boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, January 25, 2013

Apa Kata UMNO - Apek bemulut juboq ayam.."

Dimana perasaan, golongan pekerja yang mana paling ramai majoriti orang melayu dan India,, berbanding golongan Cina yang majoritinya menjadi majikan atau tokeh-tokeh yang memerah keringat pekerja...

Orang Umno pun ramai yang jadi kuli batak,,, bukan orang PAS dan PKR sahaja...

Jadi tak hairanlah jika ada mulut-mulut laser atau lebih sedap lagi mulut cibai yang cuba nak mempertahankan hak-hak kaum mereka.....




Bahasa

Chua hanya pentingkan golongan atasan, kata MTUC







KUALA LUMPUR, 24 Jan—Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) dalam satu kenyataan mengecam Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek kerana mempertikaikan pindaan gaji minimum yang telah diumumkan oleh kerajaan sebelum ini.
Setiausaha Agung MTUC Abdul Halim Mansor mendakwa sikap Chua tersebut menunjukkan dengan jelas pemimpin MCA tersebut terpaksa mengikut cakap bos mereka yang terdiri daripada orang atasan.
“MCA sebagai wakil kepada yang kaya mempunyai pilihan terhad dan terpaksa lantang untuk memenuhi permintaan bos dalam indsutri.
“Sudah difahami Chua tidak ambil kisah terhadap keperluan pekerja yang bersusah-payah setiap hari dengan gaji serendah RM500 sebulan,” kata Abdul Halim.
Abdul Halim menyifatkan tindakan Chua yang memberikan kata putus kepada Menteri Sumber Manusia Datuk Seri Dr S Subramanian bukan mengejutkan dan menasihatkan presiden MCA tersebut untuk bertemu dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bagi menyelesaikan perkara yang dibangkitkannya itu.
“MTUC menggesa Putrajaya tidak berpatah balik dengan keputusan mereka sebelum ini.
“Dr Chua wajar bertemu dengan Perdana Menteri memandangkan Rang Gaji Minimum telah diluluskan dalam mesyuarat Menteri Kabinet yang juga diwakili oleh MCA,” tambah beliau lagi.
Sebelum ini MCA memberi amaran kepada Subramaniam supaya menyelesaikan segera isu dasar gaji minimum sebelum perayaan Tahun Baru Cina pada 10 Februari ini bagi mengelak kekeliruan dan kerugian ke atas majikan.
Chua berkata, jika Subramaniam gagal mengemukakan penyelesaian terbaik terhadap isu berkaitan dasar itu sehingga tarikh tersebut, MCA akan memberi sokongan penuh kepada para majikan dan pengusaha yang menerima kesan akibat kelewatan berkenaan.
Menurutnya, sokongan itu turut diberi kepada majikan dan pengusaha terbabit sekiranya ingin mengadakan demonstrasi besar-besaran bagi membantah kelewatan tersebut.
Pelaksanaan gaji minimum, yang berkuat kuasa pada 1 Januari, menetapkan gaji perlu dibayar secara minimum kepada pekerja sebanyak RM900 sebulan bagi Semenanjung Malaysia dan RM800 di Sabah dan Sarawak.

Sumber : Link

Komen : Kalau sebelum ni apek ni duk sibuk isu hukum islam tak sesuai, orang UMNO diam juga,,, kali ini isu perut nak mentekedarah,,, apakah UMNO setuju, PERKASA setuju..

1 comment:

  1. Majikan nak buat demontrasi? Siapa? Syed Mokhtar, Vin Setan, Robert Kuok, Ananda Krisnan nak demo? Kita jadi penontonlah

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari