boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Sunday, April 7, 2013

Kenapa Kapt Najmuddin Adun Batu Kurau tak nak bertanding PRU13...

Cerita ni aku dengar lama dah, tapi skripnya lain... he he  he ,, dah heboh cerita ni di Batu Kurau....


Published On: Fri, Apr 5th, 2013

DS Zambry Hormati Pendirian, Keputusan Najmuddin

SHARE THIS
TAGS
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir menghormati pendirian dan keputusan Adun Batu Kurau, Datuk Najmuddin Elias yang tidak mempertahankan kerusi berkenaan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).
Bercakap kepada pemberita selepas menyempurnakan majlis pecah tanah jambatan merentasi Sungai Perak Ke Tanjung Rimbun, Kampung Batu 6, Bandariang, dekat Grik, Zambry berkata, tindakan Penasihat Hal Ehwal Agama Kepada Menteri Besar itu sewajarnya dicontohi oleh pemimpin yang lain.
“Beliau merasakan sudah tiba masanya untuk memberi peluang kepada orang lain untuk meneruskan bakti dan ini tidak bermakna kita akan pinggirkan Najmuddin kerana beliau menyatakan ingin memberi sumbangan dalam kapasiti lain,” katanya.
Beliau mengulas keputusan Penasihat Hal Ehwal Agama Menteri Besar, Datuk Kapten (B) Najmuddin Elias yang mengumumkan secara terbuka tidak mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Kurau pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) dalam sidang media khas di Ipoh, semalam.
Menurut Najmuddin, keputusan tidak bertanding diambil bagi memberi laluan kepada pelapis baru yang terdiri daripada golongan muda untuk menjadi calon di Batu Kurau.
Malah katanya, keputusan itu dibuat tanpa desakan atau paksaan oleh mana-mana pihak tetapi atas kerelaan dirinya sendiri.
“Saya akan memberi sokongan penuh kepada sesiapa juga calon Barisan Nasional (BN) di DUN Batu Kurau.
“Keputusan ini dibuat dengan rela hati supaya saya dapat memberi lebih banyak tumpuan kepada tanggungjawab dalam hal ehwal Islam dan dakwah di Perak,” katanya.
Berdasarkan keputusan itu juga, Mohd Najmuddin berkata, beliau akan memberi fokus sepenuhnya merealisasikan hasrat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menjalankan sistem politik negara kita berdasarkan prinsip wassyatiah dan memberi tumpuan serius berhubung hal ehwal agama bersama Menteri Besar.
Sepanjang menjadi wakil rakyat dua penggal, beliau telah melaksanakan pelbagai program pembangunan dan bantuan kemasyarakatan termasuk pembinaan mini stadium Batu Kurau bernilai RM2.5 juta.
Walau bagaimanapun, hasrat kerajaan negeri serta rakyat melihat kewujudan pekan baru Batu Kurau masih belum dapat ditunaikan.
“Saya berharap rakyat dapat memberi mandat baru kepada BN sebagai kerajaan supaya projek ini dapat dilaksanakan kelak,” katanya.
Ketika menjawab soalan pemberita mengenai cabaran kerusi DUN Batu Kurau ditandingi calon baru, beliau berkata, kawasan itu merupakan kubu kuat BN kerana mampu meraih 2,439 undi majoriti ketika PRU-12.
Pada pilihan raya tahun 2008, Mohd Najmuddin berjaya mempertahankan kerusi DUN Batu Kurau dengan mendapat 7,023 undi sekaligus menewaskan calon PKR, Hamid Ali yang memperoleh 4,584 undi.

Ha ha ha,, sedapnya cakap,, nak beri laluan kepada golongan muda,,, ha ha ha dah tua muka mangkok ni,,, belum lagi 50 tahun....

Sapa golongan muda tu... adik kesayangan Kazim ka... nak buat macam mana,, cerita ehem-ehem... orang tua konon,,terjumpa yang muda,,, terjadilah cerita terlampau,,heboh seantaro Dun Batu Kurau.... membuatkan pengundi Batu Kurau turut rasa malu seorang Adun yang bertaraf penasihat agama MB berkelakuan sedemikian....,
Itulah sindrom pemimpin umno,, mana boleh berpisah dengan gejala-gejala maksiat sedemikian,, tak kira la ostad ke ulama ka,,, nafsu beb..

Sepatutnya ambilah contoh dari ulama muda Fathul Bari,,,.



9 comments:

  1. apa cerita bro? tangkap basah ka? cer citer

    ReplyDelete
  2. Apa masuk terlampau tu, cer citer sikit kat kita org, Bukan apa boleh juga di buat panduan di masa hadapan bro....

    ReplyDelete
  3. kepala bapak hang pa...tu la kerja orang munafik...tuduh sana sini....nama saja parti islam tapi tak sama dengan perbuatan......dah2 la...jgn ambik alih tugas syaitan....

    ReplyDelete
  4. Gaya ayat mmg mcm kes syariah ni.. Tlg bg pencerahan sikit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tabur la fitnah banyak2.kata umno sebar fitnah,korang pun sama gak.(berita yang x pasti tu adalah fitnah)fikir2 kan

      Delete
  5. kenapa ada askar wataniah yg dokumen dirinya diragyi ic dan surat beranak berbeza nama boleh menjadi askar wataniah?skrg telah berpangkat koperal dan bertugas di kem wataniah kem paradise kota belud..bernama `Thukle bin Pukul' dlm ic dan 'thulke bin tahir' dlm surat beranak,tnyata dia mdapat ic projek. Keluarganya berasal dari Zamboanga Philipine..bagaiman boleh berkhidmat dalam askar wataniah. Anggota ini juga kuat mengampu pegawai atasan sehingga sarjan dan pegawai waran tidak boleh apa apakan dia..sila ambil perhatian dan tindakan. Boleh jadi dia adalah salah seorang pgkhianat pganas kiram yg mjadi risik.. Tolong sebarkan berita ini. -Warga Kem Paradise yg Kecewa-

    ReplyDelete
  6. kes pegang tetek pompuan. nafsu mencanak nak buat camna.....

    ReplyDelete
  7. hgpa cakap elok2 sikit haih.. dia ada bini gila.. satgi dia cari hangpa baru tau

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari