boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, June 10, 2009

MSO -Makluq Pelesit masih nak menganggui PAS...

Salam Sejahtera...

Makluq Pelesit MSO masih tak berhenti-henti nak menganggui PAS... Inilah sikap musuh Islam... tak boleh lihat keharmonian PAS yang nak bertaut semula selepas Muktamar akan diganggu gugat.. inilah sikapnya yang hidup mengtekedarah dari hasil penulisan memecah belahkan jemaah Islam..
Petang semalam MSO menulis Idea Kerajaan Perpaduan Menyengat PAS. Memang dari gaya ceritanya ialah punca terjadi kekeliruan didalam jemaah PAS,,, dan yang paling celaka MSO sanggup mengatakan TGNA sudah lama dan usang dalam politik... Satu-satu kenyataan yang menghina TGNA... apakah kerana TGNA mengeluarkan kenyataan yang menyebelahi Husam membuat pelesit bangsat MSO boleh mengeluarkan kekata begitu... hanpa pikiaq ambik sendirilah...

Kemudian dalam pada itu ia cuba membawa pembaca seolah-olah tindakan Mustafa Ali dan Nasarudin semuanya baik belaka... cuma TGNA saja yang salah... satu kenyataan yang aku tak dapat terima...

Kemudia pada pagi ini keluar lagi satu posting yang berlainan sikit.. Siapa Setiausaha Agung, Bendahari dan Ketua Penerangan PAS? . Dalam  bab ini ia nak mempertikai tindakan Dato Mahfuz dengan YB Salahudin selaku Naib Presiden melantik Dato Husam dengan Hj Mat Sabu untuk jawatan seperti yang disoalkannya..OII ..MSO... hang betui-betui pelesit.. hang jangan nak samakan PAS dengan UMNO... UMNO memanglah parti melayu bangang sama macam hang...tak ada salah.. dan tak ada dalam perlembagaan PAS yang Naib Presiden tidak boleh melantik atau pun tidak... saja hang yang nak buat sibukkk...
Memang comform hang agen UMNO yang tak boleh lihat PAS nak naikk...hang risau dan takut akan kebangkitan PAS nak menguburkan UMNO...
Khawkh.... Phtuihh.


5 comments:

  1. Tuan-tuan..
    TGNA tu bukan maksum..Nabi Muhammad pun setakat 63 tahun je, pastu ALLAH 'jemput' dia..kalau kita semak kitab2 sirah, ulama menyimpulkan salah 1 sebab (mungkin) Allah 'menjemput baginda di usia emas 63 tahun ialah krn nak tunjuk kepada sekalian hamba yg umur 63 tu terbaik...lepas tu dibimbangi jadi nyanyuk atau pelupa pulak..nak tanya, TG Nik Aziz tu nak berapa umur dia ?

    ReplyDelete
  2. alfalah,,
    mana sumber yg hang pegang, mana hang tau Allah mewafatkan Nabi kerana takut Nabi akan jadi nyanyuk.. baik hang mengucap.. berhati2 bila bagi pendapat jgn sampai menghina Nabi..Apa bukti yg menunjukan TGNA nyanyuk,,sebab dia tolak kerjasama dgn Umno ka..

    ReplyDelete
  3. woit alfalah,

    ajal maut itu taqdir Allah yg dah termaktub di Luh Mahfudz. akal fikiran kita juga anugerah rahmat dari Tuhan. bila TGNA masih ingat keputusan muktamar tahun lalu utk menyokong PR; bermakna TGNA bukan nyanyuk. dia masih ingat dan masih dapat mengingatkan orang2 yang lupa.

    Nabi Nuh tu 950 tahun umurnya, ada hang dengaq dia nyanyuk? pi tengok Al-Ankabut ayat 14. Ikut suka Tuhan lah dia nak bagi kekuatan pada sesiapa dan melemahkan siapa yang lain. perkara nyanyuk kuasa Allah - yg heran la ni ramai org yg muda2 pun dah nyanyuk.

    orang2 yg lupa @ mungkin nyanyuk tu - KOT MACAM HANG & 3-4 TUAN 'ULAMAK KAT ATAS TU! Kat atas pentas ka, atas pokok ka - pikiaq sendiri.

    ReplyDelete
  4. Salam Manjungmari,

    Semasa mangkuk ayun ini mengikut jemaah Darul Arqam dalam satu e-pedisi ke luar negara, dia begitu mengkagumi Ustaz Ashaari Muhammad. Dia menulis banyak perkara tentang kehebatan Ashaari Muhammad.Maklumlah dapat jadi penasihat tak rasmi Ustaz ashaari.

    Bila Darul Arqam diharamkan, beliau tulis buku membantai Ustaz Ashaari dan Darul Arqam konon tak mahu dengar nasihat dia.

    Dan buku itu meletup dipasaran. Inilah kerja mangkuk itu.

    Perangai mangkuk ini sama seperti kawannya yang bernama Syed Hussin Al Atas. Syed ini pelupor skim cepat kaya:Labu Peram. Duit pelabur lesap dia buat bodoh aja. Dia juga mengaku jadi ahli firasat dan keturunan Nabi. Keturunan Nabi apa bendanhya kalau dia pernah berlakon sebagai penagih dadah dan dan dalam filem itu dia berlari berbogel.

    Syed Labu Peram ini juga pernah tulis tentang Ustaz Ashaari akan jadi PM selepas Madey kerana orang Darul Arqam suruh. Bila pemimpin Arqam tak tunai janji bayar upah dia menulis memuji ustaz ashaari dan berfirasat bahawa Ustaz Ashaari adalah bakal PM , dia hentam Darul Arqam dan Ustaz Ashaari Mohd, dia hentam Arqam . Dia juga hentam Pas dan Tok Guru Nik Aziz dan Pas dalam banyak buku politiknya.

    Yang teman nak cerita , Mangkuk yang bernama MSO ini satu kepala dengan Syed labu peram iaitu cari makan sebagai penulis upahan.Keduanya banyak menyelit ayat al qur'an dan hadis. Tapi banyak hadis yang dicatat dalam buku mereka , adalah maudhu' dan dhaif.

    Akhbar Siasah di mana mangkuk ayun si MSO merupakan Ketua Pengarangnya adalah dikatakan dibiayai oleh Pas.Akhbar ini ,permit KDNnya adalah milik MSO. Mudah sangat MSO mendapat Permit KDN apa pasal? Sebabnya dia rapat dengan pemimpin UMNO.

    Sekarang ni dia menghentam Husam kerana soal peribadi, terutama tentang penternakan kambing yang akhi pun sudah tahu mengenainya. Teman dah lama tahu tentang ini melalui mulut abang ipar teman iaitu Ibnu Hasyim (seorang blogger jugak yang blognya terdapat dalam blog list anta).Ibnu Hasyim berkawan rapat dengan bekas Spekar DUN Kelantan Cikgu Wan Rahim(sekarang Ahli Parlimen).

    Maaflah sahabat, panjang sangat ulasan teman seorang bekas ahli Darul Arqam yang telah disingkirkan kerana aktif dalam Pas sejak tahun 1979.

    ReplyDelete
  5. Waalaikum salam Sheikh..

    Terima kasih kerana sudi memberi komen panjang lebar dalam blog ana ni.. tak apa .. lagi panjang lagi baguih.. yang penting maklumat sampai kepada pembaca...apa yang kita tau kalau boleh kita bongkar... kita bongkar sampai lubang cacing....

    Untuk maklumat tambahan... MSO sekarang ini dia ada berhubung baik dengan pemimpin-pemimpin PAS kelantan yang memusuhi Husam.. Memang ada agenda mereka untuk menahan kemaraan Husam ke tempat yang lebih tinggi...
    Nampak tak... dia lebih nak kempen Takiyudin ke tempat SUA PAS...banyak konspirasi dalam jemaah ni pun...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari