boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, January 27, 2013

Kerana Kalimah Allah dan Bible UMNO ambik kesempatan bunuh PAS.

Dari semalam sabtu dan hari ini, aku tak kesempatan nak merapu merepet membuka minda supaya kita menentang umno dan sekutunya...
Minta maaf banyak-banyak, kerana terpaksa nak selesaikan urusan yang tak dapat aku nak  elakkan, dah alhamdulillah, petang tadi jam 5 ptg aku baru selamat sampai balik kerumah...


Sebelum nak meneruskan aku nak minta hangpa rujuk balik artikel aku sebelum ini.. Klik Sini 

Baru lagi kan dan sekarang nampaknya memang bertepatan,,, dengan bantuan  alim ulama yang dah ter tipu dek sandiwara syaitan-syaitan yang dikenali maka inilah akibatnya...

Baca sepenuhnya Klik Sini

Cuma timbul keraguan dari kepala otak aku, Malaysia sebagai negara Islam kononnya,,, gambar penyebar bible dah terpampang jelas,, dimana peranan Jakim, Polis dan penguatkuasa agama,, kenapa tak ambik tindakan,,senyap aja, 

Kenapa PAS yang pulak jadi mangsa..bull shit umno...


11 comments:

  1. Add to Site pls Free Backlinks 1.000.000 Backlins http://www.TopBacklinks.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Pakcu Rantau PanjangJanuary 27, 2013 at 11:40 PM

    Tentang ni jangan pula mudah menunding jari kearah lain. Kan DAP tu member kamcing PAS apasal tak berbunyi pun teguran dari PAS sendiri setakat yang Pakcu tahu dalam hal ini.

    Jadi kalau media pro UMNO berceloteh panjang bab ni patut pun kerana rakan dalaman diam membisu tampa respon...."Bukan nak bunuh tapi nak suruh celek mata"

    ReplyDelete
  3. Ni Kuasa sapa nk menahan benda2 mcm ni..Pejabat Agama kan..Pejabat agama dibawah sapa?
    Tu lah lain yg disuruh lain yg dibuat..Kerjanya menahan Ustaz2 yg dituduh pro pembangkang dari beri kuliah smpai hal akidah umat tolak ke tepi..
    Babun betul korang ni..
    Pd Thn 1999,mase wa gi kursus nikah,fasilitator tu ckp di N9 dh beribu org Melayu masuk kristian..
    So jgn main politik la macai2 Umno oiii..
    Isa samad buat apa mase tuh???
    Haramjadah korang!!!!!!
    Lg sekali korang main isu ni aku doa Laknat kt korang..
    Cilaka punya orang!!!!!!
    Ibrahim Ali mai sini N9,pi melaung kt sana la Bagero kau Ibrahim Ali!!!!
    Hasan Akidah,Pi tarbiah menteri besar N9 tu suruh dia jaga Akidah org2 Melayu kt N9,bknnya dok belanja cikgu2 makan tiap2 tahun kt Padang MPS tu dan puji diri sendiri..
    Haramjadah puak2 Dajjal neh...
    Barua Politik korang ni semua..
    Aku dh x sudi nk bersopan dgn korang lg..
    Memang puak2 cilaka..Laknat Allah buat korang..
    Pthuiiiii..

    ReplyDelete
  4. Kenapa PAS yang pulak jadi mangsa? Pemimpin PAS yg jadikan dirinya dan ahli-ahli biasanya mangsa keruntuhan akidah sendiri.

    Haprak punya PAS, tapi mengaku ulamak itu pun susah nak paham.

    ReplyDelete
  5. Mungkin penyebar bible tu orang upahan, sebab itu ada gambar dan tiada tindakan. Sebab pada masa itu yang ambil gambar tu lapur kepada polis, ada peruntukan undang-undang yang boleh di ambil tindakan...

    ReplyDelete
  6. kenapa PAS yg pulak jadi mangsa ...bull shit UMNOOOO?
    Sebab PAS tak berapa cerdik, bengong dulu kini dan selamanya masuk perangkap UMNOOOO.

    ReplyDelete
  7. Bukan Isu PAS Diam Ataupon DAP Mintak...Tapi Lebih Kepada Kenapa Pihak Kristian Boleh Menuntut Penggunaan Kalimah Allah Di Mahkamah Kerajaan BN. Jawapanya Adalah Kerana WARTA 1982 Lulusan UMNO, Mahadir & Jala.

    1) Datuk Seri Idris Jala - tiada masalah, tiada ancaman sejak ISA (Akta Keselamatan Dalam Negeri) diwartakan pada 1982. Warta 1982 mengikut Jala digunakan dalam kes gereja Katolik.

    2) Jala, seorang penganut Kristian dari Sarawak berkata, kerajaan membuat keputusan membenarkan pengeluaran dan penyebaran kitab Injil dalam Bahasa Malaysia di bawah warta 1982 di bawah ISA dengan secara terhad dan terkawal, di mana buku-buku tersebut mesti dicap tag “Untuk Penganut Agama Kristian Sahaja”.

    3) Sejak 1982, dengan akta tersebut, laporan menunjukkan bahawa tiada sebarang isu atau masalah yang dihadapi dalam pelaksanaannya. Dengan merujuk kepada fakta tersebut, kerajaan Malaysia telah bersetuju untuk menggunakan warta 1982 yang sama dalam pengeluaran kitab Injil.

    4) Merujuk kepada Akta Keselamatan Dalam Negeri yang ditandatangani Menteri Dalam Negeri ketika itu Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan telah digazetkan pada 22 Mac 1982, larangan terhadap kitab Injil Bahasa Malaysia dibatalkan.

    5) Dalam sepucuk surat bertarikh 19 Mei 1986, yang diserahkan kepada Ketua Setiausaha Negara, Dr Mahathir telah melampirkan satu memo daripada timbalannya yang mengatakan Bahasa Kebangsaan dibenarkan dan bukan penghalang kepada Kristian untuk menggunakannya.

    Kesan Dari Warta 1982 Tersebut Maka Terjadilah Kronologi Penuntutan Pihak Kristian Keatas Penggunaan Kalimah Allah Bermula Pada Tahun 2007 Seperti Berikut:

    Pada 31 Disember 2007, Pengarang akhbar Herald – The Catholic Weekly, Paderi Lawrence Andrew menyatakan bahawa pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah MEMPERBAHARUI permit penerbitan akhbar itu TANPA LARANGAN menggunakan kalimah “Allah”. Bagaimanapun kerajaan menegaskan bahawa larangan penggunaan kalimah “Allah” masih kekal.

    Pada 3 Januari 2008, Kabinet mengekalkan larangan bagi semua agama kecuali Islam daripada menggunakan kalimah “Allah” dalam penerbitan akhbar masing-masing. Sebelum ini Kabinet telah memutuskan keputusan yang sama dalam Mesyuarat Kabinet pada 18 Oktober dan 1 November 2006.

    Pada 19 Mac 2008, Gereja Katolik telah memohon di Mahkamah Tinggi untuk melakukan semakan kehakiman terhadap larangan penggunaan kalimah “Allah”.

    Pada 5 Mei 2008, Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) telah membuat keputusan membenarkan permohonan Gereja Katolik untuk membuat semakan kehakiman (undang-undang) terhadap larangan menggunakan kalimah “Allah” dalam penerbitan mingguan Herald-The Catholic Weekly.

    Bersambung....

    ReplyDelete
    Replies

    1. Pada 7 Januari 2009, Kementerian Dalam Negeri meluluskan permit penerbitan Herald bagi tempoh 1 Jan sehingga 31 Dis 2009, dengan syarat kalimah “Allah” tidak digunakan di dalamnya dan perkataan “Terhad” mesti dicetak pada muka depan majalah mingguan itu yang hanya boleh diedarkan kepada penganut Kristian serta di gereja sahaja.

      Pada 16 Feb 2009, Ketua Paderi Roman Katolik Kuala Lumpur, Tan Sri Murphy Pakiam memfailkan semakan kehakiman berhubung penggunaan perkataan “Allah” dalam penerbitan gereja, dengan menamakan Kementerian Dalam Negeri dan kerajaan sebagai responden.

      Semasa Semakan Kehakiman

      Pada 31 Disember 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang dihakimi oleh Hakim Datuk Lau Bee Lan telah membuat keputusan dengan MEMBENARKAN penerbitan majalah Herald – The Chatolic Weekly bagi menggunakan kalimah Allah.

      Persoalannya Sekarang. Kenapa Kes Tuntutan Tersebut Telah Dimenangi Oleh Pihak Kristian?

      Jawapannya Adalah Kerana WARTA 1982 Mahadir, Jala & UMNO. Dan Kini Sudah Dikenali Sebagai "Warta Kerajaan" Yg Di Persetujui Olah Dato Seri Syed Hamid bin Syed Jaafar Albar Selaku
      Menteri Dalam Negeri Ketika Itu, Yg Sudahpon Berkuat Kuasa Pada 16hb Februari 2009. Dengan Jelas Menyatakan Seperti Berikut Di Jil. 53, No. 4,TAMBAHAN No. 20
      PERUNDANGAN (A), Mukasurat 285, P.U. (a) 62.:

      Larangan penggunaan perkataan tertentu pada dokumen dan penerbitan

      2. (1) Pencetakan, penerbitan, penjualan, pengeluaran, pengedaran dan pemilikan apa-apa dokumen dan penerbitan yang berhubungan dengan agama Kristian yang mengandungi perkataan "Allah", "Kaabah", "Baitullah" dan "Solat"adalah dilarang melainkan jika di kulit muka depan dokumen dan penerbitan itu ditulis perkataan "untuk agama kristian"

      Apa Maknanya? Pihak Kristian BOLEH Menggunakan Kalimah ALLAH Asalkan Di Depan Bible Melayu Tersebut Ada Tertulis "untuk agama kristian".

      So Sudah Jelas Sekarang. Ini Bukan Soal PAS Or DAP. Semuanya BERPUNCA Dari Warta 1982 Mahadir, Jala & Umno Sendiri. Tak Timbulpon Isu "Apa Tindakan PAS, Kenapa PAS Sokong, PAS Diperkuda DAP & Sebagainya" Kerana Apa Saja Yang PAS Lakukan Hatta Berdemo Di Depan Gereja Sekalipon TIDAK MEMBAWA APA APA MAKNA Kerana JAMINAN Kebolehan Penggunaan Kalimah Allah Oleh Pihak Kristian Telah DiPERAKUI Oleh UNDANG2 Sendiri. Sapa Punya Undang2 Tu? Jawapannya Adalah MAHADIR, Jala & UMNO!!!

      Warta 1982 Tajaan Mahadir, Jala & Umno Yang Kini Sudah Dikemaskini Menjadi "Warta Kerajaan 2009" Boleh Di Muatturun Di Sini -> https://www.google.com.my/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CDwQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.prayer.net.my%2Findex.cfm%3FeAction%3Dviewfile%26fileid%3D18&ei=s7MDUae8D47KrAep5oDADQ&usg=AFQjCNHdgTN-h4sLtO8cwcbBYLOaF9yVuQ&sig2=f3T0I4zONgEmzp-T29tO8Q&bvm=bv.41524429,d.bmk

      yinbyungheon@yahoo.com

      Delete
    2. Jadi Yg Sebetulnya Adalah "Kerana Kalimah Allah dan Bible, UMNO Yg TERTIKAM Dirinya Sendiri Dan Bukannya PAS."

      kahkahkah

      Delete
  8. http://bloglistpolitik.blogspot.com/2013/01/fatwa-terkini-umno-negeri-tiada-sultan.html

    dah berak memang x mengaku taik siapa.

    ReplyDelete
  9. ooo pakcu rantau panjang pun ada tang ni, hehe.. buat macam org2 kat blog greenboc suruh pakcu buatlah, pakcu dok dediam dlm rmh, baca suratkabar utusan, makan, tidur, dah boring pakcu pi tengok tv3suku.. senang cerita tak payah fikir hal2 lain terima sebijik apa yg suratkabar tu dan tv tu kata...

    saranan tu bukan tujukan kat paksu sorang aja, kat sapa2 yg seangkatan dgn pakcu. saya hanya ambek idea depa tu ja, re-post.

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari