boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, June 24, 2009

Najib syor penubuhan entiti Baitulmal kebangsaan

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengesyorkan supaya diwujudkan entiti Baitulmal di peringkat kebangsaan bagi menyelaras harta milik orang Islam di negara ini.

"Untuk makluman, begitu ramai pihak yang menyuarakan pandangan mereka kepada saya bahawa sebuah entiti Baitulmal di peringkat kebangsaan perlu diwujudkan.

"Seperti yang dimaklumi, sememangnya kita telah mempunyai perbendaharaan Negara di peringkat persekutuan, jadi barangkali ada asasnya pula kepada keperluan sebuah entiti Baitulmal di peringkat kebangsaan bagi penyelarasan harta-harta milik umat Islam," katanya ketika merasmikan Konvensyen Baitulmal Kebangsaan 2009 di Masjid Wilayah Persekututan di sini hari ini.

Najib mencadangkan supaya perkara itu diteliti dan diperhalusi pada konvensyen dua hari itu.

Bagaimanapun, katanya, entiti Baitulmal itu tidak boleh diwujudkan secara tergesa-gesa.

Beliau juga mahu kajian teliti dilakukan selain menghalusi isu perlembagaan serta undang-undang yang berkaitan kerana ia termasuk di bawah urusan negeri. - Bernama

Komen: Entiti tu apa makna, perkataan baru ni buat aku sendiri pening.. semak balik dalam kamus dewan.. entiti (éntiti) sesuatu yg mempunyai kewujudannya yg tersendiri: seterusnya sbg data kajian, sastera harus diamati sbg ~ yg bebas drpd konteks sejarah. Lantak pi lah berkenaan maksud tu.. cuma yang timbul keraguan dah tak ada mata punca kewangan lagi lagi ka.. sampai Baitulmal pulak dah...tak kan komisyen eurocopter, scorpeone dah habis kut.. baitulmal pulak...

No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari