleh ikut tak langkah PKR Cabang Pasir Salak...

Rasa bukan baru, dah lama dah....hampir dekat 3 tahun berlalu,, aku dah suarakan hal ini, boleh baca di SINI

Selepas itu rasanya ada 3-4 lagi isu yang sama aku duk tulis,, cuma aku nak cari balik dah tak sempat,, sebab banyak isu lain lagi..


Wednesday, October 17, 2012

Gambar-gambar demontrasi terhadap saman camera AES di JPJ Ipoh.

Walaupun tak ramai kerana kita sedia maklum, hari ini hari bekerja,,, jadi tak lah membanggakan, namun kepujian harus diberikan kepada penganjur yang terlibat kerana berusaha untuk membangkitkan semangat rakyat menentang kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan UMNo Barisan Nasional..


Edisi Kantoi - DS Najib guna isu lembu NFC untuk menghentam Muhyiddin.

Ada perasan atau tidak bila isu Soros 2-3 yang lepas, apa Muhyiddin kata, isu Soros bukan untuk kepentingan politik,,, pandai dia pekenakan Najib dan sekutunya,, memanglah sekali pandang macam defend Najib... tetapi apa disebalik ungkapan tu... 

UMNO dan Zambry - TERPILIH atau Tertinggal dan terpingir...

Bersempena dengan keberangkatan turun Presiden partai melayu Malaysia merangkap PM 1Malaysia mencemar duli ke Seri Manjung esok, nama Ds Zambry Abd Kadeer semakin berada dikemuncak.... 

Pada pagi senin gambarnya di tiga billboard telah disimbah oleh manusia vandalisme dengan cat merah,,, maka harum semerbak nama Zambry di seluruh negara, apabila kisahnya keluar di TV3 dan sekutu-sekutunya... 


Parti manakah yang akan di undi oleh Primadona Malaysia ni..

Kisah apa yang berlaku kalau tak silap aku, pada hari minggu lepas dah pun disiarkan oleh TV3 dalam rancangan Melodi,, aku sekadar sekali pandang kisahnya itu... 


Tuesday, October 16, 2012

Hati-hati dengan lelaki Casanova ini, menyamar sebagai Ustaz..

Buat semua ibu bapa, penjaga anak-anak gadis Islam,, awas, di sepanjang zaman selama 55 tahun UMNO memerintah, dah bermacam-macam Bala yang Allah turunkan kepada umat Islam,,,, 
Terkini....


Terkini - Hasan Ali isytihar masuk parti UMNO....

Ha, ha, ha, ha.... siapa nak pelawa dia masuk masuk UMNO,, cawangan mana yang nak terima..... 


Lihat sendiri bagaimana Muhyiddin Yassin memalukan DS Najib dikalayak ramai..

Dalam berpolitik begitulah,,, kawan makan kawan, perkara biasa,, tetapi yang ini aku rasa memang cukup terbaik dan licik bagaimana Muhyidin selaku timbalan sanggup memalukan Najib bossnya dengan mempergunakan kanak-kanak sekolah...


Tahniah - Syaitan yang dikenali mendapat sokongan !..

Tahniah buat Perkasa,, kerana tanpa malu-malu telah membuat pengakuan,, demi kepentingan anak tekak untuk di isi dan lubang dubur untuk diluahkan shit.....

Monday, October 15, 2012

Jin & Syaitan kenalan Dr Mahathir merasuk 3 peserta di Ampang.

Nak salahkan siapa lagi,,, kalau sebelum ini ada suara-suara yang mengatakan lebih baik undi syaitan yang dikenali dalam BN.... sekarang apa dah jadi... 

Gambar Zambry kena simbah cat, , ku sangka satu,, rupanya tiga..

Aku nak pinjam dialog cerita Madu 3 lakonan P.Ramlee.., Ku sangka satu, rupanya dua,, eih,eih tiga. Zambry,,..Zambry...

Hebat,hebat,, siapa empunya kerja ni.... 


Muka Zambry dengan Najib kena simbah cat merah..

Satu perbuatan yang tak bertamaddun, dan pengecut... itu yang boleh aku katakan,, walaupun aku secara peribadi tak suka kepada Zambry, Najib dan sekutunya, tetapi kita masih ada etika jika nak kutuk atau pun kritik... 



UMNO lahir di Johor, Insyallah, meninggal pun di Johor....

Ini bukan ramalan Nujum pak Belalang dalam cerita P Ramle.... tetapi inilah kenyataan, dan akan menjadi satu sejarah umat Melayu Malaysia.... 


Sunday, October 14, 2012

Siapakah Lelaki Misteri bersama DS Dr Zambry ? ...

Pepagi Sabtu sewaktu aku nak mula jamah cucok udang panas....pergh.., telefon burok dah mula berbunya,, rupanya seorang sahabat lama yang panggil dan bagi tahu sesuatu yang dot.dot.dot... 


Jadual kuliah Magrib dan Subuh di Masjid/Surau Sekitar Manjung

Ada 2-3 orang pembaca meminta aku memasukkan jadual kulaih selepas solat magrib dan subuh yang terdapat di sekita Manjung... 
Baru terjumpa beberapa jadual untuk bulan Oktober..  Klik pada gambar untuk imej lebih besar.


Bajet 2013 - Wang keluar umpama dari lubang hidung Najib..

Wakaka,, Ini bukan aku memandai nak kata,,, Ungkapan tajuk ini bekas menteri kanan UMNO yang bersungut,, namun tak akan disiar dalam akhbar perdana,, melainkan ada hamba Allah yang menceritakannya..  


Saturday, October 13, 2012

Program Konsert yang menghina Umat Islam di Kuantan Pahang.

Sebelum ini yang sering kita terbaca, Hari Raya Puasa yang sering di pergunakan oleh pihak yangtak bertanggung jawab kerana nak mencari keuntungan dan publisiti.. 
Kini Hari Haji pun ada pihak sanggup ambik kesempatan yang sama...


Lihat sendiri - Memang Benar MCA sentiasa dibelakang UMNO.

Paling terkini bila kes PKFZ dalam perbicaraan mahkamah, bagaimana Dr Mahathir sebagai saksi utama membela bermati-matian Ling Liong Sik yang dituduh menipu.... Standardlah tu, mantan Presiden UMNO bantu mantan Presiden MCA,, 


SAH - Hakim Abdul Alim rupanya menjadi pencacai UMNO..

Cara atau peranan UMNO nak menyelamatkan Ahli Parlimen Sabak Bernam dan pembantunya dari hukuman penjara, sebiji mengikut stail cara orang-orang Yahudi,, 
Apabila Hakim yang menjatuhkan hukuman penjara tak boleh dikautim, mengikut arahan UMNO, tetap dengan arahannya menurut undang-undang dengan hukuman penjara...  Maka dengan kuasa yang UMNO miliki... 


Friday, October 12, 2012

Najib dah mula membodek YDP Agung, PRU13 Musim Haji ?

Habuan untuk rakyat melalui BR1M, akan diberikan sekali lagi,, begitu juga dengan lain-lain bantuan,, untuk rakyat.... 
Jadi kalau untuk Seri paduka Baginda Yang Dipertuan Agung pun rasanya tak ada masaalah.... Najib mampu menyediakannya... 

Kerana DUIT Umno Rasuah, Kerana duit juga perasuah terlepas..

Sepatutnya semalam Ahli Parlimen Sabak Bernam dengan pembantunya dah boleh beristerehat, tenang kan fikiran dan kalau dapat hidayah dah boleh bertaubat didalam penjara... 

Tetapi itu,, bila aku lihat siapa peguambelanya,,, hati kecil ku berkata-kata...@#$%^&**.


Ketua Agama Islam Negeri Ambil Alih Tempat Datin Seri Rosmah..

Nasib umat Islam rakyat Malaysia,,, apa nak dikata... Islam dah dijadi sebagai alat jualan yang aku rasa lansung tak menepati syariat Islam itu sendiri...  




Thursday, October 11, 2012

Edisi Seram Malam Jumaat - Petronas boleh berkata-kata..

Apakah kenyataan yang dikeluarkan ini atas arahan UMNO,,, atau atas arahan Najib... 
Memalukan, satu badan penyiaran kebangsaan yang mempunyai kredibiliti boleh mengeluarkan satu berita seolah-olah berita yang tak bertanggung jawab... 


Gambar-gambar wanita Cina misteri semasa perbicaraan Shahrizat..

Aku tak pasti apakah strategi yang dimainkan oleh UMNO & the gang untuk mengelirukan ahli-ahli dan penyokongnya sendiri tau sememangnya UMNo dah menghampiri waktu akhirnya....


Jawapan Buat Nasha - UMNO dah lama mengkristian Malaysia ini..

Nasharudin Mat Isa tanya " ADAKAH BENAR ADA USAHA UNTUK MENJADIKAN NEGARA INI NEGARA KRISTIAN? 

Boleh lihat Videonya dibawah,, kalau rajin nak tengoklah,,,   



Wednesday, October 10, 2012

Tahniah di atas kesabaran Pimpinan PAS.

Semakin hampir dengan PRU13, semakin petah mamat ni mengeluarkan kata-kata.. 
Kalau sebelum ini malu-malu,,, cuma menjadikan Karpal Singh sebagai sasarannya...
Tetapi kini semakin berani....


Edisi Kantoi ! Nasharudin Mat Isa "Langgar Tembok"

Mamat sekoq ni, tak tau nak serik,, apakah jiwa dan raganya lebih kepada melayu..... Wallahhuaklam... 
Punyalah nak berbuat baik dengan UNO, sanggup segala-galanya,, namun apa yang UMNO buat kat dia... 


Tarif Elektrik akan naik selepas PRU13 !

Walaupun sebelum ini dua tiga hari yang lepas aku ada terbaca, kenyataan mneteri yang berkaitanmengatakankenauikan tarif elektrik tidak dapat dielakkan.. 
Banyak rungutan yang aku terbaca, bil TNB yang sampai, kenaikan tarif naik menggila,,,  


Tuesday, October 9, 2012

Gambar pertemuan Mak Arab dengan Mak Melayu..

 Ketika ini rakyat Malaysia yang berugama Islam sibuk ke tanah arab Mekah untuk menunaikan Rukun Islam yang kelima fardhu Haji, Mak melayu Malaysia pula sibuk tak habis-habis dengan lawatan ke tanah arab juga...  


Ambik ko - Menteri UMNO dapat buku dari Tuan Guru Nik Abdul Aziz.

Menteri ni kalau dalam Parlimen memang pandai bercakap, pusing sana pusing sini, sehingga pernah memberi jawapan salah dalam parlimen dan sepatutnya dikenakan tindakan,, namun biasalah,,, UMNO,,, ehem-ehem, Speaker Parlimen jalankan tugas dengan baik untuk cover menteri UMNO,,, 


Monday, October 8, 2012

Presiden PBTM Muhd Abd Ghani janganlah nak temberang..

Inilah masaalahnya jika pemimpin NGO atau pertubuhan yang secara tak lansung pemimpin politik UMNO,, Sikap berbohong dah jadi darah daging mereka...


Rebet talipon untuk anak muda - Siapa yang bakal kaut untung?

Topik rebet sebanyak RM 200.oo ringgit buat anak muda yang nak pakai pakai tekefon pintar menjadi perbualan hangat selepas pembentang bajet minggu lepas.


Sunday, October 7, 2012

Terkini - Blogger UMNO Lumut dah mula berminat dengan PR..

Alhamdulillah, sebelum ini bila PAS Lumut mengadakan ceramah, blogger ini memang berminat nak pi mendengarnya,, selalunya ia akan memakai jubah lengkap berserban, itu yang aku dapat maklumat,, 
Tetapi malam ini ia turut serta dalam program Anwar Jelajah Merdeka...  


Perempuan Cun Mana ni dipeluk oleh Menteri Zahid Hamidi

Hebat Menteri UMNO sorang ni.... aku tak pasti siapa wanita ni, apa bangsa dan keturunan,, apakah spesis wanita mongollia,, ooohh nnooo.... 


Gambar bakal bibit-bibit kemenangan PAS Terengganu.

Kali terakhir PAS mencantat kemenangan besar di Terengganu adalah pada PRU10 1999 yang lalu,,, namun hanyat sempat sepenggal, bila Pak LAH mengambil jawatan PM dari Mahathir pada tahun 2003, PRU11 2004 terengganu dirampas kembali oleh UMNO dalam arus gelombang biru..


Saturday, October 6, 2012

Tahniah... Hebatnya pasangan Melayu di negeri lahirnya UMNO..

Kehebatan melayu sudah sampai ke kemuncaknya,,, malam tadi bila aku lihat berita TV, terkejut beruk bila bila apa yang berlaku... 

Apa yang tak ada lagi tentang kehebatan melayu, buang anak, buang  ibu bapa, bapa saman anak, dan bermacam-macam lagi...



Friday, October 5, 2012

Gambar-gambar Demontrasi terhadap Zambry di Stiawan, UMNO ikut sekali..

Dua hari sudah aku dah dengar ura-ura Ngeh nak adakan demo selepas membuat persidangan akhbar terhadap kes salah laku Zambry dalam isu tanah di Stiawan pada pagi Sabtu lepas, 
Sayang sekali program yang dijalankan oleh Ngeh dibuat pada hari bekerja,, jadi berapa kerat yang boleh datang,,, Walau apa pun, Zambry perlu jawab isu ni, biar rakyat semua tahu,,, isu ni,, pihak UMNO sendiri pun turt ikut serta buat demo,,, 


Terimja Kasih MPM - Kerana mengadakan penjaga lampu trafik.

Rasanya hangpa semua biasa menggunakan lebuhraya Plus, perasan atau tidak bila kita melalui di sebahagian jalan plus yang dalam penurapan tar baru atau pembaikan,, terhadap satu patung manusia lelaki berpakaian kuning memegang bendera merah dengan mengoyang-goyang seolah-olah  memberi amaran kepada pengguna lebuh raya supaya memperlahankan kenderaan. 


63,558 menjadi mangsa perangkap UMNO..

Adakah ini sebagai satu jalan penyelesaian untuk mendidik rakyat menjadi pemandu yang berhemah atau UMNO memang sengaja mencari satu peluang untuk mendera rakyat... 


Thursday, October 4, 2012

Edisi Haram Jadah - Hadiah Bajet 2013 buat peneroka Felda,

Tak boleh nak bcakap atau berceloteh banyak,, Timbalan Menteri dah bagi amaran hari ini, kang kena saman,,, sapa nak tolong.. hu hu hu...


Edisi Geli geleman - Apa kena dengan Mamat sekoq ni...

Aku pun tak tau nak kata kut mana, apa tah lagi komen yang sepatutnya,, apatah lagi dengan mimik wajahnya, sengaja atau tak sengaja dibuat-buat mimik macam tu... 


Wednesday, October 3, 2012

Tuesday, October 2, 2012

Gambar (Blogger) mangsa-mangsa kena RASUK di Janda Baik

Satu pertemuan yang paling menarik yang pernah aku rasakan bila pemukiman blogger-blogger diJnda Baik bertempat di Wadi Husein teratak penulis Pak Ha, 
Kami semua dibekalkan tempat penginapan yang cukup baik, sesampai sahaja ke rumah-rumah yang disediakan, tilam, selimut, bantal dan air mineral sebanyak 2 botol dah tersedia.


Tertinggal dan terpinggir cerita fitnah ?

 Sewaktu aku berkampung di University Of Live Janda Baik Sabtu lalu, pada taklimat kedua Pak Habib pagi Ahad, aku teringat satu pesanan beliau, "bila tulisan kita dikatakan fitnah, bohong dan sebagainya oleh pihak yang kita tulis, maka disebalik itu ada sesuatu kebenarannya.....


Tan Sri Rahim Tambi Cik Iktiraf Anwar Ibrahim sebagai PM. ?

Siapa yang tak ingat dengan konspirasi oleh Datuk 3 T,, menghairan tak sampai setahun, lagi rasanya,, tetiba aja,, salah seorangnya macam seolah-olah mengiktiraf DSAI sebagai bakal PM selepas PRU13.... 


Monday, October 1, 2012

Kedua-dua lelaki ini pecinta Nabi rupanya...

Lebih baik aku bersangka baik dengan mereka berdua ini, tanpa apa-apa sebarang syak prasangka,,, moga-moga mereka berdua ini akan terus memperjuangkan apa yang Nabi Mohammad (S.A.W) bawa kepada umatnya...  bukan sekadar membaca ikrar seumpama burung tiong bercakap... 


EDISI SX - Haiya... Lu kasi potong stim betul la.....

Member kita memang tengah duk terbayang sangat-sangat dah pun,,, kenyataan pun bermacam-macam dah keluar.... 
Tup-tup member sendiri kasi potong stim...


Ali Rustam bakal mencabar kesabaran Rosmah...

Sekejap tadi terdengar berita dari Radio Sinar,,, memang mengejutkan rasanya buat kita rakyat Malaysia, kerana peristima ini telah dimasuk ke dalam Malaysian Gueiness World Of Record... 


Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari