boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Wednesday, January 9, 2013

Isu Kalimah Nama Allah - Bagaimana dengan Cap (Topi) TLDM.

Isu yang terkini heboh diperbincangkan bila arahan Kebawah Duli Sultan Selangor mengeluarkan arahan larangan penggunaan nama kalimah Allah.. 

Bertambah konflik bla mantan Mufti Perlis Dr Asri tanya persoalan bagaimana dengan lagu-lagu resmi negeri-negeri di Malaysia yang ada sebutan nama kalimah Allah.


Aku pula sebagai pesara TLDM, ingin nak tau,,, bermula dari pangkat Bintara Muda (Sarjan) hinggalah ke paling tertinggi Panglima Tentera Laut semuanya kena pakai cap atau topi ni....


Jadi bagaimana anggota-anggota bukan Islam ? Baginda Sultan Selangor selaku Kapten Yang DiPertua TLDM kenalah bagi pandangan tentang isu ni sekali demi kesucian nama Allah ?

Jom Turun beramai-ramai,,


14 comments:

  1. Inilah masalahnya apabila Institusi Beraja Selangor masih dikelilingi puak2 UMNO TOTOK..Dari zaman Tarikat Tok Syeikh Sungai Cincin Gombak dan juga zaman Tok Syeikh Abuya Syeikh Ibrahim Bonjol lagi.
    Banyak keputusan2 yg sangat penting bagi keharmonian agama Islam selalu dirasuk keputusan2 politik TOLOL UMNO/BN.
    Allahu Akbar!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. apo kena mengena dengan Tarikat?

      Delete
  2. Kalau pi toilet, topi tu masuk sekali atau ditinggal di luar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ape laaa bijak nyer ko ni.kalau ko ni islam,tahu la macam mane nk menjaga kesuci kalimah Allah.banyak ruang bagaimana nk menjaganya.fikir fikirkanlah.

      Delete
  3. subahanallah ana bru ja comen n bertanya tentang isu cap polis, tentera.
    rupanya manjung mari pun kepala otak sama mcm ana gak, kalau mcm tu org bukan isam tak boleg guna logo polis n tentera la, ada setengah siap masuk jamban lg,

    ReplyDelete
  4. Apahal dgn logo tentera /polis tu? cap polis/tentera tu ada dlm bible ke? yang diharam ialah kalimah Allah dlm bible, bukan diharam untuk org kafir nak menyebut nama tu. Segala putar belit puak PR bermula dari Hj Hadi dll, semua ada dlm catatan Allah.... saksikanlah di Mahsyar kelak, disana nanti pandaikah kamu semua memutar belit?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodo mu ni...x pahe baso...

      Delete
    2. betul betul betul tapi napa plak sabah sarawak boleh guna kalimah Allah dlm bible dorang?. sabah sarawak bkn ke dlm malaysia gak?. Apa beza kristian di sabah sarawak dgn kristian di semenanjung?. Se elok-eloknya kita menghormati Islam dgn menjalankan perintahNYA berpandukan Al Quran dan Hadith tanpa ada rasa sangsi dan curiga. Umat Islam akan di hormati bila mereka taat pada agamaNYA dan org2 kafir akan merasa gerun terhadap umat Islam. X percaya?.

      Delete
    3. Ko kata memang betul... Padang mashyar nanti ceritaa. Tapi yg puak2 korang tolak hukum Allah lagi dahsyat. Siapa yg cakap nanti kita makan sup tangan bila laksana hudud....Mahathir, orang ko gak. Siapa yg kata hukum islam tak sesuai digunakan zaman moden..... Mahathir lagi. Siapa yg kata negara majmuk berbilang kaum tak boleh laksana hudud.....mahathir dan diteruskan zaman najib......so jawablah nanti putar belit ni kat yaumul mashyar..... Jangan jadi setan yg dikenali bro.....mahathir gak cakap bukan kita orang. Hoi bro solat hajat la banyak-banyak mohon diberipetunjuk siapa yg benar....tapi syarat mohon dgn ikhlas.

      Delete
  5. kalimah Allah umno nak jaga sangat TAPI hukum Allah aeperti yg termaktub dalam alQuran tak mau dipertahankan.....banyak dalih dan permainkan pulak hukum Islam oleh pemimpin umno.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila masa pulak pas mempertahankan hukum dan apa-2 perkara mengenai islam? daripada hudud, peraturan gunting rambut, pusat hiburan di Kedah dsb dan yang terlatest ialah kalimah Allah. Mana satu yg pas pertahan dari desakan DAP? jwb2....

      Delete
    2. bro... berfikirlah dgn cara bijak bukan nafsu.... baca sejarah nabi buka kitab dan mohon petunjuk dari ALLAH jika bro benar2 ikhlas mencari kebenaran.

      Delete
  6. Woooo...brader rilek....please rujuk pakar k...cite pdg masyhar la apa la ...cite asal senang bab topi ada kalimah allah. Tu je...manjung mari pon jwb agak kasar gak ...manele tau hamba allah tu nak blajar...

    ReplyDelete
  7. bro....pe crite.....tgna dah kata org bukan islam x leh guna kalimah Allah

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari