boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, September 23, 2011

Panduan atau tip-tip buat PAS dan PR Negeri Perak..

Salam Sejahtera.

Aku ada terbaca komen-komen dari pembaca-pembaca yang aku yakin mereka ini ahli ataupun penyokong parti gerombolan melayu..

Daripada komen-komen ini aku rasa kalau kena cara sedikit sebanyak akan memberi peluang kepda calon PR kalau kena pada caranya, selain itu ada juga komen yang perlu diambik perhatian terutama sekali blogger Cina Islam YB Idham Lim ADUN Titi Serong..

Aku copy paste semua komen-komen tu....

suriapermai says:

September 21, 2011 at 5:19 pm

Dato Seri ,, kalau kawasan ADUN Beruas tuu,, letak Azhar ke atau Manap atau Hamdi . jawapan nya PASTI kalah.

Usah risau , pengundi BN tahu siap pilihan mereka.

Cari lah lain dari yang disebut..Semoga Perak BN menang

Salam

Reply

nana says:

September 21, 2011 at 6:12 pm

Azhar tu banyak orang tak suka… kalau letak dia lingkup la satu kerusi…. tak percaya bubuh tengok… kita lihat hasilnya nanti….harap Dato Seri berhati-hati….

Reply

hatiku bukan di Umno says:

September 21, 2011 at 6:37 pm

aku bukan la penyokong pembangkang….tetapi Umno perlu menyusun strategi mengorak serta mengemaskini calon-calon yang berwibawa untuk dibawa ke medan pertempuran pada pilihanraya nanti..”saat itu” pasti tiba kalau Umno sendiri buta dan alpa mengenai peristiwa hitam yang berlaku pada PRU yang lepas..pada fikiran aku,Hamidah bukan lagi calon sesuai,termasuklah Hamdi atau lebih dikenali sebagai Pak Ngah.Ramly Zahari juga boleh duduk berehat selepas ini manakala saarani mohamad perlu membuka ruang kepada orang baru untuk bertanding di kawasannya.letak calon MCA yang lebih disukai pengundi,bukannya datang bila VIP melawat kawasan..sikap bermuka-muka MCA ini sudah lama aku perhatikan..tak perlu lah kita nak tau apa yang diundinya..kalau sudah dasar cina bukit..MIC juga perlu diubahkan oleh pengundi bagi mengajar sikap berpuak-puak yang wujud dalam parti itu..Gerakan yang diterajui Chang Ko Youn juga perlu lebih drastik dalam mengambil hati pengundi,bukan duduk diam mendapat simpati.Ubahlah sikap dan pandangan Barisan Nasional agar tidak mahu kecundang di Perak nanti.Biarlah sejarah 2008 menjadi pengajaran buat semua.Jangan lalai dalam mengejar kemewahan tetapi terlupa memertabatkan perjuangan harmoni,rakyat yang hidup senang merupakan aset pada kerajaan untuk membentuk institusi pentadbiran yang kuat.Sokonglah BARISAN NASIONAL

Reply

Jo Remissss.. says:

September 21, 2011 at 10:19 pm

aku rasa betul ape yg diperkatakan oleh “hatiku bukan di umno”.sudah tiba masanya menukar sebahagian wakil rakyat yg boleh dianggap veteran dalam BN.cukuplah menjadi kaya,jgn terlalu tamak sehingga menggadaikan perjuangan bangsa.harungi hidup di luar sana yg lebih mendamaikan wahai ahli politik veteran.bg lah muka baru yg boleh mentranformasikan perjuangan parti.org lama hanya memantau atau menegur sebarang kesilapan org baru.begitu lah cara untuk memajukan parti agar lebih dinamik.tetapi sikap segelinitir ahli politik yg suka berkecik hati apabila tidak dicalonkan menjadi duri dlm daging parti.itulah realitinya.sebagai contoh,ahli parlimen Kuala Kangsar,Rafidah yg begitu jarang untuk menjenguk kawasannya.lebih mementingkan air asia dr masalah rakyat.seterusnya ,hamidah batu gajah.suaminya kontraktor,cuba periksa apa ganjarannya.bukan dengki yang saya mahu nyatakan di sini tetapi sikap ahli politik ini yg mengabaikan tanggungjawab mereka.ingatlah Allah lebih mengetahui apa yg anda lakukan.bg lah calon yg lebih berfikiran terbuka atau rajin melakukan homework.jgn diletakkan lagi calon yg sama di bahagian bagan serai krn dia punca perpecahan dalam Umno di sana.letaklah calon yg lebih mantap dr apa yg ada skrg ini.semoga BN mendapat hak 2/3 dlm kerusi DUN Perak dan Parlimen Malaysia.

Reply

Dr zam says:

September 21, 2011 at 11:10 pm

Kepada dato sri zambry, saya sebenarnya dah lama nak berjumpa dan berbincang dengan dato sri mengenai pandangan masyarakat mengenai calon dari barisan nasional lebih-lebih lagi DUN Pengkalan Baru dan parlimen beruas. Saya adalah mata dan telinga masyarakat jadi saya ingin sampaikan bahawa calon untuk kedua kawasan tersebut perlu perhatian khusus dato sri. Jika tidak,undi protes akan terjadi. Saya tidak mendapat keuntungan dari mana2 pihak cuma saya hanya ingin menyampaikan suara rakyat kecil sahaja.Lagipun saya juga adalah pengundi atas pagar. Saya harap dato sri dapat fikirkan dan buatlah keputusan yang terbaik. Saya doakan kemenangan buat pihak yang benar…amin. INGATLAH sejarah 2008 boleh berulang jika calon tidak tepat.

Reply

hj zulkefli says:

September 21, 2011 at 11:18 pm

Parlimen Teluk Intan ada 2 DUN. Changkat Jong dan Pasir Bedamar. Apa yang teman nampak DUN Changkat Jong ni..kalau dicalonkan orang2 Umno Bahagian, Ketue, Timbalan, Naib, Ketua Pemuda, Wanita, Puteri dan lain2 nampaknya susah….antara deme pun tak ngam…kot..kot boleh dapat balikpun..kerusi ni kalau dapat calon yang ada kelulusan profesional dan dalam hal agama…sebab majoriti melayu daerah ini adalah atas pagar dan penyokong pas jika dibandingkan dengan BN. Parlimen Teluk intan & DUN pasir Bedamar….teman anggap kantoi…Changkat Jong perlu calon yang baik dan dari sekarang perlu buat kerja…kalau BN nak menang…. apa yang ade setakat ni…teman rase kantoi gak… jamuan raya sana sini…yang datang orang yang sama (UMNO) je…

Reply

ikhlas says:

September 22, 2011 at 9:38 am

Bro , lu orang cuba siasat adun pas titi serong. gua tgk dalam sinar harian. iklan dia punya ngo minta orang ramai derma kepada ngo tu untuk buat bangunan apa tah. 5 juta beb . gua nak minta lu orang siasat sebab dia punya ngo dia pengerusi, bini dia timbalan pengerusi. duit masuk akaun ngo dia sapa tahu dia boleh sapu sebab nama dia sama bini.

lagi satu gua tgk iklan dalam sinar masuk akaun ngo. sebelum tu pun dia minta derma orang ramai konon untuk bantu rakyat susah guna akaun sama. macam mana dia boleh tahu orang ramai masuk duit untuk orang susah atau utk dia punya bangunan nak bina . 5 juta beb

Ini orang pas tak boleh percaya punya, lu orang kena bongkar beb

Reply

Pengundi berdaftar says:

September 22, 2011 at 1:26 pm

Tahniah atas pandangan iklas. Teman rasa semunya diluahkan demi Agama, Bangsa dan Negara. Tetapi amalan pemimpin dalam UMNO, Selagi Tak Mati, Tak Mahu Berhenti…. Kalau diberhentikan awal ugut, anak atau menantu mesti ganti ( sbg cth: DUN Tualang Sekah, walaupun baru setahun jagung jadi ahli UMNO dah dijadikan calun. Dengar ceritanya minggu ini baru nak kahwin ). Kalau ada peluang melintas depan mata, baik projek, tanah, borang pingat semuanya mereka sapu. Malah duit tabung masjid atau surau disesetengah kampung pun mereka kebas tanpa mengira halal atau haram.

Persoalannya, adakah pandangan iklas ramai ini diambil kira oleh pemimpin UMNO yang berkuasa. Biasanya mereka tak akan kira pandangan rakyat, yang diutamakan hanya kroni-kroni mereka sahaja.


Sumber: 31109



1 comment:

  1. Bior ler..puok lembUMNO UPCO tuh terjun dalam Sungai PEROK tuh dgn LABU LABU yang ader dalam SELUOR deme tuh...manjong kumari ooooiii...salam..

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari