boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, September 24, 2011

Tipah Tertipu...atau Melayu Tertipu..

Salam Sejahtera...

Dari Dulu, Kini dan Selama-lamanya...selagi UMNO yang memerintah selagi itulah Melayu tertipu....


Melayu terpedaya oleh strategi Cina!

September 23, 2011

SURAT FMT

Dari General Wu, melalui e-mel

Orang Melayu biasanya cepat marah apabila terdengar desas-desus bahawa orang Cina akan menerajui pucuk pimpinan di Putrajaya.

Itupun jika berita ini adalah benar. Ini dengan jelasnya menunjukkan bahawa adalah mustahil untuk orang Cina menjadi Perdana Menteri Malaysia dan ini bermakna slogan 1Malaysia yang diuar-uarkan oleh Perdana Menteri Najib Tun Razak adalah retorik kosong sahaja.

Justeru itu, strategi Umno untuk memecahbelahkan Pakatan Rakyat dan meraih undi ialah untuk menghebohkan berita palsu bahawa DAP adalah lebih kuat daripada PAS dan orang Melayu akan rugi jika mereka undi PAS sebab PAS telah ditenggelamkan oleh DAP.

Sebenarnya ini ialah strategi klasik tentera Cina dari zaman peperangan ’3 Kingdoms’ dulu. Strategi ini menggunakan taktik melagakan musuh untuk membinasakan musuh. Oleh itu, Umno cuba melagakan DAP dan PAS supaya DAP ataupun PAS ataupun kedua-duanya akan musnah sama sekali.

Umno tahu bahawa orang Melayu akan marah terhadap PAS dan DAP apabila berita palsu disebarkan bahawa ‘PAS tunduk kepada DAP’. Ini adalah permainan sentimen perkauman. Namun demikian, situasi ini juga menunjukkan bahawa sistem demokrasi di Malaysia masih mundur dan tidak matang langsung sebab orang Melayu tidak akan memberi peluang kepada orang Cina untuk menjadi Perdana Menteri walhal rakyat Amerika telahpun memilih Barack Obama sebagai Presiden Amerika Syarikat.

Strategi Umno memang akan berjaya sebab minda orang Melayu mudah dimanipulasi dan dikawal. Jika terdengar sahaja ada berita palsu bahawa Timbalan Perdana Menteri mungkin ialah orang Cina dari DAP, orang Melayu dengan cepat telah naik berang dan menjadi seperti kera kena belacan.

Inilah kekuatan Umno. Kekuatan Umno banyak bergantung kepada kelemahan minda orang Melayu yang senang diputar-belitkan.

Dan ini pula minda orang Melayu telah terpedaya dengan kegunaan strategi klasik tentera Cina. Ini bererti strategi Cina telah berjaya menumpaskan minda Melayu!

Sampai bila akan orang Melayu terpedaya?


Sumber : melayu-terpedaya-oleh-strategi-cina/


No comments:

Post a Comment

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari