boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, September 3, 2011

Video Pengakuan Mat Sabu mengenai Persefahaman Kerjasama Dengan Komunis...



Jenis Melayu Paria..... Berak tengah jalan tak nak mengaku.....



5 comments:

  1. Chin Peng itu juga pejuang negara melawan penjajah.. perlu diberi penghormatan.. bukan diusir kenegara lain.. UMNO bongok memutar belit sejarah.. cilaka punya UMNO... askar2 n polis dulu yg berperang dengan komunis itu semua pembelot.. Hidup Mat Sabu demi kebenaran dan keadilan..

    ReplyDelete
  2. MM

    PUJUK PUJUKLAH YG BERKENAAN AGAR MAT SABU MINTA MAAF ATAS KETERLANJURANYYA

    POPULARITY NYA SEKARANG NI..MERUDUM JATUH TERMASUK DARI PENYOKONG PR SENDIRI


    PERCAYALAH KERANA SAYA JUGA PENGIKUT PR

    ReplyDelete
  3. Banyak perkara terbongkar dari cerita Mat Sabu. Secara ringkasnya memang cerita itu tepat kerana Mat Indera menyerang rumah pasong milik penjajah inggeris waktu itu. Begitu juga Tok Janggut , Mat Kliau dan lain-lain menentang penjajahan inggeris.Sebelum UMNO di tubuhkan , telah ada parti politik di tubuhkan. Jadi bukan UMNO parti tertua di Malaysia ini.

    ReplyDelete
  4. Gua salute Mat sabu kerana berani membongkar fakta yg cuba diputarbelitkan Utuseks Meloya. Bab utuseks nak putar itu kerja dia, tapi hikmahnya utuseks membantu masyarakat kini merenung kembali sejarah dan fakta yg benar. 5 tahun yg lalu, gua terpanggil utk meneliti sejarah kemerdekaan, apa yg kita belajar di sekolah itu sudah tentu Dr. M pernah berkata ia sejarah yg di'cut' bg kepentingan politik parti pemerintah ketika itu, sebaliknya ada yg tidak dibentangkan secara keseluruhan termasuk perihal komunis. Gua heran irg melayu yg malas membaca, malas mengkaji, tapi suke dgr ckp org atau sembang kedai kopi, boleh tapi biar berilmu melalui pembacaan bukan telah apa yg diberikan. Gua ke thailand, melihat sendiri kubu kuat komunis, dan gua benar2 teruja bgaimana dlm sebuah hutan berlereng bukit menempatkan kumpulan ini. 'Bandar' bawah tanah buat gua lagi terkejut, cara mereka buat dizaman yg tidak spt teknologi yg ada pd hari ini, ada kliniknya, ada bilik mesyuaratnya, ada ruang rehat dan ia tidak rosak sedikit pun pd hari ini, jelas pihak musuh tidak berjaya mengesan mereka. Dapur kawah mereka sgt efisyen, bagi hindari asap kepul dikesan musuh, ia disalurkan ke tanaman lereng bukit, mereka ada padang lereng bukit utk berkawad, bermain bola, bola keranjang dan dewan. wow! kenapa kita tidak mahu mengkaji itu semua dan mempelajari bgaimana utk hadapi musuh dr serangan sbg pertahanan negara. benar, kini ada radar dsbgnya tapi jika kita renungkan kita dibanjari oleh hutan titiwangsa, itu aset negara dan ia sebenarnya tempat berteduh tika saat sesuatu yg tidak kita ingini berlaku. British akui lemah di hutan malaya kerana itu komunis diilantik sbg panglima hutan utk serangan dan mempertahankan malaya dr jepun ketika itu. Komunis dan hutan ibarat rumah mereka, syurga mereka.

    Harusnya kita membaca penulisan sendiri oleh tuan badan bukan dr persepsi wartawan, bacalah buka rashid maidin - dr peperangan ke perdamaian, bacalah coretan samseah fakeh - srikandi revolusi, bacalah buku abdullah cd, ahmad boestamam, dan byk lagi. Jelas apa yg dicoret berbeza dgn fakta sejarah oleh umno. Menurut samseah fakeh ketika persekolahanya didatangi komunis ke rumahnya utk 'membeli beras' tapi setelah dpti beras yg ada dlm rumah tidak cukup utk seisi keluarga samseah, maka komunis tidak jadi beli walaupun samseah ingin memberi secara ikhlas tanpa byran bagi menyatakan sokongan menentang penjajah. Sedangkan dlm masa sepuluh tahun, umno tak mahu merdeka, katanya buat apa lawan british mereka ada kapal terbang, kapal laut, mentaliti org melayu dulu masih tertanam dlm minda org melayu kini, masih ada, itu totok namanya! tak mahu belajar, ikut bontot org je, umno kata ya, dia pun ya walaupun dikatanya tahi itu wangi, dia tetap kata ya! jelas, melayu kian ruyup kerana malas membaca dan mencari jawapan yg timbul. Tahniah. org pas mula kenal siapa itu komunis dlm perjuangan kemerdekaan, mereka sebhgn ke arah negara merdeka, bukan maksud kita mahu bawa fahaman komunis, itu pemikiran bodoh! jika begitu, buanglah laptop dan software FB kamu sebab itu milik yahudi! adakah kamu membawa fahaman yahudi dlm berbicara dlm FB yg kamu gunakan, fikirkanlah.... jgn jadi fikiran kolot yg digenggami melayu totok!

    ReplyDelete
  5. apa pun...melayu juga yang terkorban dalam memperjuangkan kemerdekaan...dan komunis aku lihat begitu kejam dalam perjuangan mereka...dan ini yang tak dapat aku terima...walaupun masa itu adalah waktu peperangan...

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari