boikot

boikot

Segarkan ingatan anda...

Segarkan ingatan anda...

Saturday, April 27, 2013

PRU 13 - Calon Umno Pasir Panjang guna warga asing tampal poster ?

Setahu aku mengikut akta suruhan jaya pilihanraya, petugas kempen PRU adalah mesti berumur 21 tahun ke atas, warga negara Malaysia dan mendapat kebenaran dari calon,, itu yang aku tahu, kalau salah tolong betul kan...


Tetapi bagaimana dengan gambar di bawah ini,, pagi tadi, sebelum aku nak pegi ke batu 10 Lekir, seorang sahabat mari bagi tahu kat aku, aa seorang lelaki cina bawa 2 orang Myanmar gantung poter calon Umno.... 

Aku terus pegi ke tempat kejadian,, 

Bila aku sampai, cina yang t-shirt putih ni macam takut=takut dgn aku,, terus dia bercakap dgn aku, cikgu, cikgu punya.... jadi fahamlah kan..

Yang mamat ni pun tak kisah aku ambik gambar,, bila aku tunjuk isyarat good,, tup-tup gambar bawah hangpa tengok

Dia buat good balik kat aku,, apa nak buat,, tak faham bahasa,,, 
Apakah mereka ini akan sama-sama mengundi!

Di mana penyokong-penyokong umno ,, mengapa menggunakan tenga warga asing?...

5 comments:

  1. Dah takda org tempatan nak tolong gantung poster dan banner.......

    ReplyDelete
  2. Hello Manjung mari,,,lu kalau silap org lu namapak haa,, lu punya PAS yg bawa budak PASTI Bawah UMUR SEMASA PENAMAAN CALUN APA HAL PULA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Helo bro,,, bawa budak pasti masa pencalonan tak ada dalam akta SPR, kenapa lah ko ni tengin sangat...

      Delete
    2. bangang tahap maksima.tolol,bahlol,biol.dah terang salah guna pendatang join pru nape plak nak salah budak pasti.lain le kalau lembu kak ijat join blh le ko marah

      Delete
  3. UPAH MURAH SIKIT GUNA WARGA ASING HEHEHEHEHEHH TULKARRRRRRRRRRR

    ReplyDelete

Kazim belasah Manjongmari..

Iklan Manjungmari