boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, September 21, 2011

Kasihan Arwah Awang Jabar - Dah meninggal kisahnya diungkitkan..

Salam Sejahtera...

TIMBALAN Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin mengucup jenazah Pegawai Khas Agama kepada Menteri Besar Terengganu, Datuk Awang Jabar, 66, dan turut serta Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said (dua kiri) ketita melawat di rumah mangsa di Jalan Terkukur, Kuala Terengganu. Foto: Aswadi Alias (20/09/2011)

Inilah agaknya kalau diri kita diberi Allah pengetahuan ilmu agama semasa hidup, tetapi dihabiskan duduk dalam kumpulan yang menentang hamba-hamba Allah yang nak menegakkan kerja Amal Makruf Nahi Munkar..

Kisah arwah diungkit kembali, "


Pada tahun 1993, saya menulis buku Dilemma Yusof Noor yang menyebut Awang Jabar adalah seorang calon MB Terengganu selepas Wan Mokhtar. Allahyarham memarahi saya kerana kononnya beliau mengugut Wan Mokhtar jika beliau tidak bertanding pada pilihanraya umum 1990, Ustaz Ibrahim Azmi sudah hubunginya untuk jadi calon Semangat 46 di Dungun.


Rupa-rupanya orang berkelulusan agama kuat dendamnya. Sampai sekarang setiap kali terserempak dengannya, dia akan ungkit buku itu yang sudah 18 tahun berada di pasaran. Bila dia marahi saya, saya senyap saja kerana saya sudah tahu dendamnya tidak pernah padam.


bukan musuh-musuh politiknya dari orang PAS, tetapi entahlah....aku tak kenal siapa penulis Zabidi Saidi...



Sumber rontogdaily..




.

1 comment:

  1. org umno ni Allah tarik imannya, tu yang berdendam tak sudah2 sebab iktikad tak betul, contohnya jikalau umno tak tolong orrg Melayu jadi susah...xbetul iktikat tu...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari