boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, January 13, 2013

Najib Razak ke yang bodoh atau Zahid Hamidi yang bahlol..

Hari Jumaat 11 Jan 2013, tengahari,, aku menjadi buruan oleh beberapa orang yang mengenali aku,,,,namun aku sendiri sibuk hingga ke petang baru dapat tahu cerita sebenar kenapa aku di cari,


Tetapi oleh kerana ada isu yang lebih panas, isu kereta Jpj kena bakar, isu HKR #kl112, maka isu tengahari Jumaat tu aku kemukakan...

Wahai Dato Seri Najib, kalau betul niat ikhlas nak membantu bekas tentera yang tak berpencen silakanlah,,, tetapi jangan kerana RM1000 tu, bagi menyusahkan rakyat...



Kawan-kawan aku yang mai maklum kat aku semuanya tinggal di daerah Seri Manjung, Ok hangpa tolong perati tarikh surat,, 07 Jan 2013, tarikh pos cop kat envelope 8 Jan 2013,,, 

Tarikh dikehendaki ke Dewan Umno Bagan Dato 11 Jan 2013 jam 8.30 pagi..

Tahukah anda bila surat diterima,,, tengahari jumaat baru posmen hantar pi ke rumah penerima,,, mana mereka tak bising dan hangat.... 

Cuma kawan-kawan aku pertikaikan,, kenapa sewaktu mereka isi borang dulu, siap minta no akaun bank dan salinan photstat buku bank sekali,, jadi kenapa tak bank in kan sahaja wang bantuan tu,, pasai apa duk sibuk suruh pergi mengadap sembah ke dewan umno untuk nak dapat kan seribu tu... 

Woii, Manjung ke Bagan Dato tu jauh weii, mau sejam lebih perjalanan dengan kereta,,, lainlah Zahid Hamidi,, nak makan kenduri rumah orang kuat Umno di Batu 10 Lekir pun mai pakai helikopter TLDM,,, macam hak bapa dia yang punya...

Kalaulah nak suruh juga pergi,, guna otaklah,,, standard Pos Malaysia kalau guna stem 60 sen berapa hari baru sampai,,, gunalah telefon,, aku sendiri tanya pada kawan aku tu,, kat borang permohonan tu, ada isi no telefon ke tak,, dia kata ada.... 

Jadi apa yang boleh aku nak kata,,, melainkan bahlol la...

17 comments:

  1. Nampak sangat sumbangan DS Najib kpd Veteran ATM ini tak ikhlas. Sumbangan yg tak ikhlas kebiasaannya dtg dari sumber yg meragukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhmd la manjung mari xdpt.kalo ia btl2 meragukan,ada hikmahnya..

      Delete
    2. Apa pun PRU telah hampir pandai2lah buat pilihan.cukuplah.

      Delete
  2. Orang nak beri banyak kepoh lak. Kalau wss-was elok jangan ambil. Itu baru bermaruah. Apa peribahasa kata - anjing put tak gigit tangan orang yang beri nakan kepadanya. Jadi, Manjung mari dan yang sekutunya katalah kepada DS Najib dan DS Dr Zahid, "No, thank you" dan jangan terima duit RM1000 tu!!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn jd bengong itu bukan duit dtg dr poket umno...ambik la

      Delete
  3. Bukan tak ikhlas tu...cuma masa yg singkat di ambil nya...pos tau je la

    ReplyDelete
  4. dua dua yahudi a/l kominis.Pembunuh ,pengkhianat negara,penyamun ,perompak wang rakyat

    ReplyDelete
  5. Untuk penganut pembakang DAP.PAS DAN PKR, GUA CABAR LU ORG JGN AMBIL.....ADA FAHAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape awak yang nak cabar jgn suruh ambil.... Saya juga pembayar cukai setiap tahun (Walaupun saya bukan penerima). Kalau dah sudi nak memberi menjadi hak mereka untuk mengambilnya. Pertikaian yg ditimbulkan bukan tentang hak tapi cara maklumat disampaikan...seolah-olah menyukarkan.

      Delete
    2. Ko bayar cukai apa? Klu setakat cukai kgc,mc donel,,, uwekkkkkk, 15 tahun pun ko belum boleh tebus lg seribu tu,,,, mampos la pengikut 1 juta himpunan

      Delete
    3. sian ko.. bodoh rupanya... pi belajar lagi... baik ko diam,lagi ko cakap lagi nampak kebodohan ko... sian aku tengok ko.... hahaha.. patut la tun mahathir kata dlm UMNO dah tak de org yg bijak pandai.... keh keh keh..

      Delete
  6. ada umum ke bantuan hanya utk ahli Umno je..? aku cabar Najib umumkan bantuan tu hanya utk ahli Umno saja? nak tau jugak berapa ramai yg amik?

    ReplyDelete
  7. Dah le jgn gaduh.....umno ke dap ke pas ke....ambil je le.....mungkin arahan lewat dikeluarkan so lewat ckit sampainye...xkan xpaham2lg bekas tentera ni...

    ReplyDelete
  8. mungkin dari pihak menteri dah bgtau awal2 lagi pd orang bawahan dia..dan orang bawahan dia pun arahkan orang bawahan dia pulak untuk sediakan surat jemputan...faham2 je la kalau dah banyak nak kena buat..yang buat keje pun nama pun manusia...mcm kita juga ada mslh lain yang membelenggu dan melingkari..tak sihat ke, anak sakit ke, suami dah lama tak balik ke atau isteri dalam pantang ke...jadi tak perlu la kita nk salah kan...surat jemputa dah ada maknanya dah terpilih dan layak menerima RM1000...jadi, pegi la ambik..kalau ditolak minyak kereta, dapat la tu bersih RM950...ok la tu..dapat la jugak...nak jimat lagi kongsi kereta la..

    ReplyDelete
  9. Betul tu bro....kang kate bodoh...MARAH....takan nak buat depan pintu rumah lu bro....ada yg dekat ada terpaksa jauh....adat la bro...nak ambil...xnak xpayah pegi senang je bro...marah2 buat naik darah tinggi je....rileks la....

    ReplyDelete
  10. tk dato seri najib ia meringankan beban saya dan keluarga. walaupun jumlah nya kecil tapi besar maknanya. saya memang nak sangat jumpa dengan YAB PM yang saya hormati..sama seperti bapanya pemimpin berjiwa rakyat.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari