boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Thursday, April 11, 2013

Datin Seri Nur Rina Abdulah ! Dimana Biro Bantuan Guaman Umno?

Umno yang selama ini mendabik dada sebagai pembela rakyat kenapa menyepi diri bila ada insan-insan yang teraniya dan memerlukan pertolongan..



GEORGE TOWN, 11 April -- Isteri kepada Presiden Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan Islamiyah Datuk Seri Muhammad Ridhwan Sulaiman, Datin Seri Nur Rina Abdulah menunjukkan surat daripada Sultan Sulu di Utara Borneo untuk dikemukakan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang menyatakan suaminya bukan seorang pengganas sebaliknya seorang dermawan. 
Nur Rina hari ini memfailkan permohonan habeas corpus di Mahakamah Tinggi di sini hari ini bagi mendapatkan perintah mahkamah supaya membebaskan suaminya dari tahanan polis.
Muhammad Ridwan ditahan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma). 
-- fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA


GEORGE TOWN, 11 April -- Isteri kepada Presiden Pertubuhan Kebajikan Al-Ehsan Islamiyah Datuk Seri Muhammad Ridhwan Sulaiman, Datin Seri Nur Rina Abdulah hari ini memfailkan permohonan habeas corpus di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.
Beliau membuat demikian melalui peguam Datuk Datuk C.V. Prabhakaran (kiri) daripada tetuan Praba & Associates di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi bagi mendapatkan perintah mahkamah supaya membebaskan suaminya dari tahanan polis. Muhammad Ridwan ditahan di bawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma). 
-- fotoBERNAMA (2013) HAKCIPTA TERPELIHARA


Suaminya seorang yang hebat, tetapi sayang jawatan Presiden Pertubuhan Al-Ehsan pun dah kena gantung...



Dimana ketua Pemuda Umno Pulau Pinang...


Tak kan tak nak tolong...





6 comments:

  1. Itulah kata orang, "Teman ketawa senang dicari, teman menangis tak siapa yang tahu". Sabar dan tabah je...Allah S.W.T akan melindungi orang2 yang teraniayai.

    ReplyDelete
  2. ameno penang...teloq sama lanchau sudah hilang.. piiirahhhhhhhhh mabuk

    ReplyDelete
  3. Kalau dah hgpa tu baik sgt p la tolong.Cakap pandai...

    ReplyDelete
  4. MM yang tu ker ketua pemuda UMNO PP aku dok ingat ketua pemuda MIC, konfius aku tapi takpa semua ne lakonan depa ja. Kita kena ingat teori domino dan prinsip UMNO matlamat menghalalkan cara.

    ReplyDelete
  5. Jangan terlalu cepat melompat tak tentu arah kalau tak tahu hujung pangkal. Biarlah siasatan oleh polis selesai, kalau tiada kes apa nak takut takan ada pertuduhan. Mengenai bantuan peguam pula kena tahulah bila dan situasi macam mana bantuan peguam boleh diberi oleh kerajaan. Orang kaya dan duit banyak macam dia layak ke dapat bantuan peguam. Lagipun diapun dah engage lawyer sendiri. Apa pasal nak tuduh kerajaan rak bantu pulak. Kalau benggong tak tahu bab law jangan dok komen tak tentu pasal kerana akan tambah menyerlahkan kebodohan anda. Kalau ngaji setakat SRP buatlah macam SRP jangan naktunjuk pandai macam ada master. Anda memang ada PHD tak bertauliah. Sebab tu jadi macam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betoi tu,bela lembu lg baik kan,

      Delete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari