boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Friday, January 25, 2013

Tiada maaf buat mu wahai DS Najib bin Tun Abd Razak.

Bagi aku, hal Najib buat hal dalam negara memang terlalu banyak, cuma yang paling aku tak boleh terima bila Najib sendiri mengetuai rampasan negeri Perak dengan cara yang paling kotor...

Namun hanya negeri Perak sahaja yang dapat di rompak secara keji, satu lagi negeri iaitu Selangor Najib terpaksa berputih mata gigit jari tak dapat nak rampas kembali... 

Maka dengan muka tak malu,,, Najib sanggup berbuat apa sahaja, asalkan Negeri Selangor dapat diambil kembali pada PRU13 nanti...

Dag berapa kali Najib asyik duk minta maaf kepada rakyat Selangor,, wajarkah permohonan maaf Najib di terima....


Tiada maaf Najib, BN di Selangor


Oleh



SEKALI lagi Perdana Menteri Najib ke Selangor minta maaf dari rakyat – pengundi – atas kesilapan UMNO dan BN di Selangor dan berilah pelung sekali lagi kepadanya memerintah semula Selangor.

Ubahlah Selangor tetapi jangan ubah Putrajaya! Itulah kira-kira seruannya.

Dia minta pengundi memberi pertimbangan itu berdasarkan rekod kerajaan BN sejak merdeka.

Apapun Najib mengaku UMNO dan BN ada melakukan kesilapan. Jika tildak masakan dia minta maaf. Bolehkah maaf itu diberi sedang dia dan UMNO sendiri tidak memaafkan Tun Abdullah Badawi kerana kegagalan BN mempertahankan Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang dalam PRU12 dan tidak dapat majoriti dua pertiga di Parlimen.

Tun Abdullah tentu ada rekod yang baik dalam perkhidmatannya di beberapa kementerian dan sebagai Perdana Menteri. Jika ada kesilapannya yang ketara dalam dua perkara yang Mahathir payah lupa ialah menghalang Dr. Mahathir untuk menjadi salah seorang perwakilan UMNO Kubang Pasu ke Perhimpunan Agung UMNO.

Kedua ialah membatalkan projek jambatan bengkok.

Kerana itu Dr. Mahathir tidak dapat memaafkannya hingga Mahathir  keluar UMNO. Sampai hari ini Mahathir tidak memaafkannya.

Justeru kemuncak kemarahan rakyat kepada UMNO, maka BN tidak mencapai kemenangan yang gemilang dalam PRU12. Kelemahan BN dan UMNO itu bukanlah kelemahan diri Tun Abdullah seorang tetapi ia kelemahan UMNO pada keseluruhannya yang diwarisinya dari kepimpinan Dr. Mahathir.

Mengapa Najib dan UMNO tidak memaafkannya. Tun Abdullah sudah sedia berundur dan memberi tarih, tetapi UMNO mahu disegerakan. Tiada ampun. Berundurlah dia, terhina dan dimalukan.

Bahkan dalam rekod BN di Selangor. Ia tidak memaafkan Dato Harun Idris sebagai Menteri Besar dan Ketua Pergerakan UMNO Malaysia. Dia ada rekod baik di Selangor. Sebelum dia dimahkamahkan, dia digulingkan sebagai  Menteri Besar.

Tan Sri Mohamad Mohd. Taib adalah menteri dan Ketua Penerangan UMNO di bawah pimpinan Tun Abdullah. Dia jadi calon Timbalan Presiden UMNO yang dikalahkan oleh Muhyiddin Yasin. Dia adalah pemimpin UMNO Selangor. Mengapa dia tidak dibagi apa-apa oleh Najib? Ia bukti Najib dan UMNO tidak memaafkannya.

Kalau Najib dan UMNO tidak sedia memaafkan pemimpinnya, maka bagaimana rakyat Selangor dan lain-lain boleh memaafkan Najib, UMNO dan BN?

Berdasarkan rekod BN selama ini  dan berdasar rekod rekod Najib sendiri, wajarkah ia dan dia dimaafkan?

Apa rekodnya? Tidak usah kita ugkit rekod Dr. Khir Toyo yang sudah dihukum mahkamah. Rekod Najib sebagai Presiden UMNO dan Ketua Perhubungan  UMNO Selangor. Memberangsangkankah?

Rekodnya dalam kes Altantuya belum diselesaikan. Rekod pembelian kapal selam Perancis baik rekodnya di  Malaysia dan di Perancis sendiri belum selesai. Berbelanja besar-besaran tentang pertunangan anaknya dan bilnya dihantar ke Jabatan Perdana Menteri belum dijelaskan.

Rekod rasuah dan dilihat  rasuah sepanjang pentadbiran BN  sejak merdeka di pusat dan  di negeri-negeri adalah rekod yang wajar diingat oleh sekalian rakyat.

Kita belum bincang  tentang Tunku digulingkan oleh Tun Razak dan Tun Hussein Onn digulingkan oleh Dr.  Mahathir. Kita belum tengok kisah berbilion duit Bank Negara hilang atas kertas. MB BN Selangor ditangkap membawa kerkilo-kilo duit di lapangan terbang Australia, Ketua Polis Negara pukul bekas Timbalan Perdana Menteri hingga  separuh mati dalam penjara.

Bagaimana dengan rekod suami Shahrizat Jalil diberi pinjam RM250 juta untuk gembala lembu dan dibicarakan sekarang?  Bagaimana dengan pembongkaran saudagar Deepak yang menerbitkan buku berjodol Black Rose yang membabitkan Najib dan isteri yang baru tersebar?

Apakah semua ini tidak termasuk dalam rekod BN yang permohonan maaf Najib itu tidak wajar diterima dan peluang tidak boleh diberi lagi kepadanya di Putrajaya dan tidak boleh diberi semula di Selangor?

2 comments:

  1. Rakyat akan memaafkan najib dan BN bila rakyat dapat merampas Putrajaya dan mempertahankan Selangor, Kedah,Kelantan dan Penang.InsyaAllah. Hanya ahli UMNO yang bodoh saja masih mempertahankan dan memberi undi pada BN.

    ReplyDelete
  2. Yang bagi kelulusan Bible versi melayu kan dia selaku Pemerintah,jadi dialah harus ditanggungjawab dalam krisis Kalimah Allah,takde kena mengena dgn Pakatan Rakyat

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari