boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, March 3, 2013

Allah Hu Akbar - Video tentera Sulu bertempur dengan p Malaysia.

Allah Hu Akbar... Masya Allah.. itulah suara-suara yang aku faham... yang lain tu... aku tak faham langsung... banyak gambar mereka yang dah jadi mayat bergelimpangan...
Layan....



Ada lagi video mengenainya Di Sini


Hanya Allah jua yang Maha Mengetahui siapa yang punya angkara sehingga tercetus kejadian sedemikian... 


21 comments:

  1. bodoh.. ini sulu ngan moro la.. takder kena mengena ngan kes lahad datu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anony... aku ambik sumber dari http://beritasemasa.com/video-pencerobohan-lahad-datu-sabah#comment-360165

      Delete
  2. Vedio ni saya dah tengok tahun lepas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nak berbohong pun patut-patutla.... video ni diupload pada hari JUmaat.... 01 Ma 2013,,,,

      Delete
  3. ni bukan di sabah -,-

    ReplyDelete
  4. Ni video lama bodoo...

    ReplyDelete
  5. manjung maRI memang bodoh. mcm sial. banyak komen aku di deletenya,,, hampeh punya manjungmari.. klu dia kutuk najib elok je dia upload,, jenis takde telor.

    ReplyDelete
  6. Nie lame punye la bang.....ade lain tak....

    ReplyDelete
  7. Jika diteliti kronologi pencerobohan kumpulan bersenjata dari selatan Filipina dari satu babak ke satu babak... ditambah pula kenyataan yang dikeluarkan oleh IGP, PM, Panglima ATM dan menteri dalam negeri ianya tak ubah seperti menjalankan satu penggambaran filem perang diantara polis Malaysia dengan puak dari selatan Filipana itu.

    Dan kalau pun ianya bukan dirancang seperti apa yang digembar-gemburkan maka kita dapat melihat dengan jelas betapa lemahnya pengurusan mereka menjaga keselamatan, sempadan, dan maruah negara.

    Sama ada sedar atau tidak..... permainan mereka seterusnya ditumpukan kepada Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua. Beliau bakal dijadikan korban pertama sebelum Anwar Ibrahim kerana menyifatkan peristiwa berdarah Lahad Datu sebagai "konspirasi terancang kerajaan Umno".

    Pada pandangan saya, tragedi berdarah di Lahad Datu itu sebenarnya cerita kelakar yang cuba ditukarkan oleh pihak regim menjadi cerita seram agar rakyat menjadi takut dan tidak selamat. Bila dilihatnya rakyat memang jadi takut maka mereka akan tonjol diri jadi hero, mereka juga akan jadi bomoh.....

    “Sendiri bikin masaalah, sendiri selesai masaalah”

    Selaku rakyat Malaysia yang berwibawa....kita jangan mudah percaya apa saja yang dipropagandakan oleh mereka yang bersekongkol dengan pemimpin BN. Setiap berita yang diterima perlu ditapis dan diselidek kebenarannya.

    Sebenarnya apa yang berlaku di Lahad Datu adalah bukti bahawa perdana menteri UMNO Baru serta kuncu-kuncunya adalah pentadbir yang lemah dan bodoh dalam menyelesaikan apa jua masaalah negara.

    "Ini kali lah.. Tukar !"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tukar= slogan BN di kelate

      Delete
    2. bodoh betul lah kenyataan korang ni....sapa yg yg sanggup jadi pelakon jadi mampos ni...

      Delete
  8. Memang BODOH,BAGHAL,MANGKOK AYON,LAHANAT,LAHABAU MANJUNG MARI ni,ni video lama la,walaupun ko upload Jumaat tapi mmg dasar ko penipu.Ini perang dgn moro,bukan kat Lahat Datu........ko tak caya ko tanya mantan TLDM Panglima Hj Imran," BODO " ,pinjam kata-kata UAI.Tuan-tuan pengomen di atas SAY YES untuk ini = MAMPOS MANJUNG MARI........Kalau tak buat cerita fitnah bukanlah MANJUNG MARI,,begitu juga kalau tak mengsonglap , bukanlah MANJUNG MARI,,,

    Tak buat cerita fitnah,, umpama tak dapat setiub buat Mat Fit - itulah ibarat MANJUNG MARI... kut mana pun mesti kena buat cerita fitnah,,, dah budayanya,, darah daging MANJUNG MARI...,MAMPUIIIIIIIH MANJONG MARI

    (hu hu LU PIKIR LA SENDIRI......................KHAAAAAAAAAAAAAAAK PTUUUIIIIH.....ambik ko

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nk bagus sgt ke macai UMNO...nah HAMBIK...mslhnya UMNO skrg nih bgus sgt ke??...harga brang naik, cukai naik, kroni kaya rakyat kayap; ada hati lg ckap UMNO skrg nih bagus...ntah, tak paham aku macai nih...

      Delete
    2. Mmg UMNO x bgus, tp atleast kerajaan skang ni r kita bergantng..klo bagi pembangkang memerintah harga brg x naik ke? cukai x naik ke? Klo bg pembangkang memerintah, rakyat blh jdi kaya ke? Rakyat blh hdup sng ke? klo kita x tahu masa depan cmne jgn main ckp je..Ko x takut ke klo pembangkang memrintah jdi lg teruk dripada skang ni?

      FIKIR GUNA OTAK, BUKAN MAIN PERCAYA KATA-KATA ORANG X TENTU PASAL JE..

      Delete
  9. yang aku heran pasai apa polis diberi mandat menentang penceroboh dari negara asing, bukankah tugas tentera mempertahankan negara dari ancaman luar. tugas polis menjaga keselamatan dalam negara. kalau dah tak tau cara nak perentah negara, letak jawatan. yang teraniaya adalah pehak polis yang taat disebabkan pemerentah yang tak tau tanggungjawab dan bidang tugas.

    ReplyDelete
  10. Ni sy nak tanya anonymous yg berdua ni. Tak payah kutuk Manjung Mari sampai begitu, Dia bukan org Sabah. Nama Lahad Datu pun jadi Lahat Datu apa hal nak panggil org lain BODO? Sekurang2nya Manjong Mari ambil berat keadaan kami di Lahad Datu ni. Kami lebih tahu cerita ni sebab kami di sini. Sepatutnya kau org berdua luahkan rasa simpati terhadap kami bukan ambil kesempatan nak hentam Manjung Mari.Berpadah2lah dengan mulut dan gunakan akal tu. Bayangkan kejadian begini berlaku di tempat kalian apa yg kalian rasa mungkin terkencing dalam seluar jadinya. Jgn pandang sebelah mata masalah kami di Sabah ni,nyawa bukan boleh dijadikan gurauan..

    ReplyDelete
  11. salam MM. saya bkn pencacai BN,
    tp maaf, mohon di delete kn entry ini,
    video ini tidak bkaitan pun dgn kejadian tsebut.
    harap di delete utk mngelakkan persepsi buruk
    bkaitan tragedi ini. trima kasih.

    ReplyDelete
  12. komen mcm ntah apa2 patutla kene delet pn..huhu..

    ReplyDelete
  13. Apabila rakyat tidak dpt maklumat yg sebenar inilah akibatnya. Kita terpaksa ambil berita dari filipina, indon dll. Kerajaan hendaklah telus dan sentiasa memberikan berita terkini agar rakyat boleh mengambil langkah utk keselamatan diri mereka terutama ditempat kejadian. Saya dpt rasakan kesukaran rakyat di Timur Sabah menjalani kehidupan. Salah satu kelemahan kerajaan kita adalah usaha2 pemindahan penduduk kampung terlibat dan berdekatan dgn tempat kejadian serangan. Sepatutnya langkah2 keselamatan perlu dipertingkatkan utk menjamin keselamatan rakyat tempatan. Pihak perisikan sepatutnya dah tahu kekuatan penceroboh ini dan ini menunjukkan kelemahan kita.

    Pemimpin dan rakyat mesti bersatu utk sama2 mempertahankan tanahair kita. Kepada pemimpin umno/bn tak payah sibuk resmikan apa2 acara lagi tumpukan kpd bagaimana utk mengatasi masalah keselamatan Sabah. Sekarang ni nampaknya najib sibuk dgn kempen menghentam pembangkang dgn belia setiap hari seolah-olah tiada apa yg berlaku. Tak payahlah nak berjoget lagi , rakyat Sabah sedang ketakutan sekarang.

    Pemimpin yg lemah menyebabkan rakyat dan anggota keselamatan jadi mangsa. Tak payahlah nak tuduh pembangkang itu ini siapa yg memerintah sekarang? Mesti bertanggungjawab kalau tidak letak jawatan serak kpd mereka yg mampu.

    Jgn jadi ayam jantan kokok berderai-derai tetapi ekor berlumuran tahi.

    Abuamir

    ReplyDelete
  14. Nampak sgt MM ni suka post berita x betul...

    ReplyDelete
  15. ni sulu ngn moro la admin..video ni da lame..cuma ianya di upload lagi.harap admin x mudah tertipu.. sblum kes lahad datu aku da tgk video ni..harap maklum..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari