boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Monday, January 7, 2013

Isu kes tanah Ngeh Ko Ham menjadi penyelamat maruah MB Zambry Kadiaq.

Sidang Dun Perak baru-baru ini menjadi titik tolak nasib masa depan politik Ngeh Ko Ham selaku pengerusi DAP Perak.. Adun dan Exco UMNO masing-masing tak lepas peluang menghentam Ngeh,, tanpa belas kasihan.. 

Walaupun Ngeh dah melakukan saman terhadap blogger dan akhbar pro Umno,,,  namun ....he he he yang untung Zambry terselamat, .



 

Zambry terselamat daripada menjawab soalan-soalan yang dibangkitkan dalam sidang Dun Perak...

Soalan-soalan yang dikemukakan dalam sidang Dun baru-baru ini masih belum dijawab. Antaranya, isu mengenai penerima tanah seluas 68,503 ekar yang diluluskan dengan nilai sekitar RM375 seekar tanpa tender terbuka.

Selain itu, mengapa tanah seluas enam ekar di bandar Sitiawan dianugerah kepada Kinta Berkat Sdn Bhd tanpa tender terbuka dan apakah syaratnya? Mengapa tanah (prime land) 15 ekar di Mukim Lumut diluluskan kepada Realty Axis Sdn Bhd; tanah 32.07 ekar di Mukim Kamunting, kepada YBU Holding Sdn Bhd;  147.84 ekar di Mukim Lumut, kepada Kinta Berkat Sdn Bhd; 58 ekar di bandar Lumut kepada J & S Holdings Sdn Bhd; dan 40 ekar di Perak Tengah (Sri Iskandar) kepada Toyo Chemicals Sdn Bhd juga; semuanya tanpa tender terbuka?

Selain dari soalan diatas, aku rasa banyak lagi tanah-tanah rezab melayu yang dibangkitkan oleh wakil Sahabat Alam Malaysia yang menjadi isu ?............ 

 
Sumber : Di sini

Jom Turun beramai-ramai,,

3 comments:

  1. Pembangkang tak boleh buat apa2. Klu BN apa saja boleh buat. Bagi tanah rizab Melayu kat MCA/MIC dibolehkan dan tak jadi kesalahan. Klu PAS pajak tanah kat Syarikat DAP tak boleh sebab salah di segi undang-undang Faham semua.

    ReplyDelete
  2. bonggokk.....lah lu anonymous january 7,2013 5:27 pm

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari