boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Tuesday, January 1, 2013

Selamat Tahun Baru 2013 - TAKZIAH buat Tentera dan Pekerja.

Alhamdulillah - Semalam hari terakhir tahun masehi 2012, masih lagi belum kiamat  alam dunia seperti yang diramal kan oleh beberapa pihak, jadi belum terlambat masih ada  masa dan kesempatan buat kita semua kita umat Islam nak bertaubat, terutama sekali umat melayu mazhab Umno....kembalilah ke pangkal jalan melalui AlQuran dan Assunah...

Sebelum aku meneruskan merapu merepek sempena hari pertama tahu baru 2013, aku minta maaf kepada para pembaca semua, jika segala apa yang aku tulis ada yang menyakitkan hati,, nak buat macam mana,,, aku menulis untuk orang,, bukan untuk lembu dalam kondo...

Semalam satu hari, aku tak berkesempatan bila on komputer, tak tau apa berita yang berlaku - hanya sekadar check email dan komen-komen bodoh dari Umno yang hujahnya tak berakal tahap macam budak tadika kemas..

Seharian semalam aku atas kereta, berpusing meronda dari Kuarter KLIA Nilai ke Mantin, Lenggeng, Beranang, pusing-pusing macam ambik peraduan mencari harta karun, dan seterusnya jam 9.30 mlm balik semula ke Manjung.... jam berapa sampai kira sendiri... 4 jam atas kereta...

Bila bangun pagi ni berita bangsat ni yang aku terbaca,,klik Sini, dan juga Di sini... Setelah kantung KWSP (EPF) kena kebas, yang masih ada LTAT pula,,, Berapa persen deviden nanti yang para pencarum  tentera akan dapat kalau kantungnya difaraid untuk kroni UMNO dan Rosmah.. 

Satu lagi berita malang buat para pekerja yang berumur 55 tahun, tak kira ahli UMNO atau pembangkang,, semua bakal melepas....Klik Sini... 
Dah berapa tahun berlalu,, Najib duk umum isu persaraan ni,,tapi tak boleh lagi nak terlaksana,,, melainkan syarikat TNB, satu-satu syarikat yang bersetuju,,,

Kenapa susah sangat nak menguat kuasakannya untuk rakyat...

Kalau nak perah duit rakyat tak menyempat-nyempat lagi.. contoh saman AES,, walaupun AG dah gantung dulu,, kerana ada kelemahan undang-undang.. tetapi balaci Najib Kong Cho Ha tetap on saman... punyala pelahap  nak mentekedarah duit rakyat,,

Malam tadi dalam perjalan balik, dari Bidor nak ke Teluk Intan,,, ada 2 road block polis secara besar-besaran,, tengah malam tahun baru.. berderai-derai kereta kena check,, pukol 1 20 pagi aku sampai Manjung,,, ada lagi road block, dijalan besar antara fasa 1A dengan 1D..

Konon-konon nya nak sekat mat rempit lumba haram malam tahun baru,, tetapi dalam pada tu kereta-kereta biasa pun habih kena pereksa sekali,, termasuk dengan aku... 

Kesian kat adik-adik polis tengah malam tahun baru kena bertugas,...inilah habuan tugas yang anda terima di atas kebodohan UMNO memerintah negara...,  

Tinggal Sebelas hari sahaja lagi...
 Jom Turun beramai-ramai,,



8 comments:

  1. Bhai MM...

    Kesian betul lar... itu bagi yang ader pencen dan masuk dalam skim tabung amanah... Tapi orang macam gua... sampai kesudah dinafikan hak... sebab kitorang bukan ader dalam senarai.... pelik...

    ReplyDelete
  2. Setan manjungmari dah meraban tahap babi

    ReplyDelete
    Replies
    1. BABI DAH BERCAKAP, MMG MCM BABI LA

      Delete
  3. anon kat atas ni meracau pasai pa..kene sampuk ngan hantu malam tahun baru ka...

    ReplyDelete
  4. umnu tong taik semua abis segala jenis tabong depa kasi sapu..tabung haji, tabung amanah pencen, socso, kwsp,ltat semata-mata krna nafsu setan depa.

    ReplyDelete
  5. Smua smbutan thun baik di dataran merdka, ptrajya atupun shah alam aku tak pi. Megikut cerita di shah alam teramatlah mendpat smbutan. mlam tdi aku terpndng njib berucap upcra mnybut thun baru tpi di mna ya../

    ReplyDelete
  6. betul tu puak umnu bertaubatlah....kembalilah dengan ajaran Alsunnah wal jamaah....Puak PAS pun kena bertaubat dari ajaran syiah,wahabi,dah menyekutukan Allah dengan tidak mempertahankan kalimah Allah seperti termaktub dalam Surah AlIkhlas.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari