boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, January 17, 2013

Ostad Kazim Elias akan berentap dengan Asmuni Awi di Dun Manjoi.

Dah berapa banyak yang aku duk baca dari laman blog mesra UMNO mengenai isu si Kazim, tetapi kali ini dari sumber laman blog pro umno ni memang boleh dipercayai...






Boleh baca sepenuhnya Di sini .

Ha ha ha,, dari umno dia datang, kepada umno dia kembali juga... walaupun sebelum ni ahli PAS.... 
Lantak dialah... cuma yang aku terkilan...Kalau betui ia bertanding sebagai calon......ni manusia jenis apa ya....

Hangpa perati tengok la....apa yang ia lafazkan..




Janganlah jilat balik ludah tu.....
uuuwweeek....



,

9 comments:

  1. hai kazim kazim nasib baik tak kasim.kalu idak buta mata kamu.Ini pun hati dahhhhhh buta eluk le.Dah jadi calon pulak.Nak jadi menteri besor pulak.udah udah le tu.Alah huakbar kamu tu tu kencing pun tak tus lagi kata orang perak kalu orang betina kencing pun bercabang lagi.kazim hoi kazim hoi jadi jadi le tu.Sekor dah tentang tong meke esuk kena esen entak tendang apa pulak yob hoi

    ReplyDelete
  2. hebat tawaran untuk dia hangpa jangan nak pele pele oi

    ReplyDelete
  3. Manusia spesis si kazim ni boleh buat apa saja utk terus hidup....contohnya ketua ngo beras jati dan zul Kulim@ kulum.....cakap pagi lain tak sampai petang boleh berubah....sebab dia anggap semua org di Malaysia ni dah jadi buta, pekak dan bisu.....bertaubatle wahai kazim.....

    ReplyDelete
  4. Kenapa Kita perlu Pertahankan Kalimah ALLAH???

    Ingatlah kawan-kawan, demi Agama,Bangsa dan Negara tercinta ni, ayuh bangkitlah untuk mempertahankan kalimah Allah daripada digunapakai oleh Kristian. Ye memang ada Ulama yang setuju penggunaannya oleh orang bukan islam tetapi ingatlah dalam konteks negara Malaysia banyak sangat implikasinya jika kita benarkan mereka menggunakannya. Sangupkah anda semua melihat negara ini menjadi sama seperti negara jiran kita disana??? saya pasti anda semua tidak sanggup bukan.. Jangan lihat isu ini sebagai isu politik walhal banyak lagi perkara lain yang perlu kita settlekan. Mamang Allah, Tuhan sekalian makluk di langit dan dibumi, tetapi adakah kaum-kaum kafir itu mempercayai Allah sama seperti kita umat islam? Sanggupkah mereka mengEsakan Allah S.W.T??? jika mereka tidak sanggup kenapa kita sanggup menggadaikan kalimah Allah untuk mereka gunakan?? Semoga Allah mengampunkan kita..Amin Ya Rabbal-alamin.

    Disini ada satu cerita yang saya ambil dari Mawar Cinta

    Pengalaman Pelajar Kita di Indonesia


    Just nak kongsi pengalaman sepanjang lebih 5 tahun tinggal dan belajar di Indonesia. Saya tidak berniat memburukkan Indonesia.. They have my respect, dan saya tahu orang2 Indonesia tidak seburuk yang disangkakan di sini.. (orang Indonesia baik dan ramah, pintar dan rajin.. that’s a fact!)

    Pengalaman ini saya kongsi supaya orang ramai boleh tahu dan membayangkan implikasinya jika penggunaan nama Allah oleh non-muslim dibiarkan. Di satu sisi memang agak lucu, tapi di sisi lain terdapat keseriusan di dalamnya Aku ingat satu hari aku bukak TV perdana dia pastu tengok satu program.. Aku ingat ceramah agama lah.. dia punya penceramah punya semangat berkobar2.. “Kita semua sudah berdosa! Allah Maha Kuasa! Allah Maha Penyayang! Kembalilah kita semua ke jalan Allah! (aku dalam hati, Alhamdulillah.. bagus!) pastu tak pasal2 dia sambung “Kembalilah ke Yesus Kristus dan Bunda Maryam!” aku langsung tergolek… astaghfirullah! ceramah Kristian rupanya..

    Satu lagi kenangan aku kat Indonesia, kalo baca surat khabar sana nanti ada slot obituaries: “Telah Kembali ke Rahmat Allah, Sdr. XXX pada XXX Semoga ruh beliau dicucuri rahmat Allah” Bila tengok balik nama yang mati Eduardus, Kristus, Paulus, etc. (nama org Kristian) pastu ada salib diikuti tulisan kecik “ash to ash, dust to dust, fade to black”… tergolek lagi aku..

    wakakaka..

    Satu lagi cerita aku kat Indonesia, satu hari aku ‘bermusafir’ lah ke daerah Jawa Barat naik motor, pastu nak berhentilah solat.. aku toleh ke kiri kanan jalan cari masjid.. Pastu aku nampak ada signboard kalimah Allah (dlm arab!) pastu ada banner “Ayuh kerjakan kewajipan kita kepada Allah dan agamanya!” aku pun pergilah dekat.. tup2 aik, awat lain macam tempat ni, siap ada patung jesus kena salib??!! Tergolek lagi aku.. lah.. gereja Kristian rupenye.. Satu lagi kat sana nak beli buku-buku agama kena hati-hati.. Aku dulu pernah ‘usha’ buku kat kedai buku..

    Ada satu buku aku tak ingat persis tapi tajuk buku dia lebih kurang camni: “Memantapkan Iman Anda Kepada Allah” bila bukak2 browsing per helai aku start confuse, amacam lain macam aje ayat2 dan hadis dia.. Aku tengok balik lah.. ayat2 kutipan dari Bible.. tergolek aku lagi.. lah, buku dakwah Kristian rupanya.. risau gak klu jadi camni kat M’sia

    Moral dari cerita ini ialah, benda-benda yang di ceritakan oleh pelajar ini tidak mustahil akan berlaku juga di malaysia 5 ke 10 tahun lagi jika masih terus menyokong tindakan kristian menggunakan kalimah ALLAH dalam setiap urusan ritual agama mereka.

    Jadi korang semua fikir-fikirkan lah yang baik buruknya.

    SK - Bagi aku permintaan mereka untuk dibenarkan mengguna kalimah Allah adalah satu permainan/taktik/helah bagi menarik orang-orang Islam di Malaysia supaya menukar agama kepada Kristian. Kalo sebelum ini amat berbeza antara 2 agama ini tapi sekarang makin ada persamaan (Tuhan ko Allah tuhan aku pun Allah cuma beza Nabi Isa dengan Nabi Muhammad je, tuhan sama). Kalo yang iman kuat tu mungkin la tidak terpengaruh, tapi bagi yg da memang jahil tu? Wallahualam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi.... panjang berjela... komen yang tak berkaitan dengan tajuk...cai umno nak masukkan jarum....

      Delete
    2. kesimpulannya ko tetap boleh membezakan antara islam dan kristian tol x???

      Delete
  5. mengapa kita terlalu memperlekeh lekeh kan org,bior ler apa mereka nak jadi.jgn terlalu memandang kita ajer yg terbaek.kalo kita baik ada lagi yg lebih baik..ingat la kita nie sesama islam,tak kiralah korang ni PAS ker UMNO ker..
    yg korang buruk2 kan tuh seagama & sebangsa dgn korang,macam mana lah agama & ngan bangsa sendiri nak maju..asyik nak menghentam jer..

    Cuba tgk DAP & MCA ada diaorang bertekak macam kita..gelar org cam gitu macam gini..ada dia kata guan eng BABI,Soi lik tuh anjing..tak der kan..

    pikio la yob2 semua...kita nie yg merosak kan agama & bangsa kita sendiri..bangsa lain menepuk tangan dan menunggu kehancuran agama & bangsa kita..

    ReplyDelete
  6. Islam UMNO dan Islam Orang PAS tak sama no.Islam UMNO tolak hukum hudud,Islam UMNO ramai yang tak tutup aurat,Islam UMNO tak suka kuliah agama di masjid...dan banyak lagi.Tentang Utz Kazim pula usahlah dok gian nak bertanding.Ko ingat ko hebat sangat ke????????Yang suka ko tu orang luar saja yang tak tau perangai ko.Yang nak pangkah masa mengundi nanti orang DUN MANJOI yang tak suka ko.Sorry lah Kazim.

    ReplyDelete
  7. Mana ada Ustaz Kazim nak bertanding. MM ni menyebarkan berita palsu. Insafla. Buat malu pas ja ada org perangai mcm ni

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari